دانلود و خرید کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی اثر محمد جمشیدی منش

کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی

کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی گردآوری‌شده توسط محمد جمشیدی منش و مهدی خلیلی است و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی

کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی، گزینش و ترجمه محمد جمشیدی‌منش و مهدی خلیلی، از آثار جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی است.

نویسنده در این کتاب تصریح می‌کند پورتلّی در آغاز مقاله معروف خود «آنچه تاریخ شفاهی را متفاوت می‌کند» جمله‌ای می‌گوید که متناظر با جمله مارکس در آغاز مانیفست کمونیست است: «شبحی در حال تسخیر سالن‌های دانشگاه است». شبح تاریخ شفاهی، این گزاره درباره دانشگاه‌های ایران صدق نمی‌کند؛ اما درباره فضای عمومی جامعه ما صدق می‌کند. هر روزه کتاب‌هایی با عنوان و موضوع تاریخ شفاهی به چاپ می‌رسد و این حوزه را فربه و فربه‌تر می‌کند هر روزه ساعت‌ها صوت به آرشیو مؤسسات اضافه می‌شود و ساعت‌ها مصاحبه از آرشیو خارج می‌شود تا به کتاب تبدیل شود؛ اما دانشگاه ما همچنان برای ورود به این حوزه مذبذب است.

تدوین چنین کتابی دقیقاً به همین منظور صورت گرفته است تا ترمیم بخش کوچکی از شکاف گسترده میان مباحث نظری و عملی تاریخ شفاهی را پوشش دهد و این حوزه را به دانشگاه بشناساند. کتاب حاضر حاوی هشت مقاله درباره تاریخ شفاهی است؛ مقاله اول تا ششم برگرفته از کتاب گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی است. این کتاب را رابرت پرکس و الستر تامسون گردآوری کرده اند و شامل پنج بخش است.

مترجمین در بخش‌های بعدی پاره‌هایی از مهم‌ترین کتاب‌های موجود در این حوزه را جمع‌آوری کرده‌اند. بخش اول کتاب تحولات انتقادی نام دارد که شش مقاله آن در کتاب حضور دارد؛ مقالات این بخش به مباحث نظری تاریخ شفاهی مربوط‌اند. مترجمین در این دفتر گفتارهای کسانی را برگزیده‌اند که از مهم‌ترین و اثرگذارترین افراد در این حوزه هستند.

خواندن کتاب مجموعه گفتارهایی در باب تاریخ شفاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان تاریخ شفاهی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان