دانلود و خرید کتاب مروری بر تب در طب کودکان اسدالله فتحی پور
کتاب مروری بر تب در طب کودکان اثر اسدالله فتحی پور

کتاب مروری بر تب در طب کودکان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مروری بر تب در طب کودکان

چاپ اول (شهریور ۱۳۹۶) کتاب مروری بر تب در طب کودکان حاصل نگارش و گردآوری اسدالله فتحی پور (بورد تخصصی بیماری‌های کودکان و نوزادان) و ویراستاری علمی منیرالسادات عمادالاسلامی (فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) است. انتشارات ارجمند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مروری بر تب در طب کودکان

تب به‌عنوان یک علامت باارزش و کلید تشخیص بسیاری از بیماری‌های کودکان در نظر گرفته می‌شود. درجهٔ حرارت نرمال بدن، وابسته به شرایط محیط و فیزیولوژیک، متغیر است. در کتاب مروری بر تب در طب کودکان تلاش شده باتوجه‌به این نکته و بررسی رفرنس‌های معتبر، تعریف قابل‌قبولی برای تب ارائه شود.

پس از تشریح مکانیسم ایجاد تب، روش برخورد با کودک تب‌دار و همچنین گام‌های کلاسیک بررسی FWLS و FUO بیان شده است. در این نوشتار وضعیت‌های خاص مانند انواع راش‌هایی که همراه تب دیده می‌شوند و یا تشنجی که به‌دنبال تب اتفاق می‌افتد و علل تب پس از اعمال جراحی موردتوجه قرار گرفته و در پایان روش‌های موردنیاز برای کاهش تب ارائه شده است؛ هرچند که باید علت به‌وجودآورندهٔ تب تشخیص و درمان شود.

خواندن کتاب مروری بر تب در طب کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد درمان تب در کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مروری بر تب در طب کودکان

«"تب و تشنج"

تشنج یک تغییر ناگهانی و موقت در رفتار و حرکات بدن به‌واسطه فعالیت غیرطبیعی در مغز است. تب بالا، عفونت، ترومای سر، هیپوکسی و توکسین‌ها باعث برانگیختن تشنج می‌شوند.

معمولاً اولین تشنج در کودکان با تب اتفاق می‌افتد. برای تشنج‌های به دنبال تب سه گروه متفاوت وجود دارد:

در گروه اول عفونت سیستم عصبی عامل تشنج است و شامل مننژیت، آنسفالیت و مننگوآنسفالیت می‌شود. در گروه دوم یک بیماری زمینه‌ای تشنجی وجود دارد که تب به‌عنوان یک استرس و ماشه عمل می‌کند. در گروه سوم تشنج ساده با تب دیده می‌شود که محدود به سن و ژنتیکی است و فقط هنگام تب رخ می‌دهد.

افتراق بین تب ساده همراه با تشنج با صرع گاهی بسیار مشکل است و بیشتر به زمان نیاز دارد و کمتر با علائم آزمایشگاهی مشخص می‌شود. مثلاً دیده شده در بزرگسالانی که تشنج‌های مکرر در بیماری اسکلروز تمپورال دارند در کودکی تشنج‌های ساده با تب «F.C» داشته‌اند. درصورتی‌که عکس این مطلب صحیح نیست.

"علائم بالینی"

تشنج ساده با تب «F.C» در چهار درصد کودکان بدون اینکه هیچ علائمی از عفونت وجود داشته باشد، اتفاق می‌افتد. تشنج همراه با تب ساده (F.C) وابسته به سن هستند و قبل از ۹ ماهگی و بعد از ۵ سالگی دیده نمی‌شوند. اوج شیوع سنی ۱۸-۱۴ ماهگی است. FC در ابتدا ژنرالیزه است به‌صورت تونیک کلونیک دیده می‌شود، در زمان کوتاه زیر ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد و با یک خواب‌آلودگی و بی‌حالی در آخر به اتمام می‌رسد. تشنج وابسته به تب وقتی به‌عنوان Complicated یا Atypic توصیف می‌شود که مدت آن طولانی‌تر از ۱۵ دقیقه باشد، تشنج در طی ۲۴ ساعت تکرار شود یا به‌صورت فعالیت فوکال پدیدار گردد. یک سوم کودکانی که دچار F.C شده‌اند برای بار دوم هم به دنبال تب تشنج می‌کنند و نصف این کودکان هم برای بار سوم تشنج می‌کنند. فاکتورهای ماژور که ریسک تکرار تشنج ساده همراه با تب Recurrence F.C را بالا می‌برند شامل سن زیر یک سال، مدت تب کمتر از ۲۴ ساعت و شدت تب ۳۸ تا ۳۹ درجه می‌باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۷۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان