دانلود و خرید کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج سیدروح الله حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج اثر سیدروح الله حسینی

کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج

معرفی کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج

کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج نوشتۀ سیدروح الله حسینی و سعید خان آبادی و ویراستۀ زهرا اصلانی است که انتشارات بین‌المللی الهدی آن را چاپ کرده است. این کتاب به معرفی کشور ساحل عاج و جنبه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، مردم‌شناسی و... می‌پردازد.

درباره کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج

ضرورت شناخت فرهنگ کشورهای مختلف به‌منظور عمق بخشیدن به کیفیت جنبه‌های گوناگون روابط دیپلماتیک بر کسی پوشیده نیست. دراین‌میان، برخی کشورها به‌دلیل وجود ظرفیت‌ها و غنای فرهنگی خود آن‌چنان که شایسته و بایسته است مورد مطالعه قرار نگرفته و شناخته نشده‌اند. کشور ساحل عاج، یکی از کشورهای واقع در غرب آفریقا از جملهٔ این کشورهاست که سیدروح‌الله حسینی و سعید خان‌آبادی تلاش کرده‌اند در کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج و در ۱۲ فصل به توضیح و بررسی ویژگی‌های این کشور از جنبه‌های جغرافیای طبیعی و انسانی، تاریخ و نظام سیاسی، زبان و ادبیات، نظام آموزشی، ادیان و مذاهب، هنر و صنایع دستی، وضعیت اقتصادی و معیشتی و نیز تشریح و تبیین سطح ارتباط این کشور با جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

خواندن کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

افرادی که علاقه‌مند به مطالعه دربارهٔ کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی هستند و نیز پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و علوم سیاسی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب جامعه و فرهنگ ساحل عاج

«کشوری که امروزه به نام ساحل عاج در جهان شناخته می‌شود، سرزمینی است با شگفتی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیار که نظر هر بیننده و پژوهشگر نکته‌‌سنج را به خود جلب می‌نماید. ساحل عاج از نظر موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های اقتصادی و تاریخ سیاسی، یکی از مهم‌ترین کشورهای غرب آفریقا و درواقع دروازهٔ ورود به این ناحیه از جهان محسوب می‌شود. این کشور نسبت به همسایگان خود، از منابع نسبتاْ غنی‌تر و از پویایی اقتصادی بیشتری برخوردار است، بااین‌حال، تناقضات بیشتری را نیز، چه از لحاظ طبیعی و چه انسانی، در خود جای داده است. تالاب‌های بهشت‌گونهٔ آن در جنوب، کوه‌های همیشه‌سبز غربی و مرغزارهای وسیع شمالی، هریک زیبایی‌ها و شگفتی‌های بسیار دارند. این تنوع در جغرافیای طبیعی، در تعدد و گوناگونی اقوام و جوامع انسانی، با فرهنگ و آدابی چندگونه نیز مشهود است، به این ترتیب در کنار سنت‌های بسیار کهن و ریشه‌دار اقوام و قبایل مختلف، نمودهای عصر مدرن نیز به چشم می‌خورند؛ به‌عبارت‌دیگر، ساحل عاج، در حوزهٔ اجتماعی و فرهنگی، نمونهٔ بسیار جالبی را از هم‌زیستی سنت و مدرنیته در قارهٔ آفریقا به نمایش می‌گذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان