دانلود و خرید کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة محمدابراهیم خلیفه شوشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة اثر محمدابراهیم خلیفه شوشتری

کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة

کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیةتطور و تجدید در وزن‌های بحور شعر عربی») نوشتهٔ محمدابراهیم خلیفه شوشتری است. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به زبان عربی نوشته شده است.

درباره کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة

کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة در ۱۶ فصل نوشته شده است. این کتاب درمورد آثار «خلیل بن احمد فراهیدی» است که در سال ۱۷۰ هجری قمری درگذشت. او تنها عالمی بود که علم عروض را ابداع کرد و همهٔ شعرهای عربی را در ۱۶ بحر گنجاند. او در ادامه نیز ۵ دایرهٔ عروضی را کشف کرد که می‌توان ۱۶ بحر را از این دایره‌های عروضی استخراج کرد. کتاب حاضر به «تطور و تجدید در وزن‌های بحور شعر عربی» پرداخته است. با مطالعهٔ این کتاب پژوهشی درمی‌یابید که پس از فعالیت‌های «خلیل بن احمد فراهیدی»، میدان و عرصۀ وزن‌های شعری چندبرابر شده است.

«مرکز نشر آثار علمی» یکی از مدیریت‌های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه است. این مرکز برای دستیابی به اهداف‌ ذکرشده در «سیاست‌های نشر تولیدات و آثار علمی پژوهشی»‌ و «سیاست‌های نشر مجلات علمی» در حوزۀ انتشار کتاب‌ و مجلات علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کند. این مرکز از ۲ اداره تشکیل شده است: ادارۀ نشر کتاب و ادارۀ مجلات علمی دانشگاه. مرکز نشر هر نوع اثر علمی و تحقیقی شامل تصنیف، تألیف، ترجمه، تحشیه، تصحیح متون، گزارش پژوهشی و اسناد و مدارک علمی پژوهشی را در زمینۀ علم و فرهنگ، از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی دیگر و با رعایت مفاد «آیین‌نامۀ انتشار کتاب» برای چاپ و نشر می‌پذیرد.

خواندن کتاب التطور و التجدید فی اوزان البحور الخلیلیة را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پژوهشگران علم عروض و شاعرهای دوستدارِ نوآوری پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان