دانلود و خرید کتاب مردان هوشیار جان گری ترجمه علی علی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مردان هوشیار اثر جان گری

کتاب مردان هوشیار

معرفی کتاب مردان هوشیار

کتاب مردان هوشیار نوشته‌ٔ جان گری و آرجونا آرداق و ترجمهٔ علی علی پناهی و ویراستهٔ پریوش طلایی است و نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب مردان هوشیار

امروزه مردان سراسر جهان با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که مردان گذشته طی چندهزار سال با آن روبه‌رو نبودند. کافی است چند نسل به عقب برگردیم تا دریابیم زندگی مردان خیلی ساده و راحت‌تر بوده است. مردان معمولاً در مکتبی آموزش می‌دیدند که همهٔ پسربچه‌ها آموزش می‌دیدند. پسرها با توجه به فرهنگی که در آن زندگی می‌کردند، مراحل مختلفی را سپری می‌کردند تا به عنوان یک مرد آمادهٔ زندگی شوند. در آن روزگاران مردان طی روز با چالش‌های سخت و گاهی خطرناک روبه‌رو می‌شدند و برحسب میزان موفقیتی که در برخورد با این چالش‌ها به دست می‌آوردند و موفق می‌شدند، در مورد خود حس خوب پیدا می‌کردند؛ احساس می‌کردند حق دارند در پایان روز استراحت کرده و تجدید قوا کنند. وقتی مردان به خانه بازمی‌گشتند به احتمال زیاد همسرانشان تمام روز خود را صرف نگهداری و پرستاری از بچه‌ها، نظافت خانه و تهیه غذا کرده بودند. اما امروزه تمام این نقش‌ها و جایگاه‌ها دستخوش تغییر شده‌‌اند.

هدف کتاب مردان هوشیار نظریه‌پردازی نیست، بلکه منظور ارائه راهکارهای عملی است. نویسندگان کتاب احساس می‌کنند نکاتی ساده در مورد مردان وجود دارد که هر مرد باید از آن‌ها مطلع باشد تا علاوه‌بر آنکه در مورد خود حس خوب داشته باشد، بر اطرافیانش هم تأثیر مثبت گذارد. این کتاب به مردان کمک می‌کند آزادی انتخاب بیشتری داشته باشند.

در این کتاب بر یازده ویژگی خیلی مهم متمرکز شده‌ که آن‌ها را ویژگی‌های مردان هوشیار می‌نامند. بدیهی است که همهٔ مردان این ویژگی‌ها را به یک اندازه ندارند.

هر فصل دارای چهار بخش است. ابتدا ویژگی یا خصلت مربوط را تعریف کرده و آن را از نظر بیولوژیک بررسی می‌کند؛ سپس به بررسی این موضوع می‌پردازد که چه عاملی مانع شکل‌گرفتن این ویژگی می‌شود؛ بعد راهکاری عملی ارائه می‌کند. در پایان هم برای زنان توصیه‌هایی ارائه می‌کند که بدانند چه کنند تا ویژگی مزبور در همسرشان تقویت شود.

خواندن کتاب مردان هوشیار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مردان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مردان هوشیار

«مردان هوشیار معمولاً با مردان دیگر روابط عمیق و پایدار دارند به‌نحوی که این امر موجب عمیق‌ترشدن حس مردانگی آن‌ها می‌شود. از نظر برخی مردان چند دوستی بسیار عمیق کفایت می‌کند. برخی مردان نیز اگر فقط یک دوست خوب داشته باشند کافی است تا نیازشان به دوست تأمین شود. اگر مردی با مردی (یا مردانی) دیگر آشنا شود که بتواند به او اعتماد کند و رابطه دوستی برقرار کند، او را مانند برادر خود می‌داند.

مردان هوشیار در صورت دوستی با دیگری کاملاً یکدیگر را حمایت کرده و برای تحقق رسالتشان به یکدیگر مدد می‌رسانند. البته کمک و مدد مردان به یکدیگر با آنچه در بین زنان رایج است بسیار متفاوت است.

زنان می‌توانند بدون هر نوع کمک، فقط از طریق گفتگو به یکدیگر حس خوب پیدا کنند. کافی است زنان حس و حال خود را برای یکدیگر تعریف کنند، از کارهای روزمره خود بگویند، بر مسائل خود تأکید کنند تا به یکدیگر آرامش دهند و دوستی نزدیک با یکدیگر برقرار کنند، اما این امر در مورد مردان کاملاً متفاوت است.

به‌طورکلی مردان وقتی روی موضوعی خاص هماهنگ می‌شوند کاملاً به یکدیگر دلگرمی می‌دهند و بهترین حمایت‌ها را از یکدیگر به عمل می‌آورند، به‌خصوص اگر بخواهند کاری را با هدفی مشترک انجام دهند. لذا مردان در صورت توافق در هرکار، اعم از ساختن یک انباری، نوشتن کتاب، انجام کسب‌وکار و شراکت در هر پروژه‌ای که نتیجه مشخص داشته باشد، به نحو احسن به یکدیگر کمک می‌کنند، طوری‌که به یکدیگر احساس مَودت و برادری پیدا می‌کنند.

نوع دیگر این تفاهم هنگامی است که بخواهند برای انجام طرحی با یکدیگر گروه فکری تشکیل دهند. اگرچه ممکن است این امر برای مردان و زنان به یک اندازه اهمیت داشته باشد، اما مردها در این زمینه بیشتر به یکدیگر مدد می‌رسانند. گروه فکری معمولاً به‌طور منظم تشکیل می‌شود و فرصتی است برای کار روی هدف و رسالت خاص و مشترک.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۳۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان