دانلود و خرید کتاب روانشناسی اخبار جعلی رینر گریفندر ترجمه سعیده خزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی اخبار جعلی اثر رینر گریفندر

کتاب روانشناسی اخبار جعلی

انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روانشناسی اخبار جعلی

کتاب روانشناسی اخبار جعلی: پذیرش، به اشتراک گذاری و اصلاح اطلاعات غلط نوشتۀ رینر گریفندر و ترجمۀ سعیده خزایی است. این کتاب را انتشارات سروش منتشر کرده است.

درباره کتاب روانشناسی اخبار جعلی: پذیرش، به اشتراک گذاری و اصلاح اطلاعات غلط

این کتاب دری به روی دانش پهناور و روبه‌رشد روان‌شناسی است. تمرکز آن بر یکی از مشکلات برجستۀ سدۀ ۲۱، یعنی اخبار جعلی و انتشار آن است. در فصول این کتاب، کارشناسان مهمی به نحوۀ انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت می‌پردازند سپس مراحل شناختی مربوط به پذیرش و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست را مورد بررسی قرار می‌دهند، این کتاب شامل بررسی برخی اقدام‌های متقابل موجود نیز است و در آن مطالب زیاد و قانع‌کننده‌ای برای کسانی که به‌تازگی وارد این حوزه می‌شوند وجود دارد.

اخبار جعلی یک مسئلۀ جدی است که همه را از جمله سیاست، علم، روزنامه‌نگاری، کاربران (رسانه‌های اجتماعی) و... را درگیر می‌کند. روان‌شناسی اخبار جعلی یک مشارکت مهم و الهام‌بخش در برابر یکی از مشکلات آزاردهنده جامعه است.

اخبار جعلی در سال‌های اخیر کانون توجه مناظرات عمومی بوده است؛ اما جای خالی یک تحلیل دقیق علمی از این اتفاق حس می‌شد افرادی که این کتاب بسیار خوب را گردآوری کرده‌اند از جمله محققان بین‌المللی هستند که تحلیل‌های بسیار دقیق و جزئی از مراحل روان‌شناسی مربوط به تولید، انتشار، تفسیر، به‌اشتراک‌گذاری و پذیرش اخبار جعلی ارائه می‌دهند.

خواندن کتاب روانشناسی اخبار جعلی: پذیرش، به اشتراک گذاری و اصلاح اطلاعات غلط را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب برای هر کسی که علاقه‌مند به حوزۀ روابط‌عمومی است الزامی است، به‌ویژه برای دانشجویان و محققانی که به طور حرفه‌ای در علوم اجتماعی فعالیت می‌کنند.

بخشی از کتاب روانشناسی اخبار جعلی: پذیرش، به اشتراک گذاری و اصلاح اطلاعات غلط

«تعریف اخبار جعلی و اطلاعات غلط

فرهنگ لغت کالینز اخبار جعلی را این گونه تعریف می‌کند: «اطلاعات غلطی که اغلب شوکه‌کننده‌اند و تحت لوای گزارش خبری منتشر می‌شوند». بررسی تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که این اصطلاح تا قبل از سال ۲۰۱۶ به پیشنهاد مجله چاپی د آنین و برنامۀ طنز تلویزیونی دیلی شو برای تنظیم اخبار طنز به کار برده می‌شد. در اواخر سال ۲۰۱۶ کاربرد این اصطلاح به کاوش پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، توییتر و سی‌ان‌ان تغییر پیدا کرده بود، انتشار اطلاعات غلط تحت لوای گزارش خبری تبدیل به یک مسئلۀ جدی شده بود. آنچه سبب می‌شود اخبار جعلی را از گزارش‌های خبری که صرفاً اشتباه هستند تفکیک کند، قصد به انحراف کشیدن است.

بر اساس نظر شورای اروپا، بحث عمومی اخبار جعلی به سه دستۀ اطلاعات گمراه‌کننده اطلاعات غلط و اطلاعات مضر تقسیم می‌شود. اصطلاح «گمراه‌کننده» مربوط به اطلاعات نادرستی می‌شود که به‌منظور زیان رساندن به یک شخص، گروه اجتماعی سازمان یا کشوری خلق شده‌اند درحالی‌که اطلاعات غلط تنها غلط هستند، اما قصد آسیب رساندن ندارند؛ چراکه تشخیص نیست آسیب رساندن اغلب دشوار است، در کل اصطلاح اطلاعات غلط برای اطلاعات نادرست نیز به کار برده می‌شود و گردآورندگان این کتاب از همین کاربرد پیروی می‌کنند اطلاعات مضر از جمله اطلاعاتی است که باوجوداینکه درست هستند، اما می‌توانند شامل مفاهیم مضری باشند که آسیب می‌رساند، مانند فاش کردن اطلاعات خصوصی افراد که ربطی به مسائل عمومی ندارد. البته تمامی این طبقه‌بندی‌ها زمانی مؤثرتر خواهند بود که به‌عنوان خبر درست پذیرفته می‌شود و حتی برای بقیه به اشتراک گذاشته می‌شوند همین که اطلاعات غلط یک‌بار پذیرفته شوند، درست‌کردن آن بسیار دشوار خواهد بود؛ چراکه بر باورهای مربوط به آن اطلاعات تأثیر می‌گذارد، حتی اگر مردم دیگر آن اطلاعات غلط را تأیید نکنند برای اطلاعات بیشتر نظرات این کارشناسان را ببینید؛ در این کتاب مرکز توجه گردآورندگان روی مراحل مربوط به پذیرش به‌اشتراک‌گذاری و اصلاح اطلاعات غلط است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان