دانلود و خرید کتاب من برده هستم پاتریسیا مک‌کیساک ترجمه منا فخیم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب من برده هستم

«من برده هستم» نوشته پاتریسیا مک‌کیساک(-۱۹۴۴)، نویسنده آمریکایی است و این کتاب را با الهام از یکی از اجدادش که زمانی برده بوده نوشته است. قهرمان این داستان یک برده سیاه‌پوست در کشتزارهای آمریکا است که خاطرات خود در دو سال را می‌نویسد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: دیشب در مدتی که مردها در قبرستان مشغول کندن قبر بودند، زن‌های محله برای کمک در آخرین آرایش عمو هب آمده بودند. تمام مردم محله، همگی این‌جا بودند. آن‌ها نشسته بودند، آواز می‌خواندند و دعا می‌کردند. روفو از آسودگی بعد از مرگ گفت: «پایان رنج‌ها و غم‌ها، پایان دردها.» من برای دور کردن مگس‌ها، جسد عمو هب را باد می‌زدم- بالا، پایین، بالا، پایین- سپس به خود جرئت دادم و او را لمس کردم. من هرگز به هیچ مرده‌ای دست نزده بودم و واقعاً فکر می‌کردم که خیلی وحشتناک است، اما اشتباه می‌کردم، اصلاً وحشتناک نبود. بیچاره عمو هب! وقتی لمسش کردم، بدنش سرد و سخت بود. به عمو هب شباهت نداشت، او نبود. عمو هب واقعی - آدم قبلی - به آسمان‌ها پرواز کرده بود. به محض این‌که خاله تی گفت: «من آماده‌ام»، عمو هب را در پارچه‌ی سفید تمیز و قشنگی پیچیدند، در یک گاری گذاشتند و به قبرستان مزرعه بردند، جایی‌که تمام افراد فامیل خانم لیلی در آن‌جا مدفون بودند؛ پدرش، مادرش، پدر بزرگش. خانم لیلی هم آمده بود. او از گریستن شرم داشت. اما ارباب هنلی حتی به خودش زحمت آمدن هم نداده بود. او چطور می‌توانست فکر کند که مردم محله و آن‌هایی که در آشپزخانه هستند، از زندگی در کنار مردی مثل او راضی باشند؟ آواز بسیارملایمی خوانده شد: آرام کنار رودخانه در انتظار منجی خود، منتظرم که به دنبالم بیاید. آه، بازگشت به ابدیت، به ابدیت برای بودن با خدا.

نظرات کاربران

افرا
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

مطالعه نسخه چاپی* آزاد بودن با آزاده بودن فرق دارد. کلوتی برده ای بود که خودش بردگی را انتخاب کرد و آزاد ماند!! دختری که در ابتدا داستان هیچ تصوری از آزادی نداشت و آزادی برایش فقط کلمه بود، حالا خودش تبدیل می

- بیشتر
نَعنا🌿
۱۴۰۱/۰۸/۰۱

کلوتی، دختری دوازده ساله که در اسارت، معنای آزادی و آزادگی رو فهمید و به خاطرش مبارزه کرد. . نویسنده به خوبی تونسته دوران برده داری و تلخی های زندگی مردمانی رو توصیف کنه که تنها جرمشون، سیاهی پوست بود. خوندن این کتاب

- بیشتر
📚عشق کتاب📚
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

محشره واقعا سختی های برده هارو خوب به تصویر کشیده کتاب چاپیش رو خوندم عالی بود کسایی که به داستان هایی درموردتاریخ برده داری علاقه دارند حتما این کتاب رو بخونن این کتاب از زبان یه دختربرده بیان شده و

- بیشتر
کاژه
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

عالی بود باتشکر

کاژه
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

بسیار عالی بود یکی ازبهترین کتاب هایی بود که خوندم

♡Sara♡
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

بسیار زیبا بود.

فاطمه
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

کتاب ارزش خوندن داره، ولی برای نوجوان زیر ۱۵، ۱۶ سال مناسب نیست. یه چند تا توصیفات داره از تمایل اربابان به تجاوز به بردگان زن و... اگر اینها رو نداشت حتما می‌دادم پسر ۱۲ ساله خودم و نوجوان‌های اطرافم بخونن.

- بیشتر
کاربر ۵۶۶۵۷۵۷
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

چرا نمی شود هم آزاد بود و هم زنده...

leila
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

کاملا قلبتون رو درگیر می کنه و ذهنتون رو

رامبد جوان love
۱۳۹۵/۱۰/۱۷

نمونه اش فوق العاده بود میخرمش حتما 😍😘😚😙😗

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
ولی چرا برای آزاد شدن باید مرد؟ چرا نمی‌شود هم آزاد بود و هم زنده.
Zara Black
از گناه بیزار باشید، نه از گناهکار.
♡Sara♡
کسی که امروز برنده به نظر می‌آد، ممکنه فردا بازنده‌ی اصلی باشه. »
♡Sara♡
ارباب هنلی، این‌جا در بلمونت خود را مالک همه چیز می‌داند. در هر حال، او مالک همه‌ی وجود من نیست. درست است که اگر او از من بخواهد که بروم، باید بروم و هر وقت دستور بدهد این‌کار یا آن‌کار را بکنم، بهتر است بدون چون و چرا اطاعت کنم وگرنه شلاق می‌خورم! اما او نمی‌تواند به‌من بگوید به چه فکر کنم، چه احساسی داشته باشم و چه یاد بگیریم. او می‌تواند هر روز خوب به‌من نگاه کند، ولی نمی‌تواند ببیند در سر من چه می‌گذرد، نمی‌تواند چیزی را که درون من است، تصرف کند.
reyhan
ارباب هنلی، این‌جا در بلمونت خود را مالک همه چیز می‌داند. در هر حال، او مالک همه‌ی وجود من نیست. درست است که اگر او از من بخواهد که بروم، باید بروم و هر وقت دستور بدهد این‌کار یا آن‌کار را بکنم، بهتر است بدون چون و چرا اطاعت کنم وگرنه شلاق می‌خورم! اما او نمی‌تواند به‌من بگوید به چه فکر کنم، چه احساسی داشته باشم و چه یاد بگیریم. او می‌تواند هر روز خوب به‌من نگاه کند، ولی نمی‌تواند ببیند در سر من چه می‌گذرد، نمی‌تواند چیزی را که درون من است، تصرف کند. هیچ‌کس نمی‌تواند.
Desiree
نمی‌تواند چیزی را که درون من است، تصرف کند. هیچ‌کس نمی‌تواند.
♡Sara♡
خدای من خدای خوبی است، همانا چنین است. امروز صبح از خواب بیدار شدم و به لطف خدا، زنده بودم. آری، خدا بزرگ است، این را می‌دانم.
♡Sara♡
ر از همه در زندگی یک برده این‌ است: مجبور است هر اتفاقی برایش می‌افتد، بدون هیچ‌ چون‌وچرایی تحمل کند.
♡Sara♡

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان