دانلود و خرید کتاب زندگی نامه نیما یوشیج مصطفی اسلامیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی نامه نیما یوشیج اثر مصطفی اسلامیه

کتاب زندگی نامه نیما یوشیج

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی نامه نیما یوشیج

کتاب زندگی نامه نیما یوشیج نوشتهٔ مصطفی اسلامیه است. انتشارات نیلوفر این زندگی‌نامه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب زندگی نامه نیما یوشیج

مصطفی اسلامیه در کتاب زندگی نامه نیما یوشیج به‌شوق درک عمق اشعار نیما یوشیج، طی سال‌ها در تاریخ سروده‌های او و بستر تاریخی و اجتماعی این اشعار کاوش می‌‎کرده و از پژوهش‌های خود یادداشت‌برداری کرده که حاصل همه‌ٔ آن‌ها کتاب حاضر شده است. این نویسنده در این اثر به بیان سرگذشت شاعر و ابعاد مغفول‌ و کمترگفته‌شده‌ٔ پدر شعر نوی ایران در زندگی شخصی و ادبی و سیاسی او پرداخته است؛ همچنین با نگارش سالنامه‌ٔ زندگی این شاعر تأثیرگذار و بلندآوازه در کتاب، سیر اتفاقات زندگی او را از تولد تا مرگ ثبت کرده و اشاره‌هایی بر احساسات، تلاش‌ها، ناکامی‌ها، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیما یوشیج داشته است.

خواندن کتاب زندگی نامه نیما یوشیج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ نیما یوشیج پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مصطفی اسلامیه

مصطفی اسلامیه در سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد. او زندگی‌نامه‌نویس، مترجم و نمایشنامه‌نویس معاصر ایران بود که دیپلم خود را از مدرسهٔ دارالفنون دریافت کرد. او در ۱۹سالگی هم‌زمان با ریاست سعید نفیسی، به رادیو می‌رود و بیش‌تر از ۱۲ ماه در استودیوی شمارهٔ ۸ رادیوی ملی در کنار بیژن مفید به نقش‌خوانی رادیویی می‌پردازد؛ همچنین سال ۱۳۳۹ کنار سیامک جلالی در روزنامهٔ اطلاعات به روزنامه‌نگاری مشغول بوده است. حضور او در روزنامهٔ اطلاعات چندی بیشتر طول نمی‌کشد؛ اسلامیه در همان سال به استخدام مؤسسهٔ انتشارات فرانکلین درمی‌آید و تحت‌نظارت نجف دریابندری به نمونه‌خوانی و یاری او در امور ترجمهٔ این انتشارات می‌پردازد.

حوزهٔ نویسندگی مصطفی اسلامیه، ترجمهٔ مقاله‌های آکادمیک، ترجمهٔ آثار ادبی - هنری و نوشتن داستان و نمایشنامه بود. در مقام ترجمه می‌توان به آثار موردتوجه او همچون «تاریخ هنر مدرن: نقاشی، پیکره‌سازی و معماری در قرن بیستم»، «تئاتر تجربی: از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک»، «چهار نوشته دربارهٔ کوبیسم»، «ایبسن و استریندبرگ»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «ب‍ال‍ت‍ازار و ب‍ل‍م‍ون‍دا» اشاره کرد. اسلامیه پیش از هر چیز دیگری به بهانهٔ نوشتن سرگذشت‌نامه شناخته شده است از او تاکنون ۲ سرگذشت‌نامه از زندگی نیما یوشیج و همچنین دکتر محمد مصدق به‌ترتیب با نام‌های «به کجای این شب تیره» و «فولاد قلب» منتشر شده است.

مصطفی اسلامیه در ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ در تهران درگذشت.

بخشی از کتاب زندگی نامه نیما یوشیج

«نیما در فروردین ۱۳۱۹ شعر لاشخورها را سرود، در زمانی که جنگ میان کشورهای اروپایی رو به گسترش نهاده بود. این شعر نیما تصویری است از دو لاشخور پیر و نحیف که بر سر مشتی استخوان نشسته و چشم در چشم هم دوخته‌اند. تصویری که نمایانگر اندوه عمیق نیما از چنان جنگ دراز و پرکشتاری بود که سال‌ها ادامه یافت و سرانجام با نسشتن فاتحان بر سر میز تقسیم جهان به پایان رسید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان