دانلود و خرید کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها پریسا بهشود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها اثر پریسا بهشود

کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها

معرفی کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها

کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها نوشتۀ پریسا بهشود و سمانه انصاری‌نیا و فاطمه طالبی ورنوسفادرانی در انتشارات خط آخر به چاپ رسیده است.

درباره کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها

کتاب باکتری‌ها و تشکیل بیوفیلم در آن‌ها دربارۀ میکروارگانیسم‌هایی است که قادر به تشکیل زیست‌لایه هستند؛ شامل باکتری‌ها، قارچ‌ها و... که اصطلاحاً به آن بیوفیلم می‌گویند. بیوفیلم یا زیست‌لایه مجموعه‌ای از یک یا چند نوع میکروارگانیسم هستند که می‌توانند در سطوح مختلف محیط رشد کنند. بعضی از میکروارگانیسم‌هایی که بیوفیلم‌ها را تشکیل می‌دهند از آن به‌عنوان یک محافظ در برابر اثرات و نیروهای زیان‌باری که در محیط طبیعی و بدن میزبان قرار دارند استفاده می‌کنند و بدین طریق شانس بقای خود را افزایش می‌دهند.

بیوفیلم باکتری‌ها، از اجتماع یک گونۀ واحد باکتریایی یا اجتماعی از چند گونه متفاوت تشکیل می‌شوند. تشکیل بیوفیلم‌ها زمانی شروع می‌شود که میکروارگانیسم‌های شناور و آزاد در باکتری‌ها، با یک سطح زنده یا غیرزنده تماس پیدا کنند؛ یا به عبارت بهتر شروع به ریشه انداختن کند.

کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن‌ها تمام مراحل این فرایند را به‌صورت علمی توضیح داده است.

خواندن کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان و پژوهشگران زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب باکتری ها و تشکیل بیوفیلم در آن ها

«جی. دابلیو کاسترتون در یک مقاله با عنوان یک دلیل منطقی در بیماری‌های عفونی واگیردار مزمن و کشنده در مرکز مهندسی بیوفیلم در مونتانا توضیح می‌دهد، که یک بیوفیلم باکتری، به صورت اجتماعی ساختاربندی شده و از سلول‌های باکتری پیوست شده و در یک قالب پلیمری خود تولید شده قرار گرفته و به یک غشای بی حرکت و یا سطحی زنده چسبیده و شکل می‌گیرد. به زبان عامیانه، این بدان معنی است، که باکتری می تواند به دیگر باکتری‌ها وصل شد و این به هم متصل شدن در هر سطجی می‌تواند باشد و می‌تواند برای شروع، تشکیل یک قاب محافظ، پیرامون کل گروه باشد، این قاب تشکیل شده که از پلیمر ساخته شده، مولکول‌هایی با واحدهای مکرر که با پیوندهای شیمیایی به هم متصل شده‌اند می‌باشد. در سال ۱۹۸۰ باکتریها بر روی سطح جامد بسیاری از محیطهای اکولوژیک از جمله سیستم تصفیه آب فاضلاب، تجهیزات مورد استفاده برای تولید سرکه، سیستم‌های آب صنعتی، دندان‌های پوسیده، دستگاه ادراری و اجسام مصنوعی در داخل بدن مشاهده گردیدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان