دانلود و خرید کتاب یوگا برای کاهش وزن بهارات تاکور ترجمه رویا پورمناف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یوگا برای کاهش وزن اثر بهارات تاکور

کتاب یوگا برای کاهش وزن

ویراستار:حسین رسولی
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یوگا برای کاهش وزن

کتاب یوگا برای کاهش وزن نوشتهٔ بهارات تاکور است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب یوگا برای کاهش وزن

چاقی در حقیقت مرحله‌ای از اختلال متابولیسم است و زمانی که عدم‌تعادلی بین جذب و دفع انرژی در بدن وجود داشته باشد، روی می‌دهد. مشکلات احساسی از قبیل افسردگی، تنهایی و آسیب‌ها نیز می‌توانند باعث افزایش ناگهانی وزن شوند. کتاب یوگا برای کاهش وزن با بررسی چاقی به‌عنوان یک بیماری، به یک شخص عادی و غیرحرفه‌ای کمک می‌کند تمام جزئیات فیزیولوژیک، روانی و سایر موارد مرتبط را بفهمد و این خود می‌تواند مقدمه‌ای برای کاهش فشارهای عصبی، ترک عادت‌های غلط و در نتیجه رسیدن به اندامی ایدئال باشد. کتاب یوگا برای کاهش وزن بخش‌هایی مانند «تشخیص چاقی»، «یوگا و کاهش وزن»، «اساس تمرینات یوگا»، «پرانایاما Pranayama» و «اگنیسار کریا» را در بر گرفته است.

نسخهٔ چاپی این کتاب را می‌توانید از طاقچه سفارش دهید. برای آشنایی با شیوهٔ خرید کتاب یوگا برای کاهش وزن می‌توانید راهنمای خرید و پرداخت آنلاین در بخش سؤالات متداول را مطالعه کنید.

خواندن کتاب یوگا برای کاهش وزن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ورزش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یوگا برای کاهش وزن

«کاپالباتی کریا

کاپالباتی بازدم فعال و دم غیر فعال است. بازدم فواید جسمی و روحی بی‌شماری دارد. از جمله ایجاد آرامش روحی. مربیان روحانی از این تکنیک برای رشد روحی و فعال کردن کوندالینی (قدرت‌های پنهان انسان) استفاده می‌کنند.

وضعیت:

- کف دست‌هایتان را روی زانو قرار دهید و کمر خود را کاملاً صاف نگهدارید؛ به نحوی که بین چانه و گودی گردن (زیر گلویتان) حدود چهار انگشت فاصله وجود داشته باشد. می‌توانید چشمانتان را نیز ببندید. گردن را صاف نگهدارید و سعی کنید که پرانا را از طریق نخاع تجربه کنید.

- بازدمی قدرتمند و فعال و دمی غیرفعال انجام دهید. و این کار را با حرکاتی ریتمیک انجام دهید. با هر بازدمی معده باید به نخاع ضربه ای بزند. یا به عبارت دیگر معده باید به سمت داخل حرکت کند. بین هر دو بازدم باید یک دم خودکار که معده را به وضعیت اصلی خود باز می‌گرداند، وجود داشته باشد.

- تمرین را با ۵۰ بازدم در یک دوره آغاز کنید.

کریا را تقریباً به طور مداوم برای ۲ دقیقه انجام دهید و زمان آن را تا ۱۰ دقیقه در روز افزایش دهید.

فواید:

- به خاطر افزایش میزان متابولیسم پایه در طی تمرینات کاپالباتی کریا، این یک تمرین قلبی ـ عروقی محسوب می‌شود و بنابراین به کاهش وزن کمک خواهد کرد. تأثیر کاپالباتی در بازده و تحمل قلبی ـ عروقی شگفت‌انگیز است. یافته‌های حاصل از مطالعات من بر روی دانشجویان (به مدت ۱۰ هفته) مشخص کرده است که در یک روند منظم کاپالباتی به مدت ۱۵ دقیقه در روز، بازده قلبی ـ تنفسی افزایش می‌یابد.

مؤلفه‌های دیگر چون میزان استراحت تنفسی، نبض، نگاه داشتن نفس و ظرفیت حیاتی (میزان هوای وارد شده به ریه در طی یک دم عمیق) و ظرفیت قلبی ـ عروقی به شکل بارزی تغییر می‌یابد و باعث رسیدن سطح بالاتری از لاغری می‌شود.

- به وسیلهٔ فعال کردن حرکات انقباضی معده به دفع چربی اضافی بدن کمک می کند که این به دلیل فعال شدن بازدم‌های ریتمیک است. معده به طرف داخل و خارج حرکت می‌کند و بر روی اعضا و جوارح گوارشی از جمله روده تأثیر می‌گذارد. بدین ترتیب تمام انواع سموم و مدفوع ناخواسته و اضافی دفع می‌شود.

- الگوهای غلط تنفسی در افرادی که از طریق دهان تنفس می‌کنند یا خرناس می‌کشند، تغییر می‌کند.

- به رفع و درمان سینوزیت، میگرن و فشار خون بالا کمک می‌کند. بازدم‌های قدرتمند سموم و هوای ناخواسته را از بدن دفع می‌کند و میزان اکسیژن و جذب آن را در سیستم بدنی افزایش می‌دهد.

- به باز شدن شبکه‌های تحتانی نخاع (گروهی از اعصاب که چاکرا نامیده می‌شوند) کمک می‌کند. که بدان مولادهارا۴۲ گفته می‌شود و آن هم در نهایت کوندالینی‌ها را فعال می‌کند.

ممنوعیت‌ها:

- افرادی که از فشار خون بالا، مشکلات زنانگی و ناراحتی‌های معده رنج می‌برند یا جراحی واژن داشته‌اند، نباید تمرینات کریا را بدون مشورت با پزشک انجام دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۳۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
۲۹,۹۵۰
۵۰%
تومان