دانلود و خرید کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها محسن ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها اثر محسن ابراهیمی

کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها

کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها نوشتهٔ محسن ابراهیمی است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از جنبه‌های فرهنگی و اجتماعیِ دانشگاه‌ها سخن گفته است.

درباره کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها

کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها به قلم یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس نوشته شده است. این نویسنده مطالب کتاب حاضر را با توضیح درمورد مفاهیم حکمرانی و سیاست‌گذاری آغاز کرده و سپس به موضوعاتی مانند آمادگی‌های سازمان و مدیریت در خط‌مشیء‌گذاری و تصمیم‌گیری، مفهوم فرهنگ، عوامل اصلی و مؤثر بر فرهنگ ملی، کارکردهاى نظام فرهنگی، عوامل شکل‌دهنده به فرهنگ سازمانی، فرهنگ و سازمان و سطوح فرهنگ پرداخته است. محسن ابراهیمی در ادامه از متون و برنامه‌ریزی درسی، دانشجو، مدیریت و فرهنگ سازمانی و نظام سیاست‌گذاری و خط‌مشیء فرهنگی سخن گفته است.

خواندن کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ آموزش عالی در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حکمرانی فرهنگی در دانشگاه ها

«بحث سیاستگذاری فرهنگی از مفاهیم نسبتاً جدیدی است که از دهه ۸۰ میلادی وارد ادبیات مدیریت شده است. واژه فرهنگ در ادبیات باستانی، به معنی تربیت کردن، پرورش دادن، دانش، هنر، خرد، ادب، ... به کار رفته است. در زبان علمی‌مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی در ایران، واژه فرهنگ معادل مفهوم لاتین Culture به کار گرفته شده است. اولین تعریف علمی‌فرهنگ توسط ادوارد تایلور در کتاب: فرهنگ ابتدایی وی در سال ۱۸۱۷ مطرح شده است. به نظر وی فرهنگ کلیات در هم تافته‌ای است شامل دانش، دین، هنر، قانون، اخلاقیات، آداب و رسوم و هرگونه توانایی و عادتی که آدمی ‌همچون عضوی از جامعه بدست می‌آورد.

در کنفرانس بررسی سیاستهای فرهنگی در جهان که در سال ۱۹۸۲ از طرف یونسکو برگزار شد، در قطعنامه خود فرهنگ را چنین تعریف کرده است: فرهنگ در کلی‌ترین حالت آن، بر مجموعه پیچیده‌ای از خصوصیات احساسی، فکری، مادی، غیرمادی اطلاق می‌شود که به عنوان شاخص یک جامعه یا گروه اجتماعی مطرح می‌شود که این نه فقط شامل هنرها و آثار ادبی است بلکه اشکال مختلف زندگی انسانها، نظام ارزشی و اعتقادات را نیز در بردارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۹۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان