دانلود و خرید کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک الهه گلپایگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک اثر الهه گلپایگانی

کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک

معرفی کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک

کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک نوشتهٔ الهه گلپایگانی و الهام حاج هاشمی و فاطمه کیهانی پور است و انتشارات آوای نور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک

به درخواست مادران جوان و افرادی که خواهان تعاملات پر کیفیت با کودکان هستند، نویسندگان کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک برآن شدند تا با درنظرگرفتن ویژگی‌های روان‌شناختی کودکان سه تا هفت سال و مهارت‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز ایشان و با هدف کاهش مصرف‌گرایی به معرفی بازی‌های قابل اجرا در خانه‌های آپارتمانی بپردازند. بازی‌هایی که بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و با استفاده از وسایل سادهٔ موجود در منزل و به صورت خلاقانه قابل اجرا باشند. با وجود دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، بسیاری از والدین هم‌چنان برای انتخاب بازی با کودک دچار سردرگمی هستند که مجموعه حاضر به خاطر طبقه‌بندی موضوعی و عکس محوربودن تمام صفحات، امکان انتخاب بازی به همراه کودک از روی عکس‌ها را فراهم کرده و فرایند بازی را تسهیل می کند. امروزه، وسایل بازی کودکان تنوع زیادی پیدا کرده است، اما تهیهٔ این بازی‌ها و انجام آن‌ها توسط کودک، هرگز جایگزین بازی با والدین نمی‌شود، زیرا اثربخشی آموزش، محبت و عشقی که در بازی پدر و مادر با کودک وجود دارد، با هیچ گزینهٔ دیگری قابل قیاس نیست و این نیاز کودک اگر به‌خوبی در دوران کودکی پاسخ داده شود، منجر به رشد بهتر مغز و یادگیری‌های بعدی او شده و زمینه موفقیت او را در مراحل بعدی زندگی فراهم می کند. از طرفی بازی‌ها و فعالیت‌‌های تحرک‌آمیز در کودکان، باعث رشد عضلات و پرورش حواس او می‌گردند و با تقویت توانمندی‌های کودک او را در انجام کارها و وظایف آینده‌اش یاری می‌دهند. لذا در تهیه این مجموعه تلاش شده است تا بازی‌های متنوعی برای رشد چندجانبهٔ کودک پیشنهاد شود که در ابتدای هر گام اهداف بازی مورد نظر به صورت خلاصه نوشته شده است.

خواندن کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۴۰ گام همراهی مادر و کودک

«افزایش تعامل کودک و والدین، مهارت‌های حسی حرکتی، قدرت بیان و ارتباط کلامی، مهارت دست‌ورزی، خلاقیت، دقت، تمرکز و رشد شناختی، انس با عناصر طبیعت از اهداف این مجموعه می‌باشد. بازی‌ها به هیچ وجه به صورت آموزش مستقیم، اجباری، پشت سر هم و خسته‌کننده انجام نشود. مادر یا پدر به عنوان یک همبازی باشند، کودک را رها نکرده و در مراحل بازی با او همراهی کنند؛ در نتیجه‌ی این روندِ همبازی شدن، رشد عاطفی کودک و رابطه عاطفی او با فرد همبازی (والد) تقویت می‌شود. بازی‌ها به صورت دستورالعمل نوشته شده‌اند ولی به صورت دستورالعمل اجرا نشوند! بلکه مادر با خواندن هر کارت و اهداف و روش‌ها، بستر مناسب برای آن بازی را فراهم کرده تا بازی به صورت طبیعی و با لذت هدایت شود. خنده و هیجان، گفت و گو، رابطه کلامی و ارائه بازخورد مثبت همراه هر بازی باشد. با توجه به روایات، سن زیر هفت سال دوران سروری کودکان می‌باشد. در تمام این بازی ها هدف، بازی و نشاط و احساس لذت در کودک است. در نتیجه پدر و مادر با همراهی، بدون امر و نهی و دقیقا مانند یک همبازی با کودک بازی می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان