دانلود و خرید کتاب اصل 80/20 ریچارد کاچ ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصل 80/20 اثر ریچارد کاچ

کتاب اصل 80/20

معرفی کتاب اصل 80/20

خلاصه‌کتاب اصل 80/20 نوشتهٔ ریچارد کاچ و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما نشان می‌دهد که کار کمتر، نتایج بهتر به همراه دارد.

درباره خلاصه‌کتاب اصل 80/20

چگونه از زمانتان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید؟

امروزه سرعت و پیچیدگی زندگی و کارهایمان افزایش چشمگیری یافته است و به نظر می‌رسد که همه ما در بیشتر اوقات، به ‌سرعت مشغول به پایان رساندن یک کار و شروع کاری دیگر هستیم. همواره فهرستی طولانی از کارها و وظایف مختلف جلوی چشم ماست که انگار هیچوقت تمامی ندارد، زیرا قبل از آنکه بتوانیم کاری را به پایان برسانیم، دو وظیفه دیگر به این فهرست اضافه می‌شود!

شرکت‌ها نیز در دنیای مدرن وضعیت پیچیده و آشفته‌ای دارند. آن‌ها برای کسب بیشترین سود ممکن، به هر دری می‌زنند و تا جایی که می‌توانند محصولات متنوع ارائه می‌کنند و وارد بازارهای گوناگون می‌شوند؛ غافل از اینکه با این کار به بهره‌وری خود لطمه می‌زنند.

ریچارد کاچ، نویسنده، مشاور مدیریت و کارآفرینی است که بیش از ۲۵ کتاب در حوزه کسب‌و‌کار نوشته است. او در این کتاب، به بررسی اصل مهم 20/80 (هشتاد - بیست) یا همان اصل پارِتو پرداخته است؛ اصلی که می‌تواند به ما کمک کند تا هم در زندگی شخصی و هم در کسب‌وکارمان عملکردی بهینه و اثربخش داشته باشیم.

در این خلاصه‌‌‌کتاب به‌خوبی با مفهوم اصل 20/80 آشنا می‌شوید و پی می‌برید که چگونه با صرف کار و انرژی کمتر، نتیجه و موفقیت بیشتری به ‌دست آورید. همچنین می‌توانید با به کار بردن این اصل در زندگی شخصی خود، سطح شادی و رضایت را در روابطتان افزایش دهید.

به این منظور می‌بایست به ‌خوبی با اصل 20/80 آشنا شوید و با ذهنی باز، آماده یادگیری آموزه‌های این خلاصه‌‌کتاب و تغییر دیدگاه‌های قدیمی خود شوید. تنها در این صورت است که می‌توانید این اصل را در عمل به ‌کار ببرید و از زمان محدودی که در اختیارتان است، به بهترین نحو استفاده کنید.

خواندن خلاصه‌کتاب اصل 80/20 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خلاصه‌کتاب‌هایی دربارهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب اصل 80/20

«همانطور که در بخش قبل گفتیم، اصل ۸۰/۲۰ در موقعیت‌های مختلف زندگی خود را نشان می‌دهد. حال که با این اصل آشنا شده‌اید، وقت آن است که دریابید چگونه می‌توانید از این اصل برای بهبود زندگی روزمره استفاده کنید.

شما در طول روز زمان قابل توجهی را مشغول کار کردن هستید. اگر به برنامه و ساعات کاری خود نگاهی دقیق بیندازید، به احتمال زیاد جلوه اصل ۸۰/۲۰ را در آن می‌بینید. شما در ۲۰ درصد از زمان کاری خود، ۸۰ درصد از وظایفتان را انجام می‌دهید. این یعنی در ۸۰ درصد از اوقات کاری‌تان فعالیت مؤثر چندانی ندارید و به طور کلی بهره‌وری شما پایین است. حال تصور کنید اگر بتوانید علاوه بر آن ۲۰ درصد از زمان کاری، در ۸۰ درصد باقیمانده نیز عملکرد مثبتی داشته باشید، چقدر بهره‌وری‌تان افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، فرض کنید پروژه‌ای در دست انجام دارید که برای انجام آن دو راه پیش رو دارید؛ می‌توانید همچون گذشته زمان زیادی را هدر دهید و انجام پروژه را به روزهای پایانی موکول کنید، و یا اینکه در تمام طول پروژه، همچون روزهای آخر، بهره‌وری بالا و عملکردی فوق‌العاده داشته باشید.

بدین ترتیب درمی‌یابید که زمان باارزشتان صرف چه اموری می‌شود و چه کارهایی هستند که ظاهراً شما را مشغول نشان می‌دهند، اما در واقع نتیجه چندانی در پی ندارند. به عنوان مثال ممکن است بعد از بررسی کارهایتان متوجه شوید که پیش از شروع هر کار یا پروژه‌ای، زمان زیادی را صرف فکر کردن به مشکلات احتمالی می‌کنید و بیش از حد برای این مسئله وقت می‌گذارید. با پی بردن به این موضوع، می‌توانید این عادت را کنار گذاشته و از تلف شدن وقتتان جلوگیری کنید.

رهایی از عواملی که سبب اتلاف وقت می‌شوند فقط یک راه دارد؛ اینکه آن‌ها را شناسایی کنید و سپس برنامه کاری‌تان را به گونه‌ای بچینید که بتوانید تا حد ممکن از آن‌ها دوری کنید. در نهایت خواهید دید که با این کار چقدر زندگی‌تان تغییر می‌کند و بهره‌وری‌تان افزایش می‌یابد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۲۳٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان