دانلود و خرید کتاب انتقال به اقیانوس آبی چان کیم ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتقال به اقیانوس آبی اثر چان کیم

کتاب انتقال به اقیانوس آبی

نویسنده:چان کیم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انتقال به اقیانوس آبی

خلاصه‌کتاب انتقال به اقیانوس آبی نوشتهٔ چان کیم و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. راهکاری اثبات‌شده برای پیشرفت کسب‌وکار در این کتاب ارائه شده است.

درباره خلاصه‌کتاب انتقال به اقیانوس آبی

چگونه از بازارهای شدیداً رقابتی به بازارهای بکر بروید؟

اگر در یک سازمان معمولی کار می‌کنید، احتمالاً در «اقیانوس قرمزِ» تنگنا و رقابتِ شدید شناور هستید؛ اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که ممکن است راهی برای رهایی از آن و انتقال به یک «اقیانوس آبی» وجود داشته باشد که از رقابت به دور است؟

بسیاری از مدیران تنها راه موفقیت سازمانشان را پیروزی در یک محیط شدیداً رقابتی و گرفتن سهم بیشتر از بازار می‌دانند. می‌دانیم که در بسیاری از مواقع، پیروزی در محیط شدیداً رقابتی ممکن است برای هیچ‌کدام از بازیگرانش سودمند نباشد و هر کدام از آن‌ها ناچار شوند هدف اصلی خود را که کسب سود بیشتر است، قربانی رقابت بین خودشان کنند.

خلاصه‌کتاب انتقال به اقیانوس آبی به معرفی استراتژی دیگری که از آن به عنوان اقیانوس آبی یاد می‌شود، می‌پردازد و آن را در مقابل اقیانوس قرمز که یک بازار شدیداً رقابتی است، قرار می‌دهد. به اعتقاد نویسنده‌ کتابِ «انتقال به اقیانوس آبی»، بازیگران اصلی بازار باید به جای تلاش برای به‌دست‌آوردن سهم بیشتر از کیک، سعی در بزرگ‌ترکردن کیک داشته باشند.

از آنجا که این کتاب بسیاری از مفروضات تفکر غالب در عرصه کسب‌وکار را به چالش می‌کشد، مطالعه‌ٔ آن می‌تواند افق‌های جدیدی را پیش روی رهبران، مدیران و استراتژیست‌های سازمان قرار دهد. در این کتاب به صورت گام به گام، چندین ابزار کاربردی را که در هر نوع سازمانی برای دستیابی به بازارهای جدید و آزاد قابل استفاده هستند، خواهیم شناخت.

خواندن خلاصه‌کتاب انتقال به اقیانوس آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در کسب‌وکار خود موفق باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب انتقال به اقیانوس آبی

«ورود به هر کسب‌وکاری را می‌توانیم آغاز یک سفر در نظر بگیریم. برای سفر کردن انتخاب وسیله حمل و نقل، مقصد سفر و همچنین مسیر رسیدن به مقصد، جزو تصمیم‌گیری‌های اصلی به حساب می‌آیند. در کسب‌وکار نیز انتخاب استراتژیِ تجاری (مسیر حرکت) و تصمیم درباره اینکه می‌خواهید به کدام سمت حرکت کنید، بسیار مهم و ضروری است.

اغلب صاحبان کسب‌وکار بر این باورند که دو انتخاب برای شروع کسب‌وکار وجود دارد:

انتخاب اول مبتنی بر ارزش است که بر اساس آن، یک کسب‌وکار از طریق ارائه خدمات و کیفیتِ برجسته توسعه می‌یابد. انتخاب دوم، استراتژی مدیریت هزینه است که از طریق آن یک کسب‌وکار تلاش می‌کند کمترین قیمت در بین رقیبان را ارائه کند.

هر دو استراتژی‌های خوبی هستند، اما استراتژی سومی نیز وجود دارد که بسیار کارآمدتر است و به آن «انتقال به اقیانوس آبی» می‌گویند. ماهیت انتقال به اقیانوس آبی، انتقال از بازاری مملو از رقابت شدید که به آن «اقیانوس قرمز» می‌گویند به سمت بازاری باز و آزاد و پر از فرصت به نام «اقیانوس آبی» است.

برای مثال شرکت اپل را در نظر بگیرید. تا پیش از عرضهٔ آیتونز تنها راه تهیه قانونی آلبوم‌های موسیقی، خریدن سی‌دی آن‌ها بود. علاوه بر این، در اواخر قرن بیستم بسترهایی برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها به وجود آمده بود و همین مسئله سبب شد میلیون‌ها فایل موسیقی به صورت غیرقانونی بین مردم دست به دست شود. اپل از این موقعیت بهره برد و از اقیانوس قرمزِ فروش سی‌دی‌های موسیقی به اقیانوس آبیِ فروش آنلاین فایل‌های موسیقی رفت. به این ترتیب، به جلوگیری از انتشار و اشتراک‌گذاریِ غیرقانونی آلبوم‌های موسیقی نیز کمک کرد.

این انتقال از سه عنصر اصلی تشکیل می‌شود:

چشم‌انداز: ابتدا باید بتوانید ذهن خود را باز کنید، فراتر از قواعد موجود بیندیشید و چشم‌اندازی نو اتخاذ نمایید.

انسانیت: سپس باید بتوانید افراد دیگر را با خود همراه کنید و این چشم‌انداز جدید را به آن‌ها نیز منتقل کنید.

ابزار خلق بازار: در نهایت باید ابزار لازم برای ایجاد بازار را به کار بگیرید تا بتوانید چشم‌انداز نوین خود را به محصولی جذاب تبدیل کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۲۲٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان