دانلود و خرید کتاب تشکل تراز مجتبی رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تشکل تراز اثر مجتبی رئیسی

کتاب تشکل تراز

نویسنده:مجتبی رئیسی
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تشکل تراز

کتاب تشکل تراز نوشتهٔ مجتبی رئیسی است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. مجموعه توصیه‌های رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب تشکل تراز

سال‌ها فعالیت در تشکل‌های دانشجویی و مشاهدهٔ برخی اشتباهات در میان فعالان دانشجویی، شرکت در گعده‌ها و مباحثه حول گره‌های ذهنی‌ای که سال‌ها قبل پاسخ گرفته، عدم آگاهی بخشی از بدنهٔ دانشگاهی با رسالت جنبش دانشجویی و وظایف تشکل‌های دانشجویی، رویه‌های اشتباه در مطالبه‌گری از مسئولان، مواجههٔ نامناسب با سلایق مختلف در درون تشکل و برخوردهای غلط با تشکل‌های مخالف، تعریف غلط از فعالیت سیاسی در دانشگاه و ... انگیزهٔ پژوهش درباره الزامات تشکل دانشجویی انقلابی مبتنی بر دیدگاه‌های رهبر انقلاب شد.

بی شک شکل گیری برخی رویه‌های اشتباه در تشکل‌های دانشجویی با نیت تقویت جبهه انقلاب، معلول عدم آگاهی از آرا و نظرات، انتظارات و توصیه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای به جامعهٔ فعالان تشکل‌های دانشجویی است. با توجه به نیازهای موجود در تشکل‌های دانشجویی، بر آن شدیم تا گامی برای آشنایی بیشتر فعالان تشکل‌های دانشجویی با دیدگاه‌های رهبر انقلاب پیرامون جنبش دانشجویی مسلمان برداریم. از این رو بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشگاهیان و یا گروه‌های دانشجویی از زمان آغاز رهبری معظم له مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و فیش‌گذاری شده است. حاصل کار قریب به ۴۰۰ فیش از مباحثی است که مخاطب آن فعالان تشکل‌های دانشجویی هستند. در دسته‌بندی مطالب تلاش بر این بوده که جنبهٔ کاربردی بودن آن‌ها حفظ شود. با این وجود مباحث نظری و تحلیلی مهمی که در فعالیت تشکل‌های دانشجویی مؤثر هستند نیز آورده شده است.

اینک محصول پژوهش یاد شده پیرامون بایدها و نبایدهای تشکل‌های دانشجویی و تبیین رسالت آن مبتنی بر دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مقابل دیدگان شماست.

خواندن کتاب تشکل تراز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب یاری‌گر فعالان دانشجویی در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

بخشی از کتاب تشکل تراز

«دانشجو، نمایشگر وجدان یک ملت

دانشجو را ما جزء مجموعه‌های نمایشگر وجدان بیدار ملت و کشور به‌حساب بیاوریم که واقع قضیه همین است. اگر دانشجویان در یک جامعه‌ای جهت‌گیری‌ای داشته باشند و حرکتی بکنند و خواستی داشته باشند، این نشان‌دهندهٔ گرایش عمومی جامعه است؛ در همه‌جای دنیا هم همین‌جور است. دانشجو در واقع جزء مجموعه‌هایی است که وجدان بیدار ملت را و جهت‌گیری‌های آن را نشان می‌دهد؛ لذا باید دانشجو خیلی آگاهانه با مسائل برخورد کند؛ وضعیت خود را، وضعیت محیط خود را، تهدیدها را، فرصت‌ها را، دشمن‌ها را، دشمنی‌ها را باید بشناسد. (۹۳/۵/۱، بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان)

دانشجو گفتمان‌ساز است

ممکن است کسی بگوید ما این آرمان‌ها را چه‌جوری دنبال بکنیم؟! ما که در کشور اثری نداریم. یک عدّه مدیرانی هستند؛ دارند کار خودشان را می‌کنند؛ ما هم اینجا شعار می‌دهیم؛ حرف می‌زنیم. این اشتباه در فهم مسئله است. هرگز این‌جوری نیست! دانشجو تصمیم‌ساز است؛ دانشجو گفتمان‌ساز است. شما وقتی آرمانی را دنبال می‌کنید، می‌گویید، تکرار می‌کنید و به‌جدّ پای آن می‌ایستید، این یک گفتمان در جامعه ایجاد می‌کند؛ این موجب تصمیم‌سازی می‌شود. زید تصمیم‌گیر در فلان مرکز تصمیم‌گیری مدیریت کشوری، وقتی که یک چیزی به‌عنوان یک گفتمان درآمد، مجبور می‌شود دنبال بکند. (۹۴/۴/۲۰، بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان)

جوان ما فکر کند و فکرش را مطالبه کند

نفس اینکه شما می‌آیید اینجا و این فکر را در فضای کشور و جامعه پرتاب می‌کنید، مهمترین مسئله است و مطلبی است که ما به آن احتیاج داریم. ما می‌خواهیم جوان ما احساس کند که باید فکر کند و باید این فکر را مطرح و آن را مطالبه نماید. نمی‌خواهیم کار نمایشی کنیم و نیازی هم به کار نمایشی نداریم؛ اما به اینکه جوان ما این احساس را در خودش تقویت کند که در آیندهٔ کشور نقش و مسئولیت دارد و باید تعهّدی در این زمینه در خود احساس و برای آن تلاش کند، نیاز داریم. (۸۲/۸/۱۵، بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۶۰۰
تومان