دانلود و خرید کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری فاطمه گرجین پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری اثر فاطمه گرجین پور

کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری

معرفی کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری

کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری نوشتهٔ فاطمه گرجین پور و فاطمه خرم است و انتشارات آریا دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری

در هر جامعه، خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی است که همواره به شکل‌های گوناگون در طی تاریخ وجود داشته است، فلاسفه و متفکران از دیرباز مدعی این نظریه بوده‌اند که خانواده نهادی کلیدی در ساختار اجتماعی جامعه است و هرچه سلامت و رشد خانواده بیشتر باشد بالندگی جامعه نیز افزون‌تر خواهد بود. باید به این مسئله توجه داشته باشیم که خانواده اولین پایه‌گذار شخصیت و ارزش‌ها و معیارهایی است که نقش مهمی در تعیین سرنوشت و سبک زندگی آینده فرد دارد و اخلاق و صحت و سلامت روانی فرد تا حدود بسیار زیادی در گرو آن است. واکنش کودک نسبت به محیط خود بالطبع تحت تاثیر قوانین اجتماعی و فرهنگی گروهی است که میان آن بزرگ شده است. از آنجایی که خانواده یک واحد اجتماعی است و ارزش‌ها و معیارهای اجتماعی از طریق آن به کودک کنتقل می شود، به عنوان یک واسطه از لحاظ تاثیر محیط اجتماعی بر کودک اهمیت فراوانی دارد. به دیگر سخن چون خانواده که کانون تولد و زایش فرزند است، پیش از وی شکل گرفته است. و تا مرحله‌ای که فرزند به مرحله خودآگاهی و شکوفایی برسد، خواه‌ناخواه در تعیین سرنوشت، ساختمان روحی و نوع جهان‌بینی و طرز تفکر وی که خود برگرفته از محیط اجتماعی است تاثیر فراوان دارد. 

خانوادهٔ سالم بر اساس امکانات و وضع موجود و نیازهای افراد، برنامه‌ریزی می‌کنند، پدر و مادر خود را رهبر و هدایتگر جریان رشد فرزند می‌دانند، نه ارباب و حاکم.

در یک خانواده سالم، افراد خانواده، سرزنده و با محبت هستند و همه رفتار و اعمال آنان با نوعی اصالت توام است، به طور آشکار رنج و ناراحتی و نیز احساس همدردی خود را نسبت به افراد دیگر خانواده بیان می‌کنند.

در خانواده سالم نیازهایی فراتر از مسکن، غذا، تحصیل و حتی امنیت جسمی و جنسی اعضا برآورده می‌شود. انسان دارای ابعاد شخصیتی متفاوتی است که اگر در خانواده به آن‌ها اهمیت داده شود، به بهترین شکل رشد می‌یابد. بسیاری از انحرافات، اختلالات و کج روی‌های رفتاری ناشی از مشکلات خانوادگی است. در بسیاری از مواقع این اختلافات به حدی پیچیده می‌شوند که تنها با جلسات مشاوره خانواده قادر به رفع آن‌ها خواهیم بود. چه‌بسا پیشگیری و آموزش به درمان اولویت داشته و باید پیش از هر چیز به دنبال بهترین سبک زندگی بود.

کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری سعی می‌کند به تمام مواردی که در تربیت فرزندان و مراقبت آن‌ها نیاز است گوشزد کند.

خواندن کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مادران و پدران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خانواده سالم و نکات فرزندپروری

«یکی از خواسته‌های بدیهی و فطری انسان ها، پرهیز از هدر دادن سرمایه هستی و یافتن سعادت است. برای یافتن سعادت باید جسم و جان را شناخت و آداب سالم زیستن و آفات تباه شدن آن‌ها را شناخت؛ شناخت بدن و ارائه دستورهای ضروری حفظ تقویت، بهداشت و درمان آن را علم طب، عهده دار است و بیشتر مردم نیز کم و بیش با آن سر و کار دارند ولی شناخت روح و روان و پرداختن به آن و پرورش آن یا نفس ناطقه، کاری بس سترگ، طاقت فرسا، ارزنده و عالی ترین شناخت است.

تربیت فردی، شخصیت وجودی انسان را شکل می‌دهند چنان که رذائل، انسانیت او را منهدم می‌کنند.

آدمی تا با اخلاق، زندگی می‌کند، فرشته خوست اگر فاقد شود، با سرعت سیر نزولی را طی می‌کند و از حیوان نیز پست‌تر می گردد.

در واقع اولین مرحله تربیت، تربیت خویش و نفس است که انسان تا خود را از رذایل پاک نکند و خود را با فضایل اخلاقی آراسته نکند، نمی‌تواند خانواده خود را به‌سوی تعالیم اسلامی سوق و جهت‌دهی کند و مشکلات آن‌ها را که در مواجه با زندگی روبرو می شود، برطرف کند (الهامی‌نیا، ۱۳۸۶).

دستور امر به معروف و نهی از منکر، یک دستور عام است، که در واقع می تواند تربیت باشد و همه مسلمین نسبت به یکدیگر مسؤلیت دارند، ولی از آیات فوق، به خوبی استفاده می‌شود که انسان در مقابل همسرو فرزند و خانواده خویش مسئولیت سنگین تری دارد، و موظف است تا آنجا که میتواند در تربیت آن‌ها بکوشد، آن‌ها را از گناه بازدارد و به نیکی‌ها دعوت نماید، نه اینکه تنها به تغذیه جسم آن‌ها قناعت کند.

در حقیقت اجتماع بزرگ از واحدهای کوچکی تشکیل می‌شود که خانواده نام دارد، و هر گاه این واحدهای کوچک که رسیدگی به آن آسانتر است اصلاح گردد کل جامعه اصلاح می‌شود، و این مسئولیت در درجه اول بر دوش پدران و مادران است.

مخصوصا در عصر ما که امواج کوبنده فساد در بیرون خانواده ها بسیار قوی و خطرناک است، برای خنثی کردن آن‌ها از طریق تربیت خانوادگی باید برنامه‌ریزی اساسی‌تر و دقیقتر انجام گیرد. نه تنها آتش‌های قیامت که آتش های دنیا نیز از درون وجود انسان ها سرچشمه می‌گیرد، و هر کس موظف است خانواده خود را از این آتش ها حفظ کند.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان