دانلود و خرید کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی اثر آرام قادری

کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی

گردآورنده:آرام قادری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی

کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی نوشته آرام قادری است. این کتاب را انتشارات نگاران سبز منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی 

با توجه به این‌که تحلیل مدارهای الکتریکی از اهمیت بسیار ویژه‌ای در مهندسی برق برخوردار است و از پایه و اصول گرایش‌های این رشته است و کتاب‌های مختلفی در خصوص این موضوع تهیه و منتشر شده است، تلاش بر این بوده که مجموعه‌ای ساده، کوتاه و مختصر جهت آشنایی دانشجویان و علاقمندان گردآوری شود.

دراین مجموعه سعی برآموزش مفاهیم همراه با نرم‌افزار بوده است که باتوجه به سنگین بودن مبحث، دید بهتری به فراگیر می‌دهد و تحلیل مدارهای هرچند پیچیده با استفاده از نرم‌افزار را به سادگی امکان‌پذیر خواهد نمود. این کتاب در ۷ فصل مفاهیم لازم برای یادگیری تحلیل مدارهای الکتریکی را فراهم می‌کند. پیوست‌ها به‌عنوان مطالب تکمیلی و درکنار سایر فصل‌های کتاب برای یادگیری می‌تواند مفید باشد.

خواندن کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آموزش مفاهیم پایه در تحلیل مدارهای الکتریکی

. مدارهای الکتریکی

۱.۱. معرفی

مدارالکتریکی از به‌هم پیوستن افزاره‌های الکتریکی غیرفعال (مقاومت، خازن، القاگر، لامپ، و …) یا افزاره‌های فعال (دیود، ترانزیستور، IC، و …) یا ترکیبی از آن دو پدید می‌آید، چنان‌که دست‌کم یک مسیر بسته را ایجاد کنند و جریان الکتریکی بتواند در این مسیر بسته جاری شود. اگر عنصرهای تشکیل دهنده مدار، الکتریکی باشند، «مدار الکتریکی» نامیده می‌شود و اگر عنصرها الکتریکی و الکترونیکی باشند، مدار الکترونیکی است.

هرمدار الکتریکی از مولفه‌های اصلی زیر تشکیل شده است:

• یک منبع تغذیه‌ی الکتریکی مانند؛ باتری یا مولد.

• سیم‌های رابط؛ سیم‌ها یا نوارهای ارتباط‌دهنده‌ی مدار، از یک ماده‌ی خوب رسانای الکتریسیته مانند مس تشکیل می‌شوند.

• مصرف‌گر(بار)؛ وقتی می‌گوییم یک مدار الکتریکی تشکیل شده است که اتصال‌دهنده‌ها و سایر افزاره‌ها، یک حلقه بسته را پدید آورده باشند. تنها در این صورت است که جریان برق برقرار می‌شود.

• افزاره‌های مداری؛ همچون خازن، مقاومت، القاگر و دیود.

۱.۲. منبع تغذیه

منبع تغذیه؛ دستگاهی برای تامین انرژی الکتریکی برای یک یا چند بار مصرفی است. این عبارت به‌صورت معمول در رابطه با دستگاه‌هایی که حالتی از انرژی الکتریکی را به حالتی دیگر تبدیل می‌کنند به‌کار می‌رود. اگرچه آن نیز ممکن است به دستگاه‌هایی که شکل دیگری از انرژی (مکانیکی، شیمیایی، خورشیدی) رابه انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، اشاره کند. منبع تغذیه ممکن است به‌عنوان یک دستگاه مجزا، مستقل و یا یک دستگاه جدایی‌ناپذیر که به بار خود متصل است، عمل کند. منابع تغذیه ولتاژ پایین DC نمونه مورد دوم هستند که بخشی از کامپیوترهای رومیزی و دستگاه‌های الکترونیکی مصرف‌کننده را تشکیل می‌دهند.

به‌طور معمول ویژگی‌های مشخص منبع تغذیه عبارتند از:

• مقدار ولتاژ و جریانی که می‌تواند برای بار خود تامین کند.

• چگونه ولتاژ خروجی و یا جریان آن زیرخط‌های مختلف و شرایط بار، پایدار است.

۱.۳. بار الکتریکی(Electrical load)

بار الکتریکی، یک مولفه الکتریکی یا جزیی از یک مدار است که توان الکتریکی مصرف را می‌کند و در مقابل منبع توان قرار می‌گیرد، که توان را تولید می‌کند. لامپ‌ها و وسایل برقی خانگی مثال‌هایی از «بارالکتریکی» در مدارهای الکتریکی هستند. این واژه به‌طور گسترده در الکترونیک برای وسیله‌های متصل به منبع سیگنال بدون توجه به این‌که توان مصرف می‌کنند یا خیر استفاده می‌شود. اگر یک شبکه الکتریکی هیچ درگاه خروجی‌ای،(یک جفت ترمینال که سیگنال الکتریکی تولید می‌کند) نداشته باشد مدار متصل شده به ترمینال (یا امپدانس ورودی‌اش) به‌عنوان بار در نظر گرفته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان