دانلود و خرید کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا وجیهه محدث
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا اثر وجیهه محدث

کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا

نویسنده:وجیهه محدث
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا

کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا نوشتهٔ وجیهه محدث در نشر تیرگان منتشر شده است.

درباره کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا

مراودات میان تمدن‌های مختلف و تبادلات فرهنگی میان آن‌ها دستاوردها و گاه عواقبی به دنبال دارد. در این فرایند گاه فرهنگی بر دیگر فرهنگ غالب می‌شود، زمانی نیز فرهنگ‌ها در تعامل با یکدیگر در هم اثر می‌گذارند و پیوند آن‌ها هرچه بیشتر می‌شود. حملۀ مسلمانان به سرزمین‌های مختلف سبب می‌شد که فرهنگ‌های دیگر در فرهنگ اسلامی فرو روند و کاملاً فرهنگ اسلامی را بپذیرند. در این میان ۲ تمدن اصیل و بزرگ بودند که با فتح مسلمانان در تعامل و تبادل فرهنگی درآمدند. ۲ تمدن ایران و اسپانیا توانستند با حفظ فرهنگ بومی خویش جنبه‌ها و الگوهای مثبت جامعۀ اسلامی را بپذیرند و در تمدن اسلامی تأثیر جدانشدنی داشته باشند. به‌ویژه ایرانیان که در امور مملکت‌داری و سیاست به خلفای اسلامی کمک شایانی داشتند و آثار ایشان در منابع تاریخ اسلام ثبت شده است.

ایرانیان در فرهنگ و علم و هنر نیز تأثیرگذار بودند و آثار خود را تا مرزهای بلاد اسلامی در شرق و غرب رواج دادند. اسپانیای مسلمان (اندلس) در غربی‌ترین نقطۀ سرزمین‌های اسلامی از حیث فرهنگ و روحیۀ جامعۀ مدنی خویش با ایرانیان قرابت بسیار داشت و توانست از اقوام ایرانی تأثیر مثبتی بپذیرد و الگوهای فرهنگی بسیاری از ایران امروزه در فرهنگ اسپانیا (به‌ویژه قسمت مسلمان‌نشین) باقی‌مانده است. بی‌شک این تأثیرپذیری به یمن حضور اسلام و مسلمانان در آن منطقه است. در کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا به بررسی تأثیر زبان و ادبیات فارسی در ادبیات اسپانیا پرداخته شده و ابعاد مختلف این بحث چه در حیطۀ زبان، واژگان دخیل، شعر، نثر و خاصه عرفان و تصوف و چه در حیطۀ ترجمۀ آثار فاخر ایرانی و انتقال اندیشه‌های بزرگان ادبیات ایران واکاوی شده است. 

خواندن کتاب رد پای ادبی ایران بر اسپانیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

بعید میدانم به جز این کتاب، پژوهش دیگری در زبان فارسی درباره این موضوع انجام شده باشد. این کتاب موضوع بدیعی را بررسی میکند و مشخص است که زحمت زیادی پای آن کشیده شده است.

adonis
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

بچه های عاشق ادبیات اینو از دست ندن

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان