دانلود و خرید کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای بهروز رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای اثر بهروز رئیسی

کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای

نویسنده:بهروز رئیسی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای

کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای نوشتهٔ بهروز رئیسی است و انتشارات دانشگاه شاهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای

کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای شامل یک دور مقدماتی از مباحث مربوط به گرانش نیوتنی است. طیف مسائل مطرح‌شده در کتاب گسترده بوده و موضوع اصلی آن دینامیک اجرام طبیعی و مصنوعی در منظومه شمسی و مدل‌های آن است. فهم عمیق کروی بودن اجرام سماوی (بزرگ) و شدت و طیف نور آنها نیازمند دانش و ابزار پیشرفته است. بنابراین طبیعی است اولین شاخه توسعه یافته و نظام‌مند نجوم، بررسی حرکت اجرام و موقعیت نسبی آن‌ها باشد. نیوتن و هم‌عصران او دریافتند که توسعه نجوم و حل عمیق مسائل آن نیازمند توسعه دستگاه‌های ریاضی و ساختن ابزارهای جدید است. ابداع حساب دیفرانسیل و انتگرال به وسیله نیوتن نجوم را وارد عرصه جدید آن کردند. نیوتن با این ابزارهای پیشرفته تجربی و نظری مفهوم گرانش را بنیان نهاد و یک تحول بنیادی را در علم نجوم سبب شد. در این کتاب، با مفهوم گرانش و نحوه ابداع آن توسط نیوتن و معاصران او آشنا می‌شوید. مطالب عمده این کتاب شامل مسئله دو جسم، تبیین دینامیک اجرام و رفتارهای گوناگون آن‌ها در منظومه شمسی از طریق مسئله دو جسم، نحوه ارسال موشک و فضاپیما به مدارهای اطراف زمین، مسئله N- جسم و جواب‌های خاص آن، بررسی جنبه‌های مختلف از حرکت ماه در میدان گرانش خورشید و زمین به عنوان مسئله سه جسم می‌باشند. 

کتاب حاضر، شامل تعداد زیادی مسئله است که خواننده را در فهم عمیق‌تر متن یاری‌ کرده و گاهی نیز برخی مدل‌های ناگفته در متن را مطرح‌ می‌کند. اگرچه بیان مختصری از تاریخ نجوم و مکانیک سماوی نیازمند نگارش کتابی مستقل است، اما تلاش نگارنده بر این بوده که در اثنای مطالب کتاب به تاریخچه آنها نیز (اگرچه گذرا) پرداخته ‌شود. در این زمینه به تاریخچه اکتشافات بزرگ نجومی و کار مؤسسان شاخه‌های علمی اکتفا ‌شده ‌است.

خواندن کتاب سیستم های دینامیکی، مکانیک سماوی و مدارهای ماهواره ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب، بیشتر سرفصل‌های درس مکانیک سماوی را برای دانشجویان ریاضی پوشش‌ داده و دانشجویان فیزیک می‌توانند از آن به‌عنوان یک مرجع در گرانش نیوتنی استفاده‌ کنند.

نظرات کاربران

卩尺|几丂丂乇丂
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

اگر مثل من آرزوی ستار شناس شدن یا فضا نورد شدن دارید بخونید اگه هم در دسترس بود تهیه کنید البته در برخی شهر ها مانند اردبیل که من هم در اردبیل هستم نمیتونید تهیه کنید و باید به تبریز

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان