دانلود و خرید کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) دنیس ال. اسمیت ترجمه پروانه نظرعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) اثر دنیس ال. اسمیت

کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

انتشارات:انتشارات حتمی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) نوشتۀ دنیس ال. اسمیت و بو فرنهال و ترجمۀ پروانه نظرعلی است. این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) بر آخرین تحقیقات علمی و پزشکی برای شرح عملکرد فیزیولوژی، پاسخ‌های ورزشی و تطابق‌ها تکیه دارد. این کتاب همراه با شکل‌ها و تصاویری است که مکانیسم فیزیولوژی را به‌صورت واضح نشان می‌دهند. نمودارهای گرافیکی برای نقل جزئیات علمی استفاده شده است و نشان‌دهندۀ پاسخ‌های تحریکی و تطابق آن‌ها است.

هدف اولیۀ این کتاب برای آموزش دانشجویان یا دانشجویان فارغ‌التحصیل سال آخر در رشتۀ آموزش چگونگی تأثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق، مراقبت‌های حرفه‌ای و کلینیکی و سلامتی است و تأثیر ورزش بر این سیستم را بیان می‌کند. در این کتاب، توجه خاصی به تأثیر سودمند ورزش بر بخش‌های گوناگون سیستم قلب و عروق و مکانیسم آن شده است که نشان می‌دهد ورزش منظم باعث مراقبت قلب می‌شود. اگرچه واضح است که یک کتاب به‌تنهایی نمی‌تواند تمامی یافته‌ها درمورد سیستم قلب و عروق را به‌طور کامل پوشش دهد، امید نویسنده‌ها این بوده است که اطلاعات ارائه‌شده در این کتاب، بتواند قالبی را برای فهم چگونگی عملکرد تمامی بخش‌های سیستم قلب و عروق با همدیگر در ورزش برای خوانندگان فراهم کند و همچنین نشان دهد کدام بخش‌ها با یک برنامۀ سیستماتیک ورزشی مطابقت پیدا می‌کنند.

خواندن کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند برای دانشجویانی که علاقه‌مند به تحقیقی درمورد تأثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق هستند، سودمند باشند.

بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی قلبی - عروقی (پیشرفته)

«دستگاه قلبی عروقی انسان دستگاهی شگرف و حیرت‌انگیز است و در بین متخصصان بالینی و محققین، انگیزۀ تحقیقات و بررسی‌های جدی و مهمی بوده است. در تاریخ باستان به‌عنوان خواستگاه عواطف شناخته می‌شد، و حتی امروزه نیز تصویر آن با نماد احساسات عاطفی پیوندی ناگسستنی دارد. در سال ۱٦۲۸ «ویلیام هاروی» پیشنهاد کرد که قلب خون را از طریق یک چرخه بستهٔ عروقی به جریان می‌اندازد. امروزه دانش‌آموزان دبیرستانی هم اطلاعاتی پایه از نقش دستگاه قلبی عروقی در تداوم و حفظ زندگی دارند. بااین‌وجود هرروزه پژوهشگران دائماً به دنبال یافته‌های جالب و جدید در زمینهٔ دستگاه قلبی عروقی هستند. یافته‌های اخیر به میزان زیادی بر جنبه‌های سلولی و مولکولی عملکرد قلبی عروقی متمرکز است.

دستگاه قلبی عروقی دستگاهی کامل و پیچیده است که به‌طور کامل با چندین دستگاه عملکردی دیگر کار می‌کند. دستگاه قلبی عروقی از سه بخش مجزا با یکدیگر همراه عملکرد پایهٔ مرتبط که قلب، عروق و خون هستند تشکیل شده است. این اجزا در کنار یکدیگر کارکرد اصلی مجموعۀ قلب و عروق را که از حمل و تحویل اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌ها و برداشت از آن‌ها است را انجام می‌دهند. کارکرد این دستگاه چندگانه و متنوع است و شامل:

۱- انتقال و جابه‌جایی

انتقال و تبادل گازهای تنفسی اکسیژن و دی‌اکسیدکربن

انتقال و تبادل مواد مغذی و مواد زائد

انتقال هورمون‌ها و دیگر پیامبرهای شیمیائی

۲- تنظیم سیالیت و انعقاد خون

حفظ تعادل ph

حفظ تعادل گرمایی

حفظ تنظیم فشارخون

۳- محافظت

پیشگیری از خونریزی از طریق مکانیزم‌های انعقاد خون

پیشگیری از عفونت از طریق سلول‌های سفید خون و بافت لنفاوی»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۱۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۱۴۴,۵۰۰
۷۲,۲۵۰
۵۰%
تومان