دانلود و خرید کتاب امتحان نهایی خولیو کورتاسار ترجمه مصطفی مفیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امتحان نهایی اثر خولیو کورتاسار

کتاب امتحان نهایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امتحان نهایی

کتاب امتحان نهایی نوشتهٔ خولیو کورتاسار و ترجمهٔ مصطفی مفیدی است. انتشارات نیلوفر این رمان رازآلود را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب امتحان نهایی

کتاب امتحان نهایی نخستین‌بار در سال ۱۹۵۲ میلادی به چاپ رسید. این رمانْ حاوی قصهٔ یک زوج دانشجوی‌ ادبیات به نام‌های «خوان» و «کلارا» است. این ۲ که خود را برای امتحانی مهمی آماده کرده‌اند، شب پیش از امتحان دچار تشویش و استرس می‌شوند؛ پس تصمیم می‌گیرند برای دورشدن از فضای امتحان با ۲ نفر از دوستان خود بیرون بروند و در شهر بوینوس آیرس چرخی بزنند. در آن میان دوست خبرنگاری نیز به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. درحالی‌که درگیری‌ها و اعتصاب‌های گوناگون در شهر وسایل نقلیهٔ عمومی را از کار انداخته، مه عجیبی نیز شهر را در بر گرفته است. آنچه فضای رمان را رازآلودتر می‌کند، وجود فردی به نام «آبل» است که این ۵ دوست را در تمام طول مسیر تعقیب می‌کند. این تعقیب شکلی انتقام‌جویانه می‌یابد. خولیو کورتاسار، نویسندهٔ این رمان، در یادداشتی آورده است که این قصهٔ سالیان گذشته را ازآن‌رو به‌دست ناشر می‌سپارد که بی‌اختیار از زبان آزاد آن، حکایت عاری از نصایح اخلاقی آن، سودازدگی بوینوس‌آیرسی‌اش لذت می‌برد و نیز ازآن‌رو که کابوسی که این قصه از آن زاده شده، هنوز بیدار است و در خیابان‌ها پرسه می‌زند.

خواندن کتاب امتحان نهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر امریکای لاتین و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره خولیو کورتاسار

خولیو کورتاسار یک نسل از نویسندگان آمریکای لاتین، از مکزیک تا آرژانتین را تحت‌تأثیر قرار داد. او بخش بزرگی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین کارهایش را در فرانسه نوشت. جایی که در سال ۱۹۵۱ در آن شروع به کار کرد. او یکی از بارورترین، متعهدترین و جهانی‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است که از او با اصطلاح «بوم - Boom» یاد می‌شود؛ همچنین منتقدان ادبی از کورتاسار به‌عنوان یکی از نویسندگان شاخص دههٔ ۱۹۶۰ نام برده‌اند. آثار او تأثیری مشهود بر یک نسل از نویسندگان آمریکای لاتین داشته است. در تأیید تأثیرگذاری و الهام‌بخشی او در ادبیات آمریکای لاتین و حتی جهان می‌توان گفت که برخی او را آغازگر سبک رئالیسم جادویی می‌دانند. «پابلو نرودا» دربارهٔ ادبیات این نویسنده گفته است که خولیو کورتاسار از چیزی فراتر از فکر نو یا تجربه‌ای تازه سخن می‌گفت؛ از طبیعت سراپا شاد و تازهٔ هر لحظه، از تن، خاطره، تخیل مردان و زنان. رمان «امتحان نهایی» یکی از آثار خولیو کورتاسار است.

بخشی از کتاب امتحان نهایی

«خوآن آهسته گفت: «شمایی که از ما می‌خواستید ساکت باشیم حالا سر یک دستمال اَلَم‌شنگه راه انداخته‌اید. احترام به فرهنگ چی شد، رفیق؟ بگذارید بقیه گوش بدهند.»

مرد چاق دیگری که طرف راست استلا نشسته بود گفت: «بله، کمی رعایت کنید.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۸۰۰
تومان