دانلود و خرید کتاب نیلوفر غمگین ارمغان بهداروند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیلوفر غمگین اثر ارمغان بهداروند

کتاب نیلوفر غمگین

انتشارات:نشر مهر و دل
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نیلوفر غمگین

کتاب نیلوفر غمگین نوشتهٔ ارمغان بهداروند است. نشر مهر و دل این کتاب را که به جنبه‌های اجتماعیِ شعر در استان خوزستان در ایران پرداخته، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نیلوفر غمگین

درمورد تاریخ شعر در استان خوزستان در ایران چه می‌دانیم؟ کتاب نیلوفر غمگین درآمدی بر جامعه‌شناسی شعرِ خوزستان در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۸۰ - ۱۳۶۰ است. ارمغان بهداروند، نویسندهٔ این اثر، ابتدا به جامعه‌شناسی ادبی و بررسی روند شکل‌گیری شعر اجتماعی و شاعران جامعه‌گرا در ادبیات معاصر پرداخته و سپس از موضوعات دیگر سخن گفته است.

خواندن کتاب نیلوفر غمگین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد شعر استان خوزستان در دهه‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نیلوفر غمگین

«رویکرد جامعه شناسانه، در نقد حاصل این تفکر است که ادبیات نهادی اجتماعی است که به عنوان وسیله، از زبان استفاده می‌کند که خود مخلوقی اجتماعی است. یک ناقد اجتماعی در عرصه‌ی ادبیات به تفسیر ادبی دست می‌زند و در تفسیر خود قوانین و یافته‌های علم جامعه شناسی را در خدمت نقد قرار می‌دهد تا به نوعی به ابهام زدایی دست یابد. جایگاه نقد اجتماعی در درون ادبیات مانند جایگاه نقد روانی در دل روانکاوی است. با توجه به آنچه گذشت می‌توان گفت: دیواری که تاریخ ادبیات را از جامعه‌شناسی ادبیات و نقد ادبی جدا می‌سازد، همین است که تاریخ ادبیات هرگز به تفسیر دست نمی‌زند و از قالب‌های فکری خالق اثر در پیوند با ساختارهای اجتماعی محیط او سخن نمی‌گوید، سبک کار نویسنده را با تحولات اجتماعی و اقتصادی زمانه‌اش ربط نمی‌دهد و اندیشه‌های او را در بستر زمانه به مطالعه نمی‌گذارد و تنها به شرح حال نویسنده و آثار او بسنده می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان