دانلود و خرید کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی فریده هادوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی اثر فریده هادوی

کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

معرفی کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی نوشتۀ فریده هادوی و اب‍وال‍ف‍ض‍ل ف‍راه‍ان‍ی و علیرضا ایزدی است. این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی کوشیده است تا ضرورت اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی، آشنایی با مفاهیم آن‌ها، آزمون‌های آمادگی جسمانی در ۲ بخش قابلیت‌های جسمانی و حرکتی و آزمون‌های مهارتی آمار توصیفی و استنباطی چگونگی استفاده از نرم‌افزار جهت محاسبه داده‌ها و همچنین سازماندهی و مدیریت اجرای برنامه‌ها و بالاخره نحوۀ استانداردکردن نمره‌ها را به بحث بگذارد.

برای بررسی هر متغیری و این که متخصصین تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در حوزه‌های تغذیه، علم تمرین حرکات اصلاحی و... از پیشرفت شرایطی که به وجود آورده‌اند، آگاهی یابند نیاز به اندازه‌گیری، سنجش داشته تا بر درستی برنامه‌ها و عملکردشان صحه گذارند؛ بنابراین اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی از اهمیت بسیار بالایی برای متخصصان، مربیان و معلمان در این حوزه برخوردار است. ارزشیابی فعالیتی است که ماهیت آن، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. به کمک ارزشیابی می‌توان مقایسه‌ای میان اهداف و عملکرد برنامه انجام داد و بعد آموزشی معلم یا مربی از طریق اندازه‌گیری سنجش و ارزشیابی قادر خواهد بود تا اهداف محتوای برنامه و عملکرد خود و فراگیر را موردبررسی قرار دهد.

خواندن کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای اساتید، دانشجویان و همچنین مربیان کتابی مفید و کاربردی است.

بخشی از کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

«چرا در تربیت‌بدنی درسی به نام اندازه‌گیری سنجش و ارزشیابی وجود دارد؟ پاسخ به این پرسش لازم و ضروری است. هنگامی که افراد در مقام یک معلم تربیت‌بدنی یا مربی ورزش فارغ‌التحصیل می‌شوند باارزش‌ترین موجودات، یعنی کودکان به آن‌ها سپرده می‌شوند؛ مسئولیت تربیت این کودکان با پیچیدگی‌های روانی و جسمانی و نیز با محدودیت‌های فیزیولوژیکی که باید تحت آموزش صحیح قرار گیرند، برعهده آن‌هاست. آن‌ها باید تشخیص دهند که فرد در کدام مهارت ضعیف و در کدام مهارت قوی است. اینجاست که اندازه‌گیری و ارزشیابی هم‌چون چراغی فراروی آن‌ها قرار می‌گیرد و به این وسیله قادر خواهند بود نقاط ضعف جسمی افراد را تشخیص داده و درصدد رفع آن برآیند و نیز با آگاهی از قابلیت‌هایشان جسم و روان آن‌ها را تقویت کنند. معلم و مربی در حکم یک قاضی عادل بوده و ابزار داوری او آگاهی‌هایی است که با اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی نمره‌های به‌دست‌آمده از اجرای یک برنامه مناسب حاصل می‌شود.

اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی که بهترین وسیله برای جمع‌آوری اطلاعات یک جامعه، مدرسه و تیم اجتماع است در موقعیتی ساده مانند تعیین سرعت متوسط دویدن یا موقعیت حساس‌تر و پیچیده‌تر مانند بررسی علمی مسائل فیزیولوژیکی اهمیت دارد؛ گرچه در تربیت‌بدنی، تعیین میزان عواملی مانند قدرت و سرعت ممکن است بیشتر از بررسی هوش و شخصیت افراد کاربرد داشته باشد. اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی معیار و محکی برای برنامه‌ای خوب و اهداف موردنظر آن است، زیرا که معلم و مربی با اندازه‌گیری توانایی‌های افراد و ارزشیابی نتایج حاصله می‌تواند به نقاط ضعف و قوت آنها پی برده و برنامه‌های آتی را بر پایۀ دریافت‌های خود پی‌ریزی کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۵۰۰
تومان