دانلود و خرید کتاب روبات های جوشکار ژوته. نوربرتو پیرش ترجمه محمدحسین کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روبات های جوشکار اثر ژوته. نوربرتو پیرش

کتاب روبات های جوشکار

معرفی کتاب روبات های جوشکار

کتاب روبات های جوشکار؛ تکنولوژی، موضوعات سیستمی و کاربردها نوشتهٔ ژوته. نوربرتو پیرش، آلتینو لوریرو و گونار بولمشو و ترجمهٔ محمدحسین کاظمی است و انتشارات دانشگاه شاهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روبات های جوشکار

روبات‌های صنعتی اجزای مهم کارخانه‌های امروزی و حتی کارخانه‌های آتی هستند. تقاضای به‌کارگیری روبات‌ها، از پتانسیل انعطاف‌پذیری آن‌ها نشئت می‌گیرد، ماشین‌های هوشمندی که می‌توانند وظایف کاری را با یک روند تکراری و هزینه و سطوح کیفی مناسب انجام دهند. فعال‌ترین صنعت در کاربرد روبات‌ها، صنعت خودرو است که در آن علاقه زیادی به کاربرد روبات‌ها، در عملیات‌های جوشکاری و مونتاژ و انتقال مواد وجود دارد. به‌منظور رقابت در صنایع پیشرفته و بنابر مشکلات جوشکاری دستی از جمله زمان‌بربودن راه‌اندازی، عدم راحتی اپراتور، ملاحظات ایمنی و هزینه، استفاده از جوشکاری دستی می‌بایست به زمان‌های کمتری محدود شود؛ بنابراین جوشکاری روباتیک برای جوشکاری خودکار، در بسیاری از صنایع مهم و حیاتی است. ۲۵درصد روبات‌های صنعتی در کاربردهای جوشکاری استفاده‌ می‌شوند. ‌جوشکاری روباتیک آغاز شد تا بتواند نیاز مشهود به جوش‌های باکیفیت در سیکل‌های زمانی کوتاه‌تر را ارضا کند. نسل اول سیستم‌های جوشکاری روباتیک، یک سیستم جوش دو پاسه بود که پاس اول به یادگیری هندسه شکافی اختصاص دارد که می‌بایست ردگیری واقعی شود و پاس دوم عمل جوشکاری را انجام می‌دهد. نسل دوم سیستم‌های جوشکاری؛ به‌بیان‌دیگر ردگیری زمان واقعی شکاف، مراحل آموزش و ردگیری را به‌طور هم‌زمان انجام می‌دهد. سیستم‌های جوشکاری نسل سوم نه تنها در زمان واقعی کار می‌کنند، بلکه در حین عمل در محیط‌های بدون ساختار، تغییر سریع هندسه شکاف را نیز یاد می‌گیرند. با این سیستم‌های جوشکاری نسل سوم، انعطاف‌پذیری به دست آمد؛ اما به بهای مقدار شایسته‌‌ای کار برنامه‌نویسی به‌وسیله افرادی با مهارت بالای یکپارچه‌سازی سیستم در کاربردهای خاص پرداخته شد. باوجوداین دسترسی و چابکی، موضوعات کلیدی بعدی در صنایع پیشرفته ساخت هستند، که سیستم‌های جوشکاری جدیدی را با ترکیب این ویژگی‌ها می‌طلبند، همچنین در این مسیر انعطاف‌پذیری سیستم باید در حد یک کاربر معمولی بدون هیچ مهارت اضافی باشد. 

کتاب روبات های جوشکار پوشش‌دهنده کارهای به‌روزشده و مرتبط در حوزه نسل سوم سیستم‌های جوشکاری روباتیک با ویژگی‌های دسترسی و چابکی است. فرایندهای اصلی جوشکاری، از منظر خودکارسازی آن‌ها بررسی شده‌اند. به‌منظور یکپارچه‌سازی نرم‌افزار و اجزای مختلف سلول جوشکاری و یکپارچه‌کردن آن در داخل سیستم سراسری تولید، یک نگرش سیستمی توزیع‌یافته دنبال شده‌ و تأکید ویژه‌ در رابطه با دسترسی و چابکی برای کاربر نهایی در نظر گرفته‌ شده ‌است. برای نشان‌دادن مراحل طراحی یکپارچه سیستم به‌صورت قدم‌به‌قدم و روشن‌ساختن نکات مرتبط با علاقه خواننده، مثال‌های کاربردی ارائه ‌شده است. 

خواندن کتاب روبات های جوشکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر برای خوانندگان علاقه‌مند به توسعه کاربردهای جوشکاری روباتیک، به‌خصوص یکپارچه‌سازی سیستم توصیه ‌می‌شود. اگرچه این کار در زمینه جوشکاری قوسی است؛ اما موضوعات مربوط به یکپارچه‌سازی سیستم به‌طور عموم کلی هستند و برای دیگر کاربردهای روباتیک نیز می‌توانند به ‌کار روند. این کتاب نتیجه سال‌ها تجربه، منبعی با ارزش از انواع اطلاعات جوشکاری روباتیک ‌است که برای تصمیم‌گیرنده، مهندس کاربردی، محقق، تکنیسین و دانش‌آموز نیز مفید است.

نظرات کاربران

mohsen ramezani
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

جالبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۱۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان