دانلود و خرید کتاب ونچر دیلز برد فلد ترجمه وحید فخر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ونچر دیلز اثر برد فلد

کتاب ونچر دیلز

معرفی کتاب ونچر دیلز

کتاب ونچر دیلز نوشتهٔ برد فلد و جیسون مندلسون و ترجمهٔ وحید فخر است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. راهنمای کاربردی قراردادها و فرآیند سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این کتاب آمده است.

درباره کتاب ونچر دیلز

یکی از راه‌های تأمین سرمایۀ شرکت تأمین مالی خطرپذیر است. درحالی‌که تنها درصد کمی از شرکت‌ها سرمایه‌های خطرپذیر جذب می‌کنند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله Google، Apple،Cisco Systems ،Yahoo،Netscape ،Sun Microsystems Compaq ، Digital Equipment Corporation و America Online در اوایل تأسیس خود اقدام به تأمین مالی خطرپذیر کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین شرکت‌های کارآفرین امروز مانند فیس‌بوک، توئیتر، ایربی‌ان‌بی، لینکدین و اوبر نیز از دریافت‌کنندگان سرمایه‌های خطرپذیر بوده‌اند.

با ظهور هر نسل جدید از کارآفرینان، علاقه به یادگیری نحوۀ معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز افزایش می‌یابد. کتاب ونچر دیلز (معاملات خطرپذیر) راهنمای مشخصی برای معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر است؛ راهنمایی که به اعتقاد مندلسون و فلد تاکنون وجود نداشته است.

مفاهیمی که در این کتاب خواهید خواند به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

-اصطلاحات خاصِ تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر که به سه بخش تقسیم شده است: اصطلاحات مربوط به جنبه‌های اقتصادی، اصطلاحات مربوط به جنبه‌های کنترلی و سایر اصطلاحات. 

-فلسفهٔ وجودی تفاهم‌نامهٔ سرمایه‌گذاری همراه با نکته‌هایی دربارهٔ چندین مسئلهٔ حقوقی رایج، که بسیاری از شرکت‌های نوپا با آن روبه‌رو هستند. 

-همهٔ مسائلی که در طول فرایند تأمین مالی خطرپذیر و همچنین پس از جذب سرمایه با آن روبه‌رو خواهید شد. ونچر دیلز جزئیات تفاهم‌نامهٔ سرمایه‌گذاری را پوشش داده است، بازیگران این فرایند را بررسی و دربارهٔ نحوهٔ آماده‌سازی شرکت برای تأمین مالی صحبت کرده است و به طور کامل فرایند جذب سرمایه، نحوهٔ کار شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را بررسی و برخی اصول اساسی مذاکره را شرح داده است.

-به تعدادی از بایدها و نبایدهای فرایند جذب سرمایه پرداخته شده است و به‌عنوان یک امتیاز ویژه، فصلی از این کتاب به ساختار نامهٔ عزم سرمایه‌گذاری، که ممکن است در ابتدای فرایند تملیک دریافت کنید، اختصاص داده شده است. 

خواندن کتاب ونچر دیلز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

برد و جیسون کتابی نوشته‌اند که مطالعهٔ آن برای هر کارآفرین، دانشجو و کارآفرین تازه‌کار و مشتاق بسیار مهم است، اما اهمیت مطالعهٔ آن فقط به این افراد محدود نمی‌شود. اگر وکیلی هستید که با معاملات در این حوزه سروکار دارید، به خود لطفی کنید و این کتاب را بخوانید، حتی صرفاً برای اینکه به ابزاری برای شکنجهٔ دشمنان خود مسلح باشید.

بخشی از کتاب ونچر دیلز

«اگرچه ممکن است به‌نظر برسد که در فرایند تأمین مالی فقط دو بازیگر وجود دارد ـ کارآفرین و سرمایه‌گذار خطرپذیر ـ اما اغلب افراد دیگری همچون سرمایه‌گذاران فرشته، مشاوران حقوقی، حسابداران و ناظران نیز به‌نوعی در این فرایند درگیر هستند. هر کارآفرینی که شرکتی را تأسیس کرده و چندین مرحلهٔ تأمین مالی را پشت سر گذاشته است می‌داند که تعداد افراد درگیر ممکن است به‌سرعت از کنترل خارج شود. این موضوع به‌ویژه زمانی نمود پیدا می‌کند که مطلع نیستید در هر مرحله از فرایند تأمین مالی چه کسی تصمیم‌گیرنده است.

ممکن است تجربه، انگیزه و قدرت نسبی هریک از افراد درگیر در تأمین مالی پیچیده باشد و پیامدهای آن اغلب ناشناخته است. بیایید سفر خود را برای درک بهتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر از آشنایی با بازیگران و فعالیت‌های مربوط به بازیگران آغاز کنیم.

کارآفرین

همهٔ سرمایه‌گذاران، مشاوران مالی و سرمایه‌گذاری و مشاوران حقوقی متوجه این موضوع نیستند، اما کارآفرینْ عضو اصلی جهان کارآفرینی است. بدون کارآفرینان، هیچ تفاهم‌نامه‌ای وجود ندارد و هیچ استارتاپی شکل نمی‌گیرد.

ما در این کتاب کارآفرین و بنیان‌گذار را معادل یکدیگر می‌دانیم. درحالی‌که برخی شرکت‌ها فقط یک بنیان‌گذار دارند، بسیاری دیگر دو یا سه هم‌بنیان‌گذار یا حتی بیشتر دارند. بعضی اوقات این هم‌بنیان‌گذاران در یک سطح هستند و گاهی در یک سطح نیستند. صرفِ‌نظر از تعداد بنیان‌گذاران، هریک از آن‌ها نقش اساسی در تشکیل شرکت و هرگونه تأمین مالی دارد.

بنیان‌گذاران نمی‌توانند و نباید فرایند تأمین مالی را به مشاوران حقوقی یا وکلای خود واگذار کنند. در مذاکره برای جذب سرمایه، موضوعات زیادی وجود دارد که فقط کارآفرینان می‌توانند آن‌ها را حل‌وفصل کنند. حتی اگر یک وکیل خارق‌العاده هم استخدام کنید که به همه‌چیز واقف باشد، فراموش نکنید تا زمانی که وکیل و سرمایه‌گذاران آیندهٔ شما با هم کنار نیایند، با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهید شد، زیرا نوع نمایندگی وکیلتان به‌طور مستقیم بر شما تأثیر می‌گذارد. اگر کارآفرین هستید، مطمئن شوید که فرایند را خودتان هدایت و مدیریت می‌کنید.

رابطهٔ میان هم‌بنیان‌گذاران در آغاز تأسیس هر شرکت تقریباً همیشه خوب است. اگر این‌گونه نباشد، این‌قدر مسئله به‌وجود می‌آید که احتمالاً تفاهم‌نامهٔ سرمایه‌گذاری و تأمین مالی کم‌اهمیت‌ترین آن‌ها خواهد بود. بااین‌حال، هرچه زمان می‌گذرد روابط بین هم‌بنیان‌گذاران تضعیف می‌شود. عوامل مختلفی در این زمینه تأثیر دارند: استرس در تجارت، صلاحیت، شخصیت یا حتی تغییر اولویت‌های زندگی مانند همسر یا فرزندان جدید.

وقتی روابط به خوبیِ قبل نباشد، معمولاً یک یا چند هم‌بنیان‌گذار شرکت را ترک می‌کنند. این مسئله ممکن است هم در شرایط مطلوب و هم در شرایط نامطلوب اتفاق بیفتد و سرمایه‌گذاران باتجربه می‌دانند که بهتر است این نوع مسائل را پیش‌بینی کنند، ازاین‌رو، تفاهم‌نامه را طوری تدوین می‌کنند که از قبل نحوهٔ کار در این وضعیت را تعریف کنند. سرمایه‌گذاران غالباً سعی می‌کنند از هم‌بنیان‌گذاران در برابر یکدیگر محافظت کنند. آن‌ها باید مطمئن باشند که با رفتن یکی از هم‌بنیان‌گذاران اختلالی در فعالیت شرکت ایجاد نخواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان