دانلود و خرید کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت سارا گهلرت ترجمه زلیخا عربگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت

کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت نوشتۀ سارا گهلرت و تری براونه و ترجمۀ زلیخا عربگری و یاسر بشیری و صبا کریمی و نسیبه حیدریان و مژگان قهرمانی و الهام زادصادق و فاطمه وفایی است. این کتاب را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت

کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت درصدد است تا با ارائۀ مطالبی در زمینۀ مددکاری اجتماعی به افراد علاقه‌مند به این حوزه و به‌ویژه مددکاران اجتماعی، در افزایش دانش مددکاری اجتماعی انکولوژی کمک کند.

سلامت به مفهوم عام آن از جمله واژه‌هایی است که تعریف آن در حرفه‌های مختلف و حتی بین افراد مختلف از تفاوت‌های معنی‌داری برخوردار است. شاید دلیل اصلی آن ارتباط دائمی این مفهوم با همۀ انسان‌ها در همۀ شرایط باشد. واژه Health برگرفته از Heal به‌معنی صحت و آسایش است. این واژه در لغت‌نامه و بستر سلامت به این صورت تعریف شده است: وضع خوب و عالی بدن، اندیشه و روح و به‌ویژه برکناربودن از درد یا بیماری جسمی. سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۴۸ در ژنو تعریفی را از سلامت ارائه داده است که می‌گوید سلامت عبارت است از رفاه کامل جسمی روانی و اجتماعی و نه‌تنها بیمار یا معلول‌نبودن. در این تعریف برای اولین‌بار در جهان، سلامت اجتماعی در کنار سلامت فیزیکی و روانی قرار گرفته است. در تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت کامل به‌معنای توانایی داشتن یک زندگی مولد از نظر اقتصادی و اجتماعی است. از جمله متخصصانی که در حوزۀ سلامت می‌توانند نقش گسترده و تأثیرگذاری داشته باشند، مددکاران اجتماعی هستند؛ ازآنجاکه این حرفه متمرکز بر بهبود سلامت افراد از طریق فعالیت‌هایی است که روابط متقابل میان سیستم‌ها و افراد را هدف قرار می‌دهند، پژوهش‌های حیطۀ مددکاری اجتماعی برای تولید دانشی است که اصلاحات مراقبت بهداشتی را باید مبتنی بر آن قرار داد.

باتوجه‌به موارد یادشده، به نظر می‌رسد که وجود مددکاران اجتماعی انکولوژی در افزایش سلامت جامعه مهم است و سلامت یک جامعه از جمله معیارهای توسعۀ یک کشور محسوب می‌شود. مددکاری اجتماعی انکولوژی متأسفانه در ایران بسیار کم موردتوجه قرار گرفته است. یکی از دلایل این امر، نبود منابع مناسب برای مددکاران اجتماعی‌ای است که به کار در زمینهٔ انکولوژی علاقه‌مند هستند.

خواندن کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب راهنمای مددکاری اجتماعی سلامت

«فعالیت به‌عنوان یک مددکار اجتماعی در زمینۀ سلامت هیجان‌انگیز و درعین‌حال چالش‌برانگیز است. امروزه انواعی از نقش‌های مختلف برای مددکاران اجتماعی وجود دارد. حیطه‌های فعالیت و فرصت‌های مشارکت و همکاری‌های میان‌رشته‌ای و فرارشته‌ای در تاریخچۀ این حرفه بی‌نظیر و بی‌سابقه است. مددکاران اجتماعی در کنار متخصصان دیگر از جمله پیش‌گامان برنامه‌ها و فعالیت‌های جدید مرتبط با بهداشت و سلامت به‌شمار می‌روند که البته مددکاران اجتماعی غالباً در این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات نقش‌های رهبری را به‌عهده دارند. از میان برخی از این نقش‌های مختلف می‌توان به فعالیت مددکاران اجتماعی در قالب این نقش‌ها اشاره کرد. ارائه‌دهندۀ مشاوره‌های ژنتیکی و درمان‌های سلامت‌روان هماهنگ‌کنندۀ آسایشگاه و مراقبت‌های تسکینی همکاری با انجمن‌ها برای توسعۀ دسترسی بهتر به مراقبت‌های مربوط به سرطان و آزمایش‌های بالینی حمایت از بهبود سیاست‌های مرتبط با سلامت و نگارش این سیاست‌ها توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های حیطۀ سلامت و انجام پژوهش‌هایی که مبنای پژوهشی را برای فعالیت مؤثر در زمینۀ مددکاری اجتماعی و حرفه‌های دیگر فراهم می‌آورند.

یک‌سری رخدادها و روند خاص با شکوفایی و رونق مددکاری اجتماعی در زمینۀ بهداشت و سلامت ارتباط دارند به‌عنوان‌مثال لایحۀ حمایت از بیمار و مراقبت‌های مقرون‌به‌صرفه سال ۲۰۱۰ که خود حاصل ده‌ها سال حمایت و مطالعه از جانب افراد بسیاری در حیطۀ سلامت از جمله مددکاران اجتماعی بود باعث تغییر شگرفی در زمینه‌ها و شرایط ارائه مددکاری اجتماعی در ایالات متحده گردید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰۶ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰۶ صفحه

قیمت:
۳۱۱,۱۰۰
۱۵۵,۵۵۰
۵۰%
تومان