دانلود و خرید کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی مجید صامتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی اثر مجید صامتی

کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی

کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی نوشتهٔ مجید صامتی و صابر معتقد است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی

کتاب فرآیند های تصادفی در اقتصاد سنجی تألیف دکتر مجید صامتی و دکتر صابر معتقد از اساتید دانشگاه اصفهان است.

کتاب‌های متعدد و ارزشمندی در حوزهٔ اقتصادسنجی در ایران تدوین و چاپ شده است. تلاش نویسندگان در این کتاب بر این است که رویکردی به فرآیندهای تصادفی در مباحث اقتصادسنجی داشته باشند و ارتباط تنگاتنگ ریاضیات آماری با اقتصادسنجی را بیش از پیش برای دانشجویان علم اقتصاد آشکار سازند. 

فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی کتاب مستقل و کاملی است که در آن نظریه اساسی مربوط به هر موضوع بدون ریاضیات پیچیده مورد بحث قرار می‌گیرد. این کتاب به ۷ فصل تقسیم می‌شود:

فصل اول به شبیه‌سازی متغیرهای پیوسته و گسسته می‌پردازد. در فصل دوم زنجیره مارکف جهت شبیه‌سازی ارائه شده است. در ادامه در فصل سوم زنجیره مونت کارلو، محاسبه انتگرال جهت شبیه‌سازی به همراره ضمیمه توضیح داده شده است. فصل چهارم بوت استراپ در رگرسیون برای مدل‌های پارامتریک و نا پارامتریک ارئه شده است. در این فصل نحوه برآورد بوت استراپ واریانس و شبیه‌سازی مونت کارلو توضیح داده شده است. در این فصل بون استراپ در نرم افزار R معرفی شده است که می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان مباحث کاربردی قرار بگیرید. در ادامه مباحث بوت استرپ چندین منظوره بحث شد. رگرسیون خطی و غیر خطی در بوت استراپ و برآورد آن آخرین مبحث این فصل است. فصل پنجم کتاب شبیه‌سازی برای مدل‌های اقتصاد سنجی بیزینی ارائه شده است. در این فصل استنباط بیزینی و شبیه‌سازی نیز ارائه شده است. فصل ۶ شبیه‌سازی مونت کارلو (۲) نام دارد که برخی ملاحظات در شبیه‌سازی مونت کارلو و کاربردهای آن مورد توجه قرار گرفته است. فصل ۷ تعاریف و قضایای کاربردی در ریاضیات آماری مورد بحث قرار گرفت؛ مباحثی چون اندازه‌گیری فضای توپولوژی، توابع درونی، حاصل ضرب بلاشکه، مدل کسری خطی، قضیه مدل کسری خطی، عملگرهای ترکیب، عملگرهای ترکیبی القایی به وسیله اتومورفیسم، انتگرال پوآسن و... از جمله مباحث دیگر این کتاب است. در آخر منابع و واژگان مربوط به مباحث آمار ریاضی کاربردی جهت تطبیق اصطلاحات فارسی و انگلیسی ارائه شده است.

خواندن کتاب فرآیندهای تصادفی در اقتصاد سنجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب در درجه اول برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی اقتصاد، آمار کاربردی، حسابداری، مالیه، بازاریابی و رشته‌های وابسته نوشته شده است. همچنین این کتاب برای دانشجویان مدیریت اجرایی و پژوهشگران حوزه‌های بازرگانی، دولت و سازمان‌های پژوهشی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان