دانلود و خرید کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی بهرام وهابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی اثر بهرام وهابی

کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی

نویسنده:بهرام وهابی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی

کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی نوشتهٔ بهرام وهابی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی

در الگوسازی اقتصادی از روش اقتصادسنجی، موضوعات پایه‌ای مهمی هستند که از دیدگاه نظری، شالوده بسیاری از روش‌های الگوسازی را تشکیل می‌دهند که در صورت فقدان چارچوب نظری مناسب برای این موضوعات و متعاقباً روش‌های الگوسازی مورد نظر، بسیاری از نتایج در سطوح نظری و کاربردی با مشکلات جدی مواجه خواهند بود. در کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی برخی از موضوعات پایه‌ای که کمتر به صورت صریح و مستقل موضوع نوشتارهای اقتصادسنجی نظری بوده‌اند، به صورت متصل و به‌هم‌پیوسته مورد بحث قرار گرفته‌اند. موضوع پویایی در اغلب چارچوب‌های نظری و روش‌های الگوسازی مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرد؛ ولی خود به صورت مستقل نیازمند بررسی است. در زمینه مشخص‌نمایی نیز موضوع انتخاب مدل و انتخاب متغیر، دو حوزه اساسی هستند که ریشه بسیاری از خطاهای نظری (و متعاقباً استنتاجات تجربی) هستند و این دو موضوع نیز ذیل یک عنوان به صورت مشخص‌نمایی نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن‌ها هستند. برخی حوزه‌های منتج و تبعی نیز مانند یکنواختی داده‌ها، الگوهای انتظارات عقلایی، الگوهای رشد اقتصادی و الگوهای عدم‌تعادل اقتصادی که می‌توانند به صورت مستقل یا ترکیبی، نیازمند دو مبحث اصلی با عنوان پویایی و مشخص نمایی باشند از این نوع هستند که مبانی نظری آنها در این کتاب به صورت کلی آمده است. به دلیل تنوع و گستردگی موضوعات، در کتاب حاضر به مرور عمومی مبانی نظری و حل ریاضی چارچوب‌های نظری اکتفا شده است و طبیعتاً هر حوزه نیازمند تدوین کتب مجزاست.

در فصل اول به طور مختصر کلیاتی پیرامون مفهوم پویایی در اقتصادسنجی ارائه خواهد شد. این بحث، مقدمه‌ای نظری بر مباحث مربوط به الگوهای پویا در اقتصادسنجی است.

در فصل دوم تجزیه و تحلیل الگوهای پویا بررسی می‌شود. در برخورد با الگوهای پویا، دو نوع بحث وجود دارد:

الف) تجزیه و تحلیل الگوهای پویا

ب) کنترل الگوهای پویا

چاو در کتاب خود تحت عنوان «تجزیه و تحلیل و کنترل سیستم‌های اقتصادی پویا» این دو نوع را به طور مجزا مورد بررسی قرار داده است. در بحث حاضر تنها روی مورد اول (یعنی تجزیه و تحلیل) متمرکز خواهیم بود و مسئله کنترل سیستم‌های پویا خارج از حدود بحث حاضر می‌باشد.

در فصل سوم دامنه زمان مورد بحث قرار می‌گیرد. در این دامنه، تکرارها در طول زمان صورت گرفته و تعابیر همگرایی و واگرایی نیز صورت می‌گیرد. در این بحث ابتدا کلیاتی پیرامون پویایی در طول زمان و تکرارهای لازمه ارائه شده و سپس تحلیل نتایج در این دامنه مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

مشخص نمایی و انتخاب متغیر یکی از فصول این کتاب است که از جمله‌ اساسی‌ترین مباحث در نظریه اقتصادسنجی است چرا که هرگونه خطایی به طور مستقیم و غیرمستقیم با این بحث مرتبط است. با اندکی دقت می‌توان دریافت که مباحثی که مستقیماً و مشخصاً در کتب اقتصادسنجی تحت عنوان مشخص نمایی نیامده است، به طور غیرمستقیم ناشی و منتج از همین بحث است. در این بحث آنچه مستقیماً به بحث مشخص نمایی مربوط می‌شود آورده خواهد شد که در این راه در جای مناسب، اشاره‌ای نیز به آثار غیرمستقیم این بحث خواهم شد.

در فصل پنجم با عنوان انتخاب مدل، هدف اصلی بحث، انتخاب متغیر مناسب و معیارهای آن است.

خواندن کتاب نظریه پویایی و مشخص نمایی در اقتصادسنجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۰ صفحه

قیمت:
۷۶,۵۰۰
تومان