دانلود و خرید کتاب تمایز‌یافتگی خود پیتر تایتلمن ترجمه سید‌اسماعیل موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمایز‌یافتگی خود اثر پیتر تایتلمن

کتاب تمایز‌یافتگی خود

معرفی کتاب تمایز‌یافتگی خود

کتاب «تمایز‌یافتگی خود» نوشتۀ پیتر تایتلمن و ترجمۀ سید‌اسماعیل موسوی و فاطمه عشقی است و انتشارات روانشناسی و هنر آن را منتشر کرده است. این کتاب به چشم‌انداز‌های نظری سیستم‌های خانواده بوئن اشاره دارد. 

درباره کتاب تمایز‌یافتگی خود

تمایزیافتگی به‌طورکلی فرایند ایجاد تعادل میان دو نیروی فردیت و با هم بودن است. نیرویی که ازیک‌طرف ما را به‌سوی استقلال و از طرف دیگر به‌صورت تمایل برای نزدیک‌شدن برای حل اضطراب به‌واسطهٔ حضور دیگری و همچنین تمایل دیگران برای حفظ ما عمل می کند. عملکرد و تحریک خانواده‌ها در شکل‌گیری یا ازبین‌بردن مسیر برآورده‌شدن این نیاز غریزی یعنی جدایی عاطفی نقش اساسی دارد. در جامعۀ ایرانی این مسئله بسیار مشاهده می‌شود. فرزندان در سن جوانی و میان‌سالی، چه مجرد و چه متأهل، هنوز در خانه پدری خود هستند. اعضای خانواده مانع رشد یکدیگر می‌شوند. آن‌ها در واقع به‌جای اینکه مشغول خود باشند، درگیر یکدیگر هستند.

کتاب تمایز‌یافتگی خود بر مفهوم تمایزیافتگی بوئن تمرکز دارد و می‌خواهد این مفهوم بسیار مهم و اساسی در سلامت روان را برای علاقه‌مندان و درمانگران خانواده شفاف سازد و به مخاطبان کمک کند تا به تمایزیافتگی اصیل دست پیدا کنند. مفاهیم کتاب تمایزیافتگی خود عملکرد و زندگی عاطفی انسان را ارتقا می‌دهد. پیتر تایتلمن به دلیل مطالعۀ درازمدتش بر روی مفاهیم نظری بوئن و شیوه‌های تحقق تمایزیافتگی خود توانسته است تا پیچیدگی‌های ساختاری این نظریه را حل کرده و با همکاری نویسندگان سرشناس در این زمینه، ‌دیدگاهی جامع دربارۀ این نظریه از منظر بالینی و تحقیقاتی و همچنین چشم‌اندازی ژرف از تمایزیافتگی و نظریهٔ بوئن ارائه کند.

کتاب تمایزیافتگی خود، تاریخچۀ کامل مفهوم تمایزیافتگی خود را شرح می‌دهد، ابعاد پیچیدۀ مفهوم تمایزیافتگی خود در نظریه بوئن را توصیف می‌کند، کاربرد مفهوم تمایزیافتگی خود را برای درمانگر/ مربی توضیح می‌دهد و امکانات و معضلات تحقیق در باب تمایزیافتگی خود را بررسی می‌کند. از میان دیگر کتاب‌های پیتر تایتلمن می‌توان به خانواده خود درمانگر: به‌سوی تمایزیافتگی، کاربرد بالینی نظریه سیستم‌های خانواده بوئن؛ گسست عاطفی: چشم‌انداز نظری سیستم‌های خانواده بوئن؛ و مثلث‌ها: چشم‌انداز نظری سیستم‌های خانواده بوئن اشاره کرد.

خواندن کتاب تمایز‌یافتگی خود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مشاوران خانواده، متخصصان و افرادی که قصد دارند چالش‌های عاطفی زندگی خانوادگی را حل‌و فصل کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تمایز‌یافتگی خود

«موری بوئن فرزند ارشد و یک رهبر بالفطره در خانواده‌اش بود که به ترتیب دو برادر و دو خواهر کوچک‌تر از خودش داشت. پدر موری مالک و گردانندهٔ مرکز مراسم تشییع‌جنازه در شهر ویورلی در ایالت تنسی بود. او همچنین شهردار ویورلی هم بود و یک فروشگاه کوچک نیز داشت. بوئن تا زمانی که به کالج رفت در آن شهر زندگی می‌کرد. آنها خانواده‌ای بسیار محترم بوده و با جامعهٔ خود ارتباطات زیادی داشتند و در نتیجه همه شهر خانواده موری را می‌شناختند. بوئن به‌واسطهٔ مزرعهٔ خانوادگی‌شان در تماس با دنیای طبیعی حیوانات و اشکال دیگر طبیعت رشد کرد. این تجربه، بدون شک نقش مهمی در علاقهٔ او به سیستم‌های طبیعی در آینده ایفا کرد. مشارکت او در امور مرکز مراسم تشییع‌جنازه نیز او را با مرگ به‌عنوان بخشی طبیعی از چرخهٔ زندگی انسانی مرتبط نمود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

حجم

۱۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

قیمت:
۲۷۳,۰۰۰
تومان