دانلود و خرید کتاب سلامت و زیبایی طبیعی بریژیت مارس ترجمه میرمجید خلخالی زاویه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلامت و زیبایی طبیعی اثر بریژیت مارس

کتاب سلامت و زیبایی طبیعی

نویسنده:بریژیت مارس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سلامت و زیبایی طبیعی

کتاب سلامت و زیبایی طبیعی پوست، مو و ناخن با گیاهان دارویی نوشتهٔ بریژیت مارس و ترجمهٔ میرمجید خلخالی زاویه و ویراستهٔ معصومه امیرخانی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سلامت و زیبایی طبیعی

میل به زیبا بودن و برخورداری از جذابیت ظاهری به‌طور ذاتی در هر انسانی وجود دارد. بی‌شک به‌دلیل همین میل ذاتی است که انسان از هزاران سال پیش با استفاده از مواد آرایشی طبیعی مانند حنا، سرخاب و امثال آن‌ها تلاش کرده است خود را زیباتر جلوه دهد. متاسفانه با پیشرفت علوم و ظهور تکنولوژی‌های جدید، مواد آرایشی قدیمی که اغلب منشأ طبیعی داشتند جای خود را به ترکیبات مصنوعی شیمیایی داده‌اند؛ ترکیباتی که علیرغم برخورداری از برخی مزایا، مانند سهولت تولید انبوه در کارخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها، سیلی از عوارض ناخواسته را نصیب مصرف‌کنندگان بی‌خبر می‌کنند. خوشبختانه در یکی دو دههٔ اخیر، بشر دوباره به دامان طبیعت روی آورده و تلاش‌های زیادی را صرف جایگزینی داروها و مواد آرایشی شیمیایی با گیاهان دارویی و مواد طبیعی کرده است.

در کتاب سلامت و زیبایی طبیعی پوست، مو و ناخن با گیاهان دارویی مولف تلاش کرده است ضمن ارائهٔ برخی دانستنی‌های پایه دربارهٔ ساختمان و عملکرد پوست، مو و ناخن، خوانندگان را با روش‌های طبیعی موجود برای حفظ سلامت و زیبایی و همچنین درمان برخی مشکلات شایع مربوط به آن‌ها آشنا کند. مولف، ضمن آشناکردن خوانندگان با برخی گیاهان مفید برای سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن، فصل آخر کتاب را به ارائهٔ یک‌سری دستورهای تهیهٔ مواد آرایشی مبتنی بر مواد گیاهی به‌عنوان جانشین مواد آرایشی مصنوعی موجود در بازار اختصاص داده است.

خواندن کتاب سلامت و زیبایی طبیعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند پوست، مو و ناخن سالم‌تری داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بریژیت مارس

بریژیت مارس، گیاه‌درمانگر و مشاور سرشناس تغذیه در کلرادو بولدر، بیش از ۴۰ سال است که در حوزهٔ درمان‌های طبیعی فعالیت می‌کند. او که ابداع‌کنندهٔ فرمولاسیون مجموعه چای‌های گیاهی پرطرفدار «Uni tea» است در سرتاسر کشور آمریکا سخنرانی و در مراکز علمی متعدد تدریس می‌کند (از جمله در دانشگاه ناروپا، دانشگاه علوم جامع سلامت باومن، مدرسهٔ طب طبیعی، بازتاب‌شناسی، علوم شفابخشی و کالج ماساژدرمانی بولدر) و مجری برنامهٔ تلویزیونی هفتگی با موضوع درمان‌های طبیعی است. مقاله‌های او را اغلب می‌توان در نشریه‌هایی مانند «گیاهان دارویی برای سلامتی» و «راهنمای گیاهان دارویی» مشاهده کرد. او همچنین مولف کتاب‌های دیگری از جمله «خواص درمانی شگفت‌انگیز آقطی سیاه»، «چای‌های گیاهی شفابخش»، «ترک اعتیاد به شیوهٔ طبیعی»، «سالنامهٔ کشوری درمان‌های خانگی» و لوح فشردهٔ «داروخانهٔ گیاهی» است. 

بخشی از کتاب سلامت و زیبایی طبیعی

«جوش‌های سر سیاه

ماساژ ملایم جوش‌شیرین روی پوست به خروج سبوم کمک می‌کند. ساییدن ملایم آرد زبر (درشت) بادام یا ذرت به‌وسیلهٔ برس مخصوص آرایش می‌تواند مفید باشد. حتی اگر بخواهید جوش سرسیاه را با فشار تخلیه کنید (اگرچه توصیهٔ ما این است که هیچ‌وقت این کار را انجام ندهید) بهترین زمان برای این کار، بعد از بخور صورت یا بعد از اِعمال کمپرس گرم و مرطوب روی ناحیهٔ مربوط است. این برای آن است که از نرم و باز شدن منافذ پوست اطمینان حاصل کنیم. با استفاده از پنبه یا پارچهٔ تمیز پوست صورت را به‌سمت بالا و بیرون فشار دهید. اگر با این کار جوش به‌آسانی تخلیه نشد، به‌این کار ادامه ندهید؛ چون ممکن است باعث تحریک پوست شود و شما را با مشکل بزرگ‌تری مواجه کند. پس از آن، مقداری اسانس اسطوخودوس، روغن درخت چای یا آب هاماملیس روی پوست بمالید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان