دانلود و خرید کتاب در بیشه اندیشه ها میلاد شمعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در بیشه اندیشه ها اثر میلاد شمعی

کتاب در بیشه اندیشه ها

نویسنده:میلاد شمعی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در بیشه اندیشه ها

کتاب در بیشه اندیشه ها نوشتهٔ میلاد شمعی است. انتشارات راز نهان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی یک درس‌نامهٔ دانشگاهیِ فارسی عمومی است.

درباره کتاب در بیشه اندیشه ها

کتاب در بیشه اندیشه ها حاصل تجربهٔ ۱۰سالهٔ نویسندهٔ کتاب، دکتر میلاد شمعی، در تدریس درس فارسی عمومی در دانشگاه‌ها است. گزینش این مجموعه ادبی، مبنایی ذوقی‌ - محتوایی داشته است. منظور از «گزیش ذوقی» آن است که متن‌هایی انتخاب شود که بتواند علاقه‌مندی لازم و انگیزهٔ کافی را در دانشجویان ایجاد کند؛ چراکه در نظام آموزشی دوران پیش از دانشگاه، که کم از آموزش نظامی ندارد، درس ادبیات عموماً به‌گونه‌ای تدوین و تدریس شده که اشتیاق فراگیران کم‌رنگ شده و گاه تا بدان‌جا پیش رفته که ذوق‌ را هم کور کرده است؛ بنابراین در این جایگاه که آخرین تلاقی رسمی دانشجویان با درس ادبیات فارسی است، نویسنده برای ۲ هدف تلاش کرده است:

۱. ذوق ازدست‌رفتهٔ دانشجویان گریزان از ادبیات به آن‌ها بازگردانده شود.

۲. دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات، علاقه‌مندتر و مشتاق‌تر شوند.

بدین‌ترتیب هر ۲ دسته می‌توانند به ژرفای آثار ادبی و اهمیت آن در زندگی امروزی پی ببرند و با نگاهی تازه و متفاوت با گذشته، زمین دستیابی به آن را برای خود و دیگران فراهم کنند. این‌گونه بسترسازی‌ها نه‌تنها دریچه‌های تازه‌ای را به روی مخاطبان می‌گشاید، بلکه انگیزه‌ای می‌شود تا همگان در حفظ این میراث ارزشمند ۱۲۰۰ساله کوشا باشند و از آن پاسداری کنند.

منظور از «گزینش محتوایی» آن است که متونی انتخاب شوند که بتواند ظرف اندیشهٔ انسان را سرشار از خوبی‌ها، زیبایی‌ها، تجربه‌ها، هم‌دلی‌ها و هم‌زبانی‌ها کنند و انسان را به‌سمت کمال حقیقی خود سوق دهند. ادبیات متعالی قادر است در اندیشه و جان مخاطبان خود لرزشی برانگیزد تا عالی‌ترین عواطف و اثربخش‌ترین هیجان‌های درونی را برای تلطیف روح و تغییر و تحول در زندگی پدید آورد و لغزش‌های زندگی را کم‌رنگ کند.

خواندن کتاب در بیشه اندیشه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان مقطع کارشناسی که باید درس فارسی عمومی را برگزینند و بگذرانند و نیز به علاقه‌مندان به مطالعهٔ گلچین متون ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میلاد شمعی

میلاد شمعی دانش‌آموختهٔ مقطع دکتری در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی (گرایش ادبیات معاصر)، ویرایش‌پژوه و ویرایش‌آموز (مدرس دوره‌های ویراستاری، درست‌نویسی و مکاتبات اداری) است که افتخارات زیر را در کار حرفه‌ای خود داشته است:

۱. کسب رتبهٔ اول در آزمون دکتری دانشگاه اصفهان (گرایش ادبیات معاصر)، ۱۳۸۸؛

۲. کسب عنوان «فعال برتر پژوهشی گروه زبان و ادبیات فارسی» از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۱؛

۳. دانشجوی استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان، ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲؛

۴. کسب عنوان «استاد برتر گروه معارف و ادبیات فارسی» دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۳۹۴؛

۵. کسب رتبهٔ اول تدریس در «گروه معارف و ادبیات فارسی» دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۳۹۵.

بخش‌هایی از کتاب در بیشه اندیشه ها

«ملتی که رو به انقراض می‌رود، نخست به دانش و فضیلت بی‌اعتنا می‌شود. به این سبب برای مردم امروز باید دلیل و شاهد آورد تا بدانند که ارزش ادب و دانش چیست. اما پدران ما این نکته را خوب می‌دانستند و تو می‌دانی که اگر ایران در کشاکش روزگار، تاکنون به جا مانده و قدر و آبرویی دارد، سببش جز قدر و شأن هنر و ادب آن نبوده است». (پرویز ناتل خانلری، نامه‌ای به فرزندم)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان