دانلود و خرید کتاب موسی هس اشلومو آوینری ترجمه محمدمهدی حاجیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موسی هس اثر اشلومو آوینری

کتاب موسی هس

انتشارات:ساقی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب موسی هس

کتاب موسی هس نوشتهٔ اشلومو آوینری و ترجمهٔ محمدمهدی حاجیان است. انتشارات ساقی این زندگی‌نامه را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از پیامبر کمونیسم و صهیونیسم سخن گفته است.

درباره کتاب موسی هس

کتاب موسی هس برخی نظریه‌های «موسی هس» دربارهٔ تأسیس دولت یهود را بررسی و تحلیل کرده است. این کتاب که از آن به‌عنوان مرجعی علمی و دور از تعصب برای شناخت یک شخصیت پر رمزوراز یهودی و از نخستین نظریه‌پرادزان صهیونیسم نو یاد کرده‌اند، با هدف شناخت صحیح، دقیق و همه‌جانبهٔ ماهیت و عملکرد رژیم پیچیده و جعلی صهیونیست تدوین شده است. نویسنده در این اثر، ضمن تشریح زندگی «هس» به‌عنوان یک یهودی‌زاده که دستیار نزدیک «کارل مارکس» بود و از پیشروان جنبش صهیونیسم نو نیز محسوب می‌شود، تأثیر او در شکل‌گیری «آرمان رستگاری یهودیان» و نظریه‌ها و اندیشه‌های او با تأثیرپذیری از سوسیالیسم و کمونیسم را در تأسیس دولت یهود در سرزمین‌های مقدس تشریح کرده است.

موسی هس در یک خانوادهٔ خاخام‌زادهٔ یهودی در قلب اروپا و در سرزمین‌های ژرمن‌تبار چشم به جهان گشود. به‌واسطهٔ محرومیت‌های ناشی از یهودی‌بودن که از جامعهٔ پیرامونی خود با آن مواجه بود، به اندیشیدن به آرمان رستگاری یهودیان روی آورد و از همان بدو جوانی، این اندیشه را در ذهن خود پروراند. در بررسی فراز و نشیب زندگی موسی هس این را در یافته‌اند که بیشتر آن‌ها در واکنش به فشارها و محدودیت‌هایی که از جانب حکومت‌های بورژوا و سرمایه‌دار عصر خود با آن مواجه بوده‌اند، به سوسیالیسم و کمونیسم روی آورده و در کنار آرمان تاسیس دولت یهود در سرزمین‌های مقدس، اهداف سوسیالیستی و کمونیستی را هم در افکار و رفتار خود پی می‌گرفتند. در نگاه موسی هس، همان‌گونه که در این کتاب به آن پرداخته شده است، «اسپینوزا»، مسیح یهودیان عصر او و نمونهٔ روشنی از این افراد بوده است. او که به‌واسطهٔ مخالفت با آیین‌های سنتی یهود توسط آن‌ها تکفیر و از جامعهٔ یهودیان رانده شد، برای نظریه‌پردازان صهیونیسم یک پیامبر آسمانی و به ادعای موسی هسْ منجی موعود یهودیت به حساب می‌آید. نویسندهٔ این زندگی‌نامه یک دانشمند سیاسی اسرائیلی است.

خواندن کتاب موسی هس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ جهان و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان