دانلود و خرید کتاب رهایی از میگرن داون ا. مارکوس ترجمه مرضیه بابایی
کتاب رهایی از میگرن اثر داون ا. مارکوس

کتاب رهایی از میگرن

امتیاز:
۱.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهایی از میگرن

کتاب رهایی از میگرن؛ ۱۰ راه حل ساده نوشتهٔ داون ا. مارکوس و ترجمهٔ مرضیه بابایی است و نشر ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رهایی از میگرن

با توجه به میزان بالای شیوع سردردها به‌ویژه سردردهای میگرنی، روند رو به رشد افراد مبتلا و همچنین آثار و تبعات اجتماعی- اقتصادی این بیماری و نمود آن به عنوان یک درد طولانی‌ مدت بر کیفیت زندگی مبتلایان و جامعه، شایسته است به این بیماری آزاردهنده که زندگی عادی مبتلایان و اطرافیان آنها را دچار اختلال می‌کند بیشتر پرداخته شود و افراد مبتلا ضمن بینش و شناخت کافی نسبت به بیماری، راه‌های مؤثر پیشگیری و درمان آن را بیاموزند.

در کتاب رهایی از میگرن سعی شده است به شیوه‌‌های کاربردی درمان و پیشگیری میگرن و انواع سردردها با بیانی ساده و قابل‌فهم پرداخته شود. مطالعهٔ این کتاب به جامعه پزشکان، بیماران و وابستگان فرد مبتلا توصیه می‌شود تا بتوانند در کنار هم، در فرآیند درمان شرکت کنند. انتظار می‌‌رود با همکاری و آگاهی این اقشار، موانع سر راه درمان به بهترین شکل مرتفع شوند و نتیجهٔ دلخواه حاصل شود.

داون ا. مارکوس، پروفسور عصب‌شناس، عضو فعال مجمع مطالعات درد و سردرد در آمریکا، در زمینهٔ موضوعات گوناگونی همچون سردرد زنان باردار و مکانیزم‌‌های سردردهای عودکننده و تکرارشونده و... بررسی‌‌های جامعی انجام داده است و تجارب عینی خود از سال‌ها مطالعه بر روی بیماران مبتلا را با دانش نوین پزشکی در هم آمیخته است که نتیجهٔ آن کتاب حاضر است. 

خواندن کتاب رهایی از میگرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 هر مبتلا به میگرن یا در معرض میگرن باید این کتاب را مطالعه کند.

بخشی از کتاب رهایی از میگرن

«برای تشخیص میگرن هیچ رادیوگرافی و یا آزمایش خونی وجود ندارد. میگرن زمانی تشخیص داده می‌شود که شخص تعدادی از خصیصه‌ها (یا علایم) معمول سردرد را داشته باشد. این خصیصه‌ها عبارت است از:

- وجود درد در یک سمت سر

- وجود دردی که مثل نبض زدن یا ضربان احساس شود.

- وجود دردی که باعث محدودیت در فعالیت‌های شخص شود.

- نیاز به کم کردن نور یا رفتن به اتاقی تاریک

- پرهیز از سر و صدا و یا رفتن به اتاقی ساکت

- تهوع یا استفراغ

- احساس تهوع در اثر بوهایی چون دود سیگار یا عطر

- شدیدتر شدن درد با خم کردن سر بین زانوان.

همهٔ علایم بالا در افراد مبتلا به میگرن یافت نمی‌شود. ممکن است شما درد ذق‌ذق‌مانندِ شدیدی در هر دو طرف سرتان احساس کنید که مجبور شوید اتاقی ساکت و تاریک بیابید. اگر درد در هر دو طرف سر وجود داشته باشد، بیشتر ویژگی‌های سردرد، علایم میگرن است. همچنین امکان دارد در حمله‌های مختلف سردرد، شما متوجه ویژگی‌های متفاوتی شوید. برای مثال، در بعضی سردردهای میگرنی دردهای ضربان مانند ذق‌ذق و استفراغ دیده می‌شود، درحالی‌که در بعضی دیگر درد یکنواختی را بدون وجود استفراغ شاهد هستیم. بروز سردردهایی که فعالیت‌های شما را محدود کند و باعث شود تا برای مثال پرده‌ها را بکشید و تلویزیون را خاموش کنید و از بعضی بوها اجتناب ورزید، نیز محتملاً میگرن هستند. به یاد داشته باشید که دلیل کافی برای وجود میگرن، استفراغ و یا حتی حالت تهوع در هنگام بروز سردردهای‌تان، نیست.»

نظرات کاربران

khoda
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

کتاب مفیدی هست😍❤️🥰

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان