دانلود و خرید کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی متیو ام. برگ ترجمه امین رفیع پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی اثر متیو ام. برگ

کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی

معرفی کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی

کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی نوشتهٔ متیو ام. برگ و ترجمهٔ امین رفیع پور و پوران سامی و ویراستهٔ فائزه قوچی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی

کتاب درمان روان‌شناختی بیماران قلبی از سری کتاب‌های انجمن روان‌شناسی امریکا در حوزهٔ روان‌شناسی سلامت است که به کوشش دکتر متیو ام. بِرگ تألیف شده و در سال ۲۰۱۹ انتشار یافته است. این کتاب مشتمل بر سه بخش و ده فصل است. بخش اول که هدف آن، کسب آشنایی و درک کافی از دستگاه قلبی ـ عروقی و بیماری‌های آن است، در سه فصل ارائه شده است. در بخش دوم، خواننده طی شش فصل با درمان‌های رایج روان‌شناختی در بیماران قلبی آشنا می‌شود. بخش سوم، چشم‌انداز آینده و جهت‌گیری‌های آتی روان‌شناسی سلامت را در این حوزه به تصویر می‌کشد.

دکتر متیو برگ در کتاب خود درمان روان‌شناختی بیماران قلبی از تجربیات گستردهٔ خویش به‌عنوان یکی از پیشگامان عرصهٔ روان‌شناسی قلب استفاده کرده است. رویکرد عملی او در ارزیابی و مداخلهٔ روان‌شناختی، برای متخصصان سلامت روان بسیار ارزشمند خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا درمورد چالش‌های موجود در درمان بیمارانی که تنوع قابل‌توجهی در نشانه‌های بیماری‌های خود دارند، تبادل‌نظر کنند. این کتاب مرور عمیقی است بر کالبدشناسی، فیزیولوژی و رویکردهای پزشکی در تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی. دکتر برگ به مباحثی می‌پردازد که اغلب در این زمینه بسیار کم به آن‌ها توجه شده است، مانند بی‌نظمی خواب، اختلال عملکرد جنسی و مراقبت‌های پایان زندگی. درمان روان‌شناختی بیماران قلبی همچنین برای دانشجویانی که به‌دنبال تمرین در روان‌شناسی سلامت بالینی هستند و همچنین برای درمانگران باتجربه که در جست‌وجوی درک بیشتر از مراجعان قلبی خود هستند، آموزنده خواهد بود.

خواندن کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان و پزشکان متخصص قلب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان روان شناختی بیماران قلبی

«قلب عضله‌ای مخروطی‌شکل است که مثل یک تلمبه، با انقباض کار می‌کند و در هر انقباض، خون را به‌سوی ریه‌ها تلمبه می‌زند. در ریه‌ها، خون مواد زائد خود را از دست می‌دهد و اکسیژن دریافت می‌کند. سپس دوباره از ریه‌ها به قلب بازمی‌گردد تا به سایر قسمت‌های بدن تلمبه شود و بعد خون بازهم به ریه‌ها برگشت می‌خورد و این چرخه همچنان ادامه می‌یابد. قلب از چهار حفرهٔ عضلانی تشکیل شده است که براساس جایگاه ــ چپ و راست و عملکردشان ــ دو حفرهٔ فوقانی دهلیزها و دو حفرهٔ تحتانی بطن‌ها تعریف شده‌اند. دهلیزها حفره‌هایی هستند که خون را دریافت می‌کنند ــ دهلیز راست خون را از بخش‌های مختلف بدن و دهلیز چپ خون را از ریه‌ها دریافت می‌کند ــ و بطن‌ها حفره‌هایی هستند که خون از آن‌ها به بیرون قلب تلمبه می‌شود ــ بطن راست خون را به ریه‌ها و بطن چپ خون را به اندام‌های بدن تلمبه می‌کند ــ بنابراین طرف راست قلب جایی است که خون پس از گردش در بدن به آنجا برمی‌گردد و بعد به‌سوی ریه‌ها تلمبه می‌شود، اما طرف چپ قلب جایی است که خون پس از دریافت اکسیژن از ریه‌ها به آنجا برمی‌گردد تا به بخش‌های مختلف بدن تلمبه شود. بطن چپ بسیار بیشتر از بطن راست کار می‌کند؛ بنابراین سلامت کلی بطن چپ ــ که براساس درصد خون تلمبه‌شده در هر انقباض سنجیده می‌شود و به این شاخص، کسر پرتابی بطن چپ گفته می‌شود ــ یکی از مهم‌ترین تعیین‌کننده‌های پیامد برای بیماران مبتلا به بیماری‌های کرونری قلب است. اگرچه قلب کار خود را با انقباض انجام می‌دهد، اما این انقباض صرفاً یک «اسپاسم» واحد نیست که در هر حفره اتفاق می‌افتد، بلکه این انقباض فرایندی دومرحله‌ای است که به‌صورت صدای «پوم ـ تاک» در هر ضربان شنیده می‌شود. ابتدا دهلیزها منقبض می‌شوند و خون را به بطن‌ها می‌رانند و سپس بطن‌ها منقبض می‌شوند و خون را به‌سوی ریه‌ها و بخش‌های مختلف بدن هدایت می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان