دانلود و خرید کتاب جامعه و فرهنگ سنگال محمدعلی بصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه و فرهنگ سنگال اثر محمدعلی بصیری

کتاب جامعه و فرهنگ سنگال

معرفی کتاب جامعه و فرهنگ سنگال

کتاب جامعه و فرهنگ سنگال نوشتۀ محمدعلی بصیری و ریحانه فتحی پور است. انتشارات بین المللی الهدی این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب جامعه و فرهنگ سنگال

سنگال، کشوری مهم و تأثیرگذار در شکل‌گیری فرهنگ و تمدن آفریقا و به‌ویژه غرب آن است و از ظهور انسان و پیدایش تمدن تا عصر استعمار و استقلال آن نقش به‌سزایی در مسائل مختلف منطقه ایفا کرده است. باتوجه‌به اهمیت موضوع، در کتاب جامعه و فرهنگ سنگال بر مسائل جامعه و فرهنگ کشور سنگال و ایفای نقش آن از منظرهای مختلف تمرکز شده است.

خواندن کتاب جامعه و فرهنگ سنگال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان مسائل جامعه و فرهنگ سنگال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جامعه و فرهنگ سنگال

«فصل اول: کلیات

جغرافیای طبیعی و انسانی

جغرافیا، اعم از نوع طبیعی و انسانی آن، مهم‌ترین بستر شکل‌گیری فرهنگ جامعه و تمدن هر کشوری است. آب‌وهوا، شرایط اقلیمی، گیاهان و جانوران، زادوولد، مرگ و میر، مهاجرت و.... از مسائل مهم این حوزه است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود.

۱-۱ جغرافیای طبیعی

مساحت سنگال ۱۹۶۷۲۲ کیلومترمربع و از این مقدار، ۹۷/۹ آن خاک و ۲/۱٪ آن آب است. ۵۳۱ کیلومتر از این سرزمین نیز کناره ساحلی است و مرزهای آن با کشورهای همسایه، عبارت است از موریتانی ۸۱۳ کیلومتر گامبیا ۷۴۰ کیلومتر، مالی ۴۱۹ کیلومتر، گینه بیسائو ۳۳۸ کیلومتر و گینه ۳۳۰ کیلومتر بیشترین ارتفاع آن از سطح دریا ۵۸۱ متر و کمترین ارتفاع آن صفر یعنی کناردریاست.

این سرزمین بین ۱۲۹۸ و ۴۸°۱۶ عرض جغرافیایی شمالی و ۱۷۳۲ و ۱۱۹۲۱ طول جغرافیایی غربی قرار دارد. نقطه غربی آن غربی‌ترین نقطه در آفریقا است. کشور سنگال دارای ۱۴ منطقه اداری و ۴۵ استان است.

آب‌وهوای سنگال از نوع ساحلی است و یک فصل باران با نام «زمستان» و یک فصل خشک دارد فصل باران از ماه ژوئن تا اکتبر ادامه دارد و بسته به عرض جغرافیایی در ماه اوت و سپتامبر کمی متنوع است میزان بارندگی در شمال نسبت به جنوب کمتر است و فصل بادهای موسمی است. فصل خشک نیز از نوامبر تا ژوئن ادامه دارد. بالاترین میزان درجه حرارت در فصل بارانی در تابستان است پایین‌ترین میزان درجه حرارت در ماه ژانویه است. در ناحیه ساحلی دریا، هوا بسیار خنک و حرارت ۱۶-۳۰ درجه سانتی‌گراد است، اما در مرکز شرق کشور حرارت آن به ۴۱ درجه هم می‌رسد.

 از نظر آکاستا آرشیو منابع آبی سنگال، ارتفاع آب سالانه این کشور میانگین بارندگی ۶۸۶ میلی‌متر است و برای مساحتی برابر با km ۲۱۹۶۷۲۰ حجم بارندگی سالانه‌ای معادل 1289 km3 دارد. مجموع منابع آبی در این کشور نشان می‌دهد که سالانه میزان آن تا حدود km ۳۸/۳۸ افزایش می‌یابد برای جمعیت دوازده‌میلیونی در ۲۰۰۸ میلادی به هر نفر m۳۲۰۰/۳ آب می‌رسد، و این امری رضایت‌بخش است؛ زیرا کشورهای آفریقایی بسیاری از خشکسالی رنج می‌برند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۱ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان