دانلود و خرید کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن بتول فرهبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن اثر بتول فرهبد

کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن

نویسنده:بتول فرهبد
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن

کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن نوشتهٔ بتول فرهبد است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است. آشنایی با برچسب‌های مواد غذایی و چگونگی درک و تفسیر صحیح اطلاعات مندرج بر روی آن‌ها موضوع این کتاب است.

درباره کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن

تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین و شاید اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم است، گرچه در ارتقای سلامت روان نیز بی‌تأثیر نیست. تغذیه سالم با خرید سالم آغاز می‌شود، غذای سالم غذایی است که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده و عاری از مواد زیان‌بخش و مضر و متشکل از اجزای مفید برای سلامت مصرف‌کنندگان باشد.

این روزها سوپرمارکت‌ها در راستای تأمین خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، ارائه‌کننده انواع متنوعی از غذاها و نوشیدنی‌ها هستند. انتخاب سالم‌ترین و مناسب‌ترین مواد غذایی اغلب اوقات قدری پیچیده به نظر می‌رسد؛ زیرا خریدار باید از بین انواع مختلف یک ماده غذایی به خصوص که توسط واحدهای تولیدی مختلف تولید شده و با روش‌های جذاب بازاریابی عرضه می‌شوند، یکی را به عنوان محصول منتخب خود خریداری کند.

بنابراین آموزش اهمیت مطالعه برچسب‌ها، چگونگی بررسی اطلاعات درج‌شده بر روی برچسب‌های مواد غذایی و درک و تفسیر صحیح این اطلاعات می‌تواند بر نگرش و عملکرد افراد تأثیر بسیار مهمی داشته باشد.

در کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن سعی شده‌ است تا به آشنایی و درک اطلاعات درج‌شده بر روی برچسب‌های مواد غذایی پرداخته شود تا افراد بتوانند با توجه به وضعیت سلامت بدن خود و اعضای خانواده، از بین مواد غذایی موجود بهترین انتخاب را داشته باشند.

خواندن کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که دغدغهٔ خرید سالم دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوشمندانه خرید کن، سالم زندگی کن

«برچسب‌گذاری مواد غذایی برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان از زمان‌های قدیم، عمدتاً برای نشان دادن هویت، خلوص، کمیت و تازگی محصول وجود داشته‌است. برچسب زدن قوانین غذا و نوشیدنی می‌تواند به قرون وسطی بازگردد. در اوایل قرن بیستم، دولت‌ها در آمریکای شمالی و آسیا قوانینی را برای جلوگیری از تقلب و فساد مواد غذایی؛ به منظور حفاظت از مصرف‌کنندگان در بازاریابی غیراخلاقی محصولات غذایی وضع کردند. این قوانین به حمایت از فروشندگان منصف مواد غذایی در رقابت نابرابر با فروشنده‌هایی کمک می‌کند، که با گمراه کردن مصرف‌کنندگان برای کسب مزیت رقابتی از بازار استفاده می‌کنند.

تا اواخر دهه ۱۹۶۰، اطلاعات کمی در مورد برچسب‌های مواد غذایی برای شناسایی محتوای مواد مغذی غذا وجود داشت. از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۶۶، زمانی که اطلاعات مربوط به مقدار کالری و سدیم در برخی از برچسب‌های مواد غذایی گنجانده شد، این غذاها توسط اداره غذا و دارو (FDA) برای «رژیم غذایی ویژه «مورد بررسی قرار گرفتند، که هدف آن برآورده کردن نیازهای رژیم غذایی خاص ناشی از شرایط جسمی، بیماری و یا شرایط دیگر است. بعد از سال ۱۹۷۳، دانش علمی در مورد رابطه بین رژیم غذایی و سلامتی به سرعت افزایش یافت و در نتیجه، مصرف‌کنندگان می‌خواستند اطلاعات بیش‌تری بر روی برچسب‌های مواد غذایی؛ به خصوص بر روی برچسب‌های غذاهای فرآوری‌شده و بسته‌بندی داشته باشند. تولیدکنندگان مواد از طریق استفاده از مجموعه‌ای از ادعاهای نامشخص بر روی برچسب‌های کالا؛ مانند «چربی اشباع بسیار کم»، تلاش بر جلب توجه مصرف‌کنندگان داشتند. گسترش ادعاهای مبهم بر روی برچسب‌ها و تبلیغات آن منجر به این شد، که دولت‌ها به فکر سازماندهی ادعاهایی باشند که «در بهترین شرایط گیج‌کننده و در بدترین شرایط فریبنده و بالقوه مضر» بودند. علاوه بر ادعای ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی، برخی تولیدکنندگان مواد غذایی نیز ادعاهایی در خصوص خواص سلامتی‌بخش محصولات غذایی خود بر روی برچسب درج می‌کردند، که می‌توانست گمراه‌کننده بوده و صرفاً به هدف بازاریابی بیش‌تر باشد. هنگامی که شرکت کلاگ، در همکاری با مؤسسه ملی سرطان، یک کمپین برچسب‌گذاری را با استفاده از پانل پشتی غلات صبحانه با فیبر بالا برای پیوند دادن مصرف فیبر به کاهش احتمالی در خطر انواع سرطان‌ها آغاز کرد. این کمپین، برچسب‌گذاری غذا و بازاریابی را به طور چشم‌گیری تحت تأثیر قرار داد. FDA فهرست اجباری کالری، چربی، چربی اشباع کلسترول، سدیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، ویتامین A و ویتامین C، کلسیم و آهن را پیشنهاد کرد. مصوبه آموزش و برچسب‌گذاری تغذیه‌ای در سال ۱۹۹۰ میلادی با اجرای قوانین سازمان غذا و داروی ایالات متحده دستوالعمل‌های لازم اجرایی را برای برچسب‌گذاری تغذیه‌ای غذاهای مصرفی وضع کرد. این قوانین، مصرف‌کننده را به انتخاب آگاهانه و سالم محصولات غذایی مورد نیاز روزانه هدایت می‌کرد. سنگ‌بنای مصوبه آموزش و برچسب‌گذاری تغذیه‌ای، حضور جدول حقایق تغذیه‌ای بر روی بسته‌بندی‌های محصول است، که اطلاعات خاصی در مورد سهم کالری و مواد مغذی محصول فراهم می‌کند. مقررات نهایی سازمان غذا و داروی ایالات متحده که مربوط به ایجاد برچسب‌های تغذیه‌ای می‌شود، در سال ۱۹۹۳ میلادی منتشر شد. برچسب‌های تغذیه‌ای در کانادا از سال ۲۰۰۷ بر روی تمامی بسته‌بندی‌های غذاهای آماده مورد استفاده قرار گرفتند.»

نظرات کاربران

کاربر 7544346
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

بسیار مفید و آموزنده.به همه توصیه میکنم بخونن.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان