دانلود و خرید کتاب کیمیاگری هیجانی تارا بنت گلمن ترجمه هادی احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیمیاگری هیجانی اثر تارا بنت گلمن

کتاب کیمیاگری هیجانی

معرفی کتاب کیمیاگری هیجانی

کتاب کیمیاگری هیجانی نوشتهٔ تارا بنت گلمن و ترجمهٔ هادی احمدی است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب تلفیق توجه آگاهی و طرح‌واره‌درمانی برای التیام زخم‌های هیجانی است.

درباره کتاب کیمیاگری هیجانی

تارا بنت-گلمن در توصیف الهام‌بخش و دقیق اینکه تمرینات مراقبه‌ای به چه نحوی می‌توانند ما را از الگوهای مرتبط با واکنش‌های هیجانی رها سازند، خدمت بزرگی انجام داده است، الگوهایی که اگر مورد بازبینی قرار نگیرند، بدون اینکه تغییری در آنها ایجاد شود به رنج و آسیب منجر خواهند شد.

برخی از جملاتی که در تحسین کتاب کیمیاگری هیجانی گفته شده، از این قرارند:

یک دستاورد بی‌نظیر، ترکیبی از روان‌شناسی غرب و تمرین مراقبۀ توجه‌آگاهی بودا با رویه‌ای کاملاً جدید. بسیار بیشتر از آنکه متکی بر اصول نظری باشد، یک راهنمای خردمندانه و عملی برای دستیابی به رهایی هیجانی است. تارا بنت با مهارتی تمام‌عیار، آموزه‌های خرد شرق را با آخرین یافته‌های درمان شناختی و علم اعصاب و داستان‌های شخصی بی‌شماری که به این اثر جان تازه‌ای بخشیده‌اند، در هم آمیخته است.

جوزف گولدشتاین، نویسندۀ کتاب مراقبۀ بینشی

تارا بنت-گلمن، به‌سادگی اما با مهارت تمام، خاطرات شخصی‌اش را به آخرین دستاوردهای علم اعصاب پیوند می‌زند، از سمت آموزه‌های مراقبه‌ای به سوی ظرافت‌های درمان شناختی گام بر می‌دارد و ما را دعوت می‌کند تا در این سفر همراه او باشیم. در ارائهٔ اینکه چگونه از ذهن‌مان برای التیام هیجانات استفاده کنیم، با قلبش، ذهن ما را التیام می‌بخشد.

مارک اپستین، نویسندۀ کتاب‌های افکار بدون متفکر و آشفتگی ذهنی بدون درهم شکسته شدن

یک راهنمای فوق‌العاده روشن، دلسوزانه و خردمندانه برای رهایی ما از دست هیجانات مشکل‌آفرین. تارا بنت-گلمن به‌منظور تغییر، یک مسیر روشن را پیش روی ما قرار می‌دهد و چشم‌اندازهای مراقبه‌ای، علمی و درمانی را با هم ترکیب می‌کند که هر خواننده‌ای را سر ذوق آورده و او را به خواندن این اثر دعوت و ترغیب می‌کند.

شارون سالزبرگ، نویسندۀ کتاب مهربانی-عشق‌ورزی

یک راهنمای بسیار قابل فهم و عملی برای تغییر هیجانات. اگر مایلید که بدانید عادات هیجانی‌تان چگونه تغییر می‌کنند، این کتاب مختص شماست.

ریچارد دیویدسون، مدیر مرکز علوم عاطفی ویسکانسین، دانشگاه ویسکانسین

کتاب کیمیاگری هیجانی یک ضیافت شگفت‌انگیز از دانش شرق و غرب است، ترکیبی از سنت و مدرنیته. این کتاب نشان می‌دهد که هیجانات روزمره چگونه می‌توانند به ابزاری برای درمان تغییر شکل دهند. تمامی اصول کیمیاگری ذهن در یک کتاب توضیح داده شده است - یک دستنامۀ ضروری برای مطالعه.

تالکو ثانداپ، نویسندۀ کتاب التیام و ذهن

کتابی که با شوخ‌طبعی و مهربانی و با نثری زنده نگاشته شده است، ... گام مهمِ رو به جلویی برای همۀ ما.

نائومی وولف، نویسندۀ کتاب اسطورۀ زیبایی

خواندن کتاب کیمیاگری هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید زخم‌های هیجانی‌تان را درمان کنید حتما این کتاب را بخوانید.

درباره تارا بنت گلمن

تارا بنت-گلمن، فوق‌لیسانس، معلم و روان‌درمانگری است که کیمیاگری هیجانی، تلفیقی ابتکاری از مراقبۀ توجه‌آگاهی و روان‌شناسی بودا با بُعد جدیدی از درمان شناختی، را تدوین کرده است. در دهۀ اخیر، او به همراه شوهرش، دَنیل گلمن، نویسندۀ کتاب هوش هیجانی، کارگاه‌هایی را در زمینۀ آموزش این رویکرد برگزار کرده‌اند. بنت گلمن به‌مدت بیش از دو دهه تحت سرپرستی استادان بودا از کشورهای تبت، نپال و برمه آموزش دیده است. آموزش‌های دوره فوق‌لیسانس او، در مرکز درمان شناختی نیویورک در زمینۀ طرح‌واره‌درمانی بوده است که بر روی تغییر الگوهای هیجانیِ خودویرانگر متمرکز است. از جمله پروژه‌های بشردوستانۀ او می‌توان به فعالیت‌هایش در جنبش‌های تبتی و مشاورۀ افراد سالمند و بیماران لاعلاج اشاره کرد. او شاگرد دیرین گل‌آرایی ژاپنی و مراسم چای و همچنین رقص هندی کاثاک است. او در ماساچوست، آنجا که با مهربانی دو اسبش را پرورش می‌دهد، زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب کیمیاگری هیجانی

«از پنجرۀ اتاق هتل محل اقامتم، بیگ‌بن جلوه‌گری می‌کرد، شکوهی چشمگیر و زیبا که چشم‌انداز رودخانه، ابرهای مواج و پراکندگی خط افق را نشانه رفته بود. بیگ‌بن به‌عنوان اثری معماری، با شکوه است، اما من نگاهم را به پهنۀ وسیع و دلگشای آسمان و رودخانه گسترانیدم. - از چشم‌انداز اصلی اتاق، تلألؤ مناره‌ها، کلیساها و پل‌ها نمایان بود. این موضوع توجه مرا به خودش جلب کرد که ذهنم چگونه در اوّلین نگاه، فراخنای آسمان ابری و گسترۀ آرام‌بخش پایین رودخانه را به سان یک نقاشی رنگ و روغن باشکوه از یک نقاش مناظر طبیعی در آغاز عصر حاضر یا شبیه یک تصویر لحظه‌ای از کارت پستالی تمام‌عیار، درک می‌کند. - اما وقتی که با دقت بیشتری خیره شده و توجهم را متمرکز می‌کنم، پی می‌برم که این تصویر لحظه‌ای ثابت از این صحنه، با یک چرخش حرکتی پیوسته ناپدید می‌شود، پیوستاری از جابه‌جایی‌های بسیار ظریف که به یک تصویر دگرگون شدۀ سترگ تبدیل می‌شود. تغییرات متوالی بسیار ظریف در شکل ابرها، مادامی که در آسمان در حرکتند، گاهی اوقات تکه‌هایی از آسمان را نمایان می‌کند که از لابه‌لای آنها تشعشات نور خورشید بر این چشم‌انداز می‌تابد و سایه‌های تصویر را با تکه‌های نور درخشان می‌کند. جلوه‌ای نیمه‌شفاف از ساختمان‌ها، جاده‌ها و اتوبوس‌های قرمز روشن که لحظه‌به‌لحظه نگاه را به خود جلب می‌کنند، قابل مشاهد است. صحنۀ پیش روی من با یک انرژی جنبشی سوسو می‌زند. - به‌علاوه، این تصاویر با چشم‌اندازهای درونی من در ارتباط است. این جابه‌جایی در ادراک من، انعکاسی است از عملکرد ذهن یعنی گرایش به دیدن یک تصویر کلی در اوّلین نگاه، شتاب در دیدن تصویر بدون نگاهی دقیق، و گاهی‌اوقات یک حقیقت شگفت‌انگیز در آن نهفته است که اگر شما با دقت بیشتری به نگاهتان ادامه دهید، اغلب اوقات در ورای این پنداشت‌های نخستین به چیزهای بیشتری پی خواهید برد. هر چقدر که بیشتر تحت تأثیر برداشت‌های اوّلیه‌مان باشیم، نتیجه‌گیری‌هایمان از یک نگاه عجولانۀ نخستین به ما این اجازه را نمی‌دهد که به حقیقت نهایی آن لحظه پی ببریم. - اما اگر نگاه و توجه‌مان را حفظ کنیم، از جزئیات و ظرافت‌های بیشتر، تغییرات و افکار ثانویه و موارد فراوانی آگاه خواهیم شد. به جای اینکه اوضاع را براساس آنچه که به‌نظر می‌رسند، وارسی کنیم، آنها را با دیدی واقع‌گرایانه‌تر مورد مشاهده قرار می‌دهیم. می‌توانیم که برداشت دقیق‌تری از حال حاضر داشته باشیم.»


راهکارها و تکنیک های پرورش عزت نفس دانش آموزان
آرام انجیری
هنری آتیش‌‌پاره و پرستار لولوخورخوره
فرانچسکا سایمون
ازدواج نامه (جلد اول)
جواد شادی
جلد ۴: اطفال ـ فصل ۶۱: ویتامین A (سوالات و پاسخ)
ایمان وفایی
همه صخره‌ها موجی‌اند
علی طلوعی
فردی فرفره؛ باغ سیب مصنوعی (جلد بیستم)
ابی کلاین
تفسیر برگزیده از آیات قرآن کریم
سیدسجاد موسوی
تأثیر عفو مجنیً علیه در سقوط مجازات قصاص
نصرت اله مجاهدی منش
شنل قرمزی کوچک (دوزبانه)
مونا دهدشتی
دنیای تخت (جلد اول؛ رنگ جادو)
تری پرچت
قصه‌های اندرسون
سارا افراز
اگر این پنجره را باز کنی، میفهمی...
دانا محمودزاده کوهی
نهج البلاغه
سیدمحمدرضا احمدی طباطبائی
بهتره با یه نفر مشورت کنی (جلد سوم)
لوری گوتلیب
مجموعه سوالات ارولوژی کمپل ۲۰۱۶؛ جلد ۸
علی زارع هروکی
هویت
استف لاولر
درس گفتارهای شرح مثنوی معنوی دفتر ششم (ترم چهارم)
عبدالحمید ضیایی
اثرات ضدمیکروبی اکتینومایسزها بر سویه های سودوموناس ائروژینوزای عفونت سوختگی
کیانوش حسین زاده
افلاطون
جرالد ا. پرس
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

حجم

۴۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان