دانلود و خرید کتاب برانگیختن ایکیگای از درون کن موگی ترجمه نجیمه داودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برانگیختن ایکیگای از درون اثر کن موگی

کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

نویسنده:کن موگی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

کتاب برانگیختن ایکیگای از درون نوشتهٔ کن موگی و ترجمهٔ نجیمه داودی است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

ژاپنی‌ها چطور هر روز شاد و هدفمند برمی‌خیزند؟ کتاب برانگیختن ایکیگای از درون به این موضوع پرداخته است. «ایکی‌گای» یک پدیدۀ فرهنگی ژاپنی است که معمولاً گفته می‌شود به‌معنای «دلیل انسان برای زود برخواستن از خواب در سپیده‌دم» است؛ بااین‌حال، ایکی‌گای می‌تواند دربرگیرندهٔ لحظه‌های بسیار جزئی‌تر نیز باشد؛ دمیدن نسیم خوش صبحگاهی، نوشیدن یک فنجان چای، بر زبان جاری‌کردن جمله‌ای ستایشگر برای کسی در زندگی. ایکی‌گای می‌تواند شامل تعهدهای عمیق باشد؛ مانند رسیدگی جدی به وظایف حرفه‌ای روزمره، نگهداری از دوستی‌های درازمدت و برقراری سلامتی ماندگار. ایکی‌گایِ شما هر چه باشد، مسیری به‌سوی کامیابی و شادکامی در زندگی فراهم خواهد ساخت. کتاب حاضر به قلم کن موگی، در حقیقت نگاهی نو و آرامش‌بخش به آداب‌ورسوم ژاپنی است که به‌گفتهٔ هیئت‌تحریریهٔ نشریۀ نیویورک‌تایمز، گاه بیش از اندازه رازآلود جلوه داده شده است. نویسندهٔ این اثر یک دانشمند عصب‌شناس، نویسنده و سخنران است.

خواندن کتاب برانگیختن ایکیگای از درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و فرهنگ ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

«برای داشتن ایکی‌گای لازم نیست اهل ژاپن باشید. وقتی به ایکی‌گای به‌عنوان یک علاقۀ شخصی فکر می‌کنم صندلی مخصوصی را به یاد می‌آورم که در انگلستان با آن روبه‌رو شدم. اواسط دهۀ ۱۹۹۰، چند سال در آزمایشگاه روان‌شناختی دانشگاه کمبریج مشغول انجام تحقیق دورۀ فوق دکترا بودم و در خانۀ یکی از استادان برجسته ساکن بودم. وقتی اتاقم را به من نشان می‌داد، به یک صندلی اشاره کرد و توضیح داد که برایش از اهمیت خاصی برخوردار است: وقتی او یک پسربچه بود، پدرش این صندلی را برایش ساخته بود.

صندلی هیچ نشانۀ خاصی نداشت و در واقع، کمی ناشیانه هم ساخته شده بود. طراحی آن ظریف و دقیق نبود و قسمت‌هایی از آن کهنه و بی‌قواره به نظر می‌رسید. اگر صندلی را برای فروش می‌گذاشتند قیمت چندانی برای آن پیشنهاد نمی‌شد. همان‌طور که گفتم از برق چشمان پروفسور می‌توانستم ببینم که این صندلی معنای خاصی برای او دارد و اهمیتش در همین نکته بود. آن صندلی در قلب پروفسور جای مخصوصی داشت تنها به این دلیل که پدرش آن را برای او ساخته بود. همۀ ارزش‌های عاطفی این‌گونه‌ هستند.

این یک مثال کوچک اما ارزشمند بود. ایکی‌گای همانند صندلی پروفسور است. ایکی‌گای یعنی یافتن، توصیف کردن و درک دل‌خوشی‌های زندگی که برای شما معنای خاصی دارند. مهم نیست اگر دیگران آن ارزش خاص را نمی‌بینند؛ هرچند همان‌طور که در سرگذشت آنو دیدید و در ادامۀ این کتاب خواهید دید دنبال کردن علایق شخصی در زندگی، اغلب موفقیت‌های اجتماعی به بار می‌آورد. شما می‌توانید ایکی‌گای خودتان را پیدا کنید و پنهانی و به‌آرامی آن را پرورش دهید تا اینکه یک روز ثمرۀ اصلی آن را به دست بیاورید.»

فهرست مطالب کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

سخنی با خوانندگان – پنج اصل ایکیگای

فصل ۱ – ایکیگای چیست؟

فصل ۲ – دلیل سحرخیزبودن

فصل ۳ – کداواری و فایدهٔ فکرهای کوچک

فصل ۴ – لمس زیبایی در ایکیگای

فصل ۵ – غرقگی و نوآوری

فصل ۶ – ایکیگای و تاب‌آوری

فصل ۷ – یافتن اهداف زندگی

فصل ۸ – هر چیزی که آدم را نکشد، او را قوی‌تر می‌کند!

فصل ۹ – ایکیگای و خوشبختی

فصل ۱۰ – پذیرش خودتان به همان صورتی که هستید

نتیجه‌گیری - ایکیگای خود را پیدا کنید

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان