دانلود و خرید کتاب نقشه هایت را بسوزان رابین جوی لف ترجمه مژده دقیقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقشه هایت را بسوزان اثر رابین جوی لف

کتاب نقشه هایت را بسوزان

نویسنده:رابین جوی لف
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نقشه هایت را بسوزان

کتاب نقشه هایت را بسوزان حاصل گردآوری رابین جوی لف و ترجمهٔ مژده دقیقی است. انتشارات نیلوفر این مجموعه داستان کوتاه با نویسنده‌های گوناگون را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نقشه هایت را بسوزان

کتاب نقشه هایت را بسوزان ۹ داستان از نویسندگان مشهور (جویس کرول اوتس، استیون کینگ و …) و داستان‌نویسانی مانند لوئیز اردریچ و … را که برای نخستین‌بار به خواننده‌ٔ ایرانی معرفی شده‌اند، در بر گرفته است. داستان‌ها مضمون و موضوع یکسانی ندارند. در داستان «قاضی شیوا رام مورتی»، با ۲ هندی سالخورده‌ و باتجربه‌ٔ مقیم ایالات متحده‎ٔ آمریکا روبه‌رو هستیم. داستان «دریاچه‌یٔ بهشت»، روایتی از شبی سرنوشت‌‌ساز در زندگی دانشجوی چینی ساکن نیویورک است. داستان «بوهمی‌‌ها» به تجربه‌ٔ طردشدگی یهودیان و زندگی آن‌ها در آمریکای شمالی می‌‌پردازد. در داستان «پسری در سالکیتوس»، داستان مأموری امنیتی را می‌خوانیم که به واقعیت پهلو می‌زند. داستان «کمین» به فاجعه‌ای انسانی در قالب گفت‌و‌گوی ۲ کودک می‌پردازد. داستان «شمنگوا» اعماق جامعه‌ٔ سرخ‌پوستان را می‌کاود. داستان «خواب هاروی»، زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که به‌تدریج با جنایتی هولناک مواجه می‎‌شوند. داستان «نقشه‌هایت را بسوزان»، خانواده‌ای راه‌گم‌کرده را روایت می‌کند که درگیر اختلافات زناشویی و بحران بلوغ فرزندشان هستند.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب نقشه هایت را بسوزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر جهان و قالب داستاتن کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رابین جوی لف

رابین جُوی لِف (Robyn Joy Leff) نویسندهٔ داستان‌های کوتاه آمریکایی است.

درباره مژده دقیقی

مژده دقیقی در سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد. او مترجم ایرانی است که در ترجمهٔ آثار ادبی نویسندگان آمریکای شمالی به زبان فارسی فعال و پیشتاز است. دقیقی فارغ‌التحصیل رشتهٔ علوم سیاسی از دانشگاه شهیدبهشتی است و پس از تحصیل، مدتی در مطبوعات کار می‌کرد. «فرار» از آلیس مونرو، «نقشه‌هایت را بسوزان» از جِس رو و دیگران، «حلقه‌ٔ سرخ» (از سری ماجراهای شرلوک هولمز) اثر آرتور کانن دویل، «ببر سفید» اثر آراویند آدیگا، «ویرایش از زبان ویراستاران»، «زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم»، «ظلمت در نیمروز» از آرتور کوستلر، «خانواده مصنوعی و داستان‌های دیگر» و «زندگی عزیز» از ترجمه‌های او هستند.

بخشی از کتاب نقشه هایت را بسوزان

«بعدالتحریر: حالا مشغول شیمی‌درمانی هستی؟ بیماری‌ات در چه مرحله‌ای است؟ خواهش می‌کنم جواب بده.

لیک ورت، فلوریدا

۸ اکتبر»

نظرات کاربران

Ciavash
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

تمام داستان‌ها ارزش دو بار خواندن را دارند و خود داستان همه‌ی نقشه‌هایت را بسوزان شاه‌کار است. قسمتی از داستان: اسماعیل میخکوبم کرد، نوشته بود: همه‌ی نقشه‌ها را دور بیندازید. آن‌ها را از کتاب‌های‌تان پاره کنید، از دل‌های‌تان هم، ورنه شما را می‌شکنند،

- بیشتر
zahra.shabestarii
۱۴۰۲/۰۴/۰۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان