دانلود و خرید کتاب در بیشه اندیشه ها میلاد شمعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در بیشه اندیشه ها اثر میلاد شمعی

کتاب در بیشه اندیشه ها

معرفی کتاب در بیشه اندیشه ها

کتاب در بیشه‌ی اندیشه‌ها، حاصل تجربه ده‌سال نویسنده کتاب، دکتر میلاد شمعی، در تدریس درس فارسی عمومی در دانشگاه‌هاست. عنوان کتاب بر اساس این بیت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در کتاب غزلیات شمس برگزیده شده است:

ای رستخیز ناگهان ای رحمت بی‌منتها

ای آتشی افروخته در بیشه‌ی اندیشه‌ها

درباره کتاب در بیشه‌ی اندیشه‌ها

گزینش این مجموعه ادبی، مبنایی ذوقی‌محتوایی داشته است. منظور از «گزیش ذوقی» آن است که متونی انتخاب شود که بتواند علاقه‌مندی لازم و انگیزه کافی را در دانشجویان ایجاد کند؛ چراکه در نظام آموزشی دوران پیش از دانشگاه، که کم از آموزش نظامی ندارد، درس ادبیات، عموماً به گونه‌ای تدوین و تدریس شده که اشتیاق فراگیران کمرنگ شده و گاه تا بدان جا پیش رفته که ذوق‌ را هم کور کرده است. بنابراین در این جایگاه، که آخرین تلاقی رسمی دانشجویان با درس ادبیات فارسی است،نویسنده برای دو هدف تلاش کرده است

۱. ذوق ازدست‌رفته دانشجویان گریزان از ادبیات، به آن‌ها بازگردانده شود

۲. دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات، علاقه‌مندتر و مشتاق‌تر شوند

بدین ترتیب هر دو دسته می‌توانند به ژرفای آثار ادبی و اهمیت آن در زندگی امروزی پی ببرند و با نگاهی تازه و متفاوت با گذشته، زمین دستیابی به آن را برای خود و دیگران فراهم سازند. این گونه بسترسازی‌ها نه‌تنها دریچه‌های تازه‌ای را به روی مخاطبان می‌گشاید، بلکه انگیزه‌ای می‌شود تا همگان در حفظ این میراث ارزشمند ۱۲۰۰ساله کوشا باشند و از آن پاسداری کنند.

منظور از «گزینش محتوایی» آن است که متونی انتخاب شود که بتواند ظرف اندیشه انسان را سرشار از خوبی‌ها، زیبایی‌ها، تجربه‌ها، هم‌دلی‌ها و هم‌زبانی‌ها کند و انسان را به سمت کمال حقیقی خود سوق دهد. ادبیات متعالی قادر است در اندیشه و جان مخاطبان خود لرزشی برانگیزد تا عالی‌ترین عواطف و اثربخش‌ترین هیجان‌های درونی را برای تلطیف روح و تغییر و تحول در زندگی پدید آورد و لغزش‌های زندگی را کمرنگ کند. غربال روزگار، به‌عنوان بی‌رحم‌ترین و در عین حال منصف‌ترین منتقد، همواره نشان داده فقط آثاری ماندگار شده‌ و جایگاهی متعالی به دست آورده‌ که علاوه بر زیبایی زبانی و ادبی، دربرگیرنده اندیشه‌ای والا، بصیرت‌افزا و کمال‌گرا باشد. بنابراین نگارنده بر آن بوده تا از دل این دریای شورانگیز، مرواریدهای دانه‌درشت را صید کند؛ مروارید‌هایی که می‌توانند زینت‌بخش رشتۀ اندیشۀها باشند.

خواندن کتاب در بیشه‌ی اندیشه‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

مخاطبان اصلی این کتاب، دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ها هستند که باید درس فارسی عمومی را برگزینند و بگذرانند. همچنین محتوای کتاب برای مشتاقانی که علاقه‌مند به خواندن گلچین متون ادبی هستند، به کار می‌آید.

درباره میلاد شمعی

دانش‌آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی؛ گرایش ادبیات معاصر

افتخارات:

۱. کسب رتبه اول در آزمون دکتری دانشگاه اصفهان (گرایش ادبیات معاصر)، ۱۳۸۸؛

۲. کسب عنوان «فعال برتر پژوهشی گروه زبان و ادبیات فارسی» از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۱؛

۳. دانشجوی استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان، ۱۳۸۸تا۱۳۹۲؛

۴. کسب عنوان «استاد برتر گروه معارف و ادبیات فارسی» دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۳۹۴؛

۵. کسب رتبه اول تدریس در «گروه معارف و ادبیات فارسی» دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۳۹۵.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان