دانلود رایگان کتاب تفسیر نمونه (جلد اول) ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر نمونه (جلد اول) اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب تفسیر نمونه (جلد اول)

معرفی کتاب تفسیر نمونه (جلد اول)

«تفسیر نمونه» یک مجموعه تفسیر قرآن کریم زیر نظر آیة‌اللّه العظمی ناصر مکارم شیرازی است. در بخشی از مقدمه این مجموعه درباره ویژگی‌های این تفسیر می‌خوانیم: ۱ ـ از آنجا که قرآن کتاب زندگی و حیات است، در تفسیر آیات به جای پرداختن به مسائل ادبی و عرفانی و مانند آن، توجه خاصی به مسائل سازنده زندگی مادی و معنوی و به ویژه مسائل اجتماعی شده و به اندازه کافی روی مسائلی که تماس نزدیک با حیات فرد و اجتماع دارد تکیه گردیده است. ۲ ـ به تناسب عناوینی که در آیات مطرح می‌شود، در ذیل هر آیه بحث فشرده و مستقلی درباره موضوعاتی مانند: ربا، بردگی، حقوق زن، فلسفه حج، اسرار تحریم قمار، شراب، گوشت خوک و ارکان و اهداف جهاد اسلامی و مانند آن آمده است تا خوانندگان در یک مطالعه اجمالی از مراجعه به کتاب‌های دیگر بی‌نیاز گردند. ۳ ـ کوشش شده، ترجمه ذیل آیات، روان، سلیس، گویا و دقیق و در نوع خود جالب و رسا بوده باشد. ۴ ـ به جای پرداختن به بحث‌های کم حاصل، توجه مخصوصی به ریشه لغات و شأن نزول آیات که هر دو در فهم دقیق معانی قرآن مؤثر هستند شده است. ۵ ـ اشکالات، ایرادات و سؤالات مختلفی که گاهی در پیرامون اصول و فروع اسلام مطرح می‌گردد، به تناسب هر آیه طرح شده و پاسخ فشرده آن ذکر گردیده است، مانند: شبهه آکل و مأکول، معراج، تعدد زوجات، علت تفاوت ارث زن ومرد، تفاوت دیه‌زن و مرد، حروف مقطعه قرآن، نسخ احکام، جنگ‌ها و غزوات اسلامی، آزمایش‌های گوناگون الهی و ده‌ها مسأله دیگر به طوری که هنگام مطالعه آیات، علامت استفهامی در ذهن خواننده عزیز باقی نماند. ۶ ـ از اصطلاحاتِ پیچیده علمی که نتیجه آن اختصاص کتاب به صنف خاصی است در متن کتاب دوری و به هنگام ضرورت در پاورقی آمده تا برای دانشمندان و صاحب‌نظران نیز مفید باشد.

نظرات کاربران

kamrang
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

قبل از خوندن این کتاب فکر نمیکردم علاقه ای به خوندن کتاب های مذهبی داشته باشم ولی متوجه شدم چقدر اشتباه میکنم . مفاهیمی در قران وجود داره که هر ایه موضوع یک کتاب روانشناسی و پیشرفت شخصی غربی هستش

- بیشتر
Daneshe.Ketab.Khandan
۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اول اینکه رایگانه دوم اینکه در میان تفاسیر , جامع ترین و در عین حال همه فهم ترین تفسیر نوشته شده است . سایر تفاسیر یا در زمانه ی ما نوشته نشده و در نتیجه با فضای فکری و سطح

- بیشتر
Omid H
۱۳۹۸/۰۱/۰۶

این که رایگان هست خیلی خوبه 😯😯

SARA
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

سلام ان شاءالله ک خیر دو دنیا ببینین ک هم رایگانه ،،هم فرمتش ایپاب .

پوریا
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

بعد خواندن تمام جل. های تفسیر نمونه بهتره سراغ تفسیر میزان برید

علیرضا
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

کتاب بسیار خوبیه و جامع به مطالب و تفسیر آیات پرداخته

mrrsy
۱۳۹۷/۰۹/۲۹

ممنون به خاطر اشتراک گذاری این کتاب

10
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

به نظرم بین بقیه تفاسیری که خواندم این روان تر از همه بود.

عباس
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

خیلی ممنون که این کتاب رو رایگان گذاشتید. 🌹

Salahuddin Mohammadi
۱۳۹۷/۰۹/۰۳

خیلی زیباست، ممنون عرضه ی رایگان تان.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲۵)
«سجده» به معنی «پرستش» برای خدا است؛ چرا که در جهان، هیچ معبودی جز خدا نیست
🍃🌷🍃
هنگامی که می‌گوید: «وَ إِیاک نَسْتَعینُ» خدا می‌گوید: بنده‌ام از من یاری جسته، و تنها به من پناه آورده، گواه باشید من او را در کارهایش کمک می‌کنم، در سختی‌ها به فریادش می‌رسم، و در روز پریشانی دستش را می‌گیرم.
.
یا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه: «ای خدائی که رحمتت بر غضبت پیشی گرفته است»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
این خطا از نامه اعمالشان شسته شود
🍃🌷🍃
«خداوند بزرگ صد باب رحمت دارد که یکی از آن را به زمین نازل کرده است، و در میان مخلوقاتش تقسیم نموده و تمام عواطف و محبتی که در میان مردم است از پرتو همان است، ولی نود و نه قسمت را برای خود نگاه داشته و در قیامت بندگانش را مشمول آن می‌سازد» .
zahra
بعضی، عالم را به دو گونه تقسیم کرده‌اند: عالم کبیر و عالم صغیر، و منظورشان از عالم صغیر وجود یک انسان است، چرا که وجود یک انسان خود به تنهائی مجموعه‌ای است از نیروهای مختلفی که حاکم بر این عالم بزرگ می‌باشد، و در حقیقت انسان، نمونه‌برداری از همه جهان است.
م.برهانی
خطرناک‌ترین روش در تفسیر قرآن این است که: به جای شاگردی در مکتب قرآن، ژست معلمی را در برابر این کتاب آسمانی به خود بگیریم، یعنی به جای استفاده از قرآن بکوشیم افکار خود را بر قرآن تحمیل کنیم
Mithrandir
قُلْ یا عِبادِی الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلی أَنْفُسِهِمْ لاتَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ یغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً: «ای کسانی که از حریم بندگی سرباز زده‌اید از رحمت خدا مأیوس نشوید، خداوند همه گناهان را می‌آمرزد
کاربر ۵۷۴۷۳۴۹
اساساً این شیوه دیرینه اکثریت یهود است که به عهد خویش پایبند نیستند و هم اکنون نیز به روشنی می‌بینیم: هر گاه منافع صهیونیست‌ها و اسرائیل غاصب به خطر بیفتد، تمام عهدنامه‌های خصوصی و جهانی را زیر پا گذارده، و با بهانه‌های واهی، همه را به دست فراموشی می‌سپارند.
🍃🌷🍃
نها سوره «توبه» است که بسم اللّه در آغاز آن نمی‌بینیم؛ چرا که سوره «توبه» با اعلان جنگ به جنایتکاران «مکه» و پیمان‌شکنان آغاز شده، و اعلام جنگ با توصیف خداوند به «رحمان و رحیم» سازگار نیست.
t.ftm.s

حجم

۵۷۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۲۷ صفحه

حجم

۵۷۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۲۷ صفحه

قیمت:
رایگان