دانلود و خرید کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول علی بابایی خورزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول اثر علی بابایی خورزوقی

کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول

معرفی کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول

کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول؛ آنچه والدین باید در هفت سال اول بدانند نوشتهٔ علی بابایی خورزوقی و مجتبی بابایی خورزوقی و اکرم ترک است و نشر دارخوین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول

فرزندپروری فرآیند تحول و بهره‌گیری از ایمان واقعی و دانش و مهارت‌های مناسب برای برنامه‌ریزی، پرورش و تدارک مراقبت از فرزند است و بدون تردید تربیت الهی عامل بسیار مهمی در رشد و تکوین شخصیت فرزندان محسوب می‌شود. از دیدگاه اسلام، مسئولیت اصلی تربیت فرزند بر عهدهٔ پدر و مادر است تا آنجا که یکی از حقوق فرزندان به شمار آمده است و پدر و مادر باید برای آموزش و تربیت فرزند بهترین شیوه‌ها را به کار گیرند. در متون و احادیث اسلامی اشارات فراوانی به شیوهٔ تربیتی مطلوب و شیوهٔ تربیتی آسیب‌زا و پیامدهای آن شده است؛ به طوری که بر طبق روایات، معیار شیوهٔ فرزند‌پروری فطرت خود فرزند است و والدین موظف‌اند براساس آن برنامه‌ریزی تربیتی کنند.

همانگونه که والدین می‌دانند، رشد کودکان از زمان تولد تا رسیدن به کمال از مراحل متعدد و به هم پیوسته‌ای عبور می‌کند که دارای فصول مشخص و متعدد است و در مجموع تاریخ واحدی را تشکیل می‌دهد. در این راستا از مسائل مهم در امر بازسازی کودکان، توجه به جنبه‌های خانوادگی و رفتار و اطلاعات والدین است. اصولاً خانواده و اجتماع دو رکن اساسی اصلاح جامعه‌اند و مادام که این دو ساخته نشوند امکان اصلاح و بازسازی کودکان نخواهد بود. خانواده قوی‌ترین سنگر در برابر مفاسد اجتماعی و ناروایی‌ها است. و فساد بسیاری از کودکان بدان خاطر است که در این سنگر آن‌چنان که باید کار نمی‌شود. به نوعی اصلاحات تربیتی باید از خانواده آغاز شود چون هیچ عاملی به اندازه والدین نمی‌تواند در این امر مؤثر باشد.

شاید ۹۰درصد شخصیت انسان در همان دوران کودکی و قبل از شش‌سالگی شکل بگیرد؛ به همین منظور این دوران در تربیت کودکان باید بیش‌ازپیش مدنظر قرار گیرد. در واقع تجربیات انسان در دوران کودکی بخش مهمی از شخصیتش را تشکیل می‌دهد؛ به همین دلیل است که اهمیت این تجربیات به‌ هیچ ‌وجه نباید نادیده گرفته شود. در بسیاری از موارد ناهنجاری‌های رفتاری که والدین را نگران و گاه درمانده می‌کند و پای آنها را به مراکز مشاوره و روان درمانگری باز می‌کند، ریشه در محیط خانوادگی و نوع روابط حاکم بر آن دارد؛ لذا خانواده، اولین، مهم‌ترین و سازنده‌ترین نهاد جامعه است. جامعه‌ای که نهاد خانواده در آن سالم باشد و بتواند کارکردهای خود را درست انجام دهد، می‌تواند به راه و مسیری سازنده حرکت کند. از آنجایی که هیچ نهادی نمی‌تواند کارکردهای خانواده را انجام دهد، باید به فکر تقویت خانواده و تثبیت آن در جامعه بود.

چراکه مهم‌ترین کارکرد خانواده، آموزش و پرورش فرزندان است. جامعه سالم نیازمند افرادی سالم و با هویت اجتماعی و فردی مناسب است و این دو در نهاد خانواده پی‌ریزی می‌شود. از این رو، شما به عنوان والدین باید به نقش مهم خود در شکل‌گیری هویت فرزندان توجه کنید. شما زمانی می‌توانید در تربیت و شکل‌گیری شخصیت فرزندانتان نقشی مفید و سازنده داشته باشید که نسبت به وظایف خود و نیازهای فرزندانتان آگاهی داشته باشید. 

خواندن کتاب بهترین روش های تربیتی در هفت سال اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

اکرم
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

پدران و مادرانی که به دنبال تربیت درست فرزند دلبند خود هستند حتما از روشهای خوب این کتاب استفاده فرمایند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان