دانلود و خرید کتاب در جست و جوی عادت های بهتر داریوس فوروکس ترجمه پوریا دولت آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست و جوی عادت های بهتر اثر داریوس فوروکس

کتاب در جست و جوی عادت های بهتر

معرفی کتاب در جست و جوی عادت های بهتر

کتاب در جست و جوی عادت های بهتر نوشتهٔ داریوس فوروکس و ترجمهٔ پوریا دولت آبادی است و موسسه انتشاراتی فلسفه آن را منتشر کرده است. این کتاب راهکارهایی ساده برای ایجاد عادت‌های مؤثر ارائه می‌دهد.

درباره کتاب در جست و جوی عادت های بهتر

احتمالاً شما هم با این شرایط روبه‌رو شده‌اید که با اشتیاق فراوان، عادت سازنده‌ای را به برنامهٔ روزانه خود اضافه کنید و با قدرت قدم‌های ابتدایی را بردارید. ولی پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی، به سبک زندگی سابق خود بازگردید. اگر تاکنون به شرایطی مشابه گرفتار شده‌اید، داریوس فوروکس این کتاب را برای شما منتشر کرده است!

داریوس فوروکس تاکنون ۷ کتاب پرفروش را در حوزه توسعه فردی و افزایش بهره‌وری منتشر کرده است. علاوه بر کتاب در جست و جوی عادت های بهتر، عناوین «همین امروز انجامش بده»، «هنرشفاف اندیشیدن» و «برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم» از جمله آثار مشهور او هستند.

تاکنون بیشتر کتاب‌هایی که در رابطه با توسعه فردی مطالعه کردیم، بر نتیجه نهایی متمرکز می‌شدند و راهکار مشخصی را در اختیار ما قرار نمی‌دادند و طبیعتاً به نتایج مورد نظر خود دست پیدا نمی‌کردیم.

داریوس فوروکس تلاش کرده تا راه و روشی متفاوت را به کار بگیرد و به جای مقصد نهایی، برروی مسیر منتهی به اهدافمان متمرکز شود. شاید بتوانیم از همین موضوع به عنوان مهم‌ترین وجه تمایز این کتاب با دیگر کتاب‌های این حوزه یاد کنیم.

با معرفی سیستمی ساده، فوروکس ما را از پیچیدگی‌های بیهوده و کلیشه‌ای در امان نگه داشته تا بتوانیم به آسودگی هرچه تمام، نقشه راه خود را برای دستیابی به اهدافمان ترسیم کنیم. علاوه بر ارائه راه‌حل‌های کاربردی، می‌توانیم از تجربه افراد مختلفی که بخشی از تاریخ را رقم زده‌اند بهره‌مند شویم. البته، پیشنهاد می‌کنم که سعی در تقلید رفتار آن‌ها نداشته باشید. زیرا به قول داریوس فوروکس، ضرورتی وجود ندارد که ما به افرادی مانند کوبی برایانت یا وارن بافِت تبدیل شویم، بلکه کافی است سبک زندگی مناسب خودمان را پایه گذاری کنیم تا به نتایج دلخواهمان دست یابیم.

اگر تاکنون به یک درک واضح و کلی از کتاب رسیده‌اید، شاید زمان آن رسیده باشد که کار خودمان را آغاز کرده و در سفری به سوی عادات بهتر، داریوس فوروکس را همراهی کنیم!

خواندن کتاب در جست و جوی عادت های بهتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند عادت‌های خود را تغییر دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در جست و جوی عادت های بهتر

«من موفق شدم که در طول چندین سال، عادت‌های جدیدی را ایجاد کنم. کدام اهداف سازنده هستند؟ پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. اهدافی مثبت هستند که رسیدن به آن‌ها، موجب پیشرفت ما شود و به ما کمک کنند. مطالب زیادی درباره ایجاد عادت‌های مختلف نوشته شده است. اینکه پیروی از یک عادت تا چه حد دشوار است، چگونه آن‌ها را ایجاد کنیم، بهترین راه برای ترک عادات ناسالم چیست و مطالبی از این دست. برخلاف این سؤالات، من تجربه متفاوتی از شکل دادن عادت‌ها داشته‌ام. همین یک سؤال را از خودمان بپرسیم: «چرا باید این عادت را ایجاد کنم؟»

اغلب اوقات، دلیل تغییر از دل مشکلات شخصی، ناراحتی و آسیب‌های مختلف بیرون می‌آید. در برخی موارد، شما دیگر نمی‌توانید عادت یا رفتار فعلی‌تان را تحمل کنید. یا گاهی اوقات یک عامل بیرونی شما را مجبور می‌کند تا در شیوه زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.

عوامل بیرونی می‌توانند به هر شکلی ظاهر شوند. در سال ۲۰۲۰، همه‌گیری ویروس Covid-۱۹ به طور گسترده جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. گاهی اوقات هم از دست دادن عزیزان شرایط روحی ما را به طور کامل تغییر می‌دهد. من خودم قبلاً با چنین شرایطی رو به رو شده‌ام. هنگامی که مادربزرگم را از دست دادم، تمام افکار و فعالیت‌هایم به طور ناگهانی متوقف شدند. مرگ وی از جهات مختلفی برروی من تأثیرگذار بود. در آخرین روزهای زندگی خود، او بیشتر از هرچیزی درباره حسرت‌هایش صحبت می‌کرد. تماشای آن صحنه‌ها پدیده‌ای بسیار دردناک بود و این تراژدی من را به سمت تغییر سبک زندگی‌ام سوق داد. در آن زمان من در لندن زندگی می‌کردم و در شرکتی مشغول به کار بودم. زندگی من در این فعالیت‌ها خلاصه می‌شد: «یک ارتباط ۲ ساعته، نشستن در قطارهای لبریز از جمعیت، رفتن به محل کار، انجام کارهایی که کوچک‌ترین علاقه‌ای به آن‌ها نداشتم و در نهایت گرفتن حقوقی که به طور کامل صرف اجاره و هزینه‌های زندگی می‌شد. واقعیت این بود که نمی‌توانستم این شرایط را تحمل کنم و آگاه بودم که هیچ کار باارزشی انجام نمی‌دهم. همین عوامل زمینه یک دگرگونی بزرگ را فراهم کردند.» شغل خود را رها کردم و کارهایی مانند فعالیت‌های بدنی و نوشتن را شروع کردم. به نوعی، مسیری را شروع کردم که اکنون در آن قدم بر می‌دارم.

اتفاقاتی که از آن‌ها صحبت کردیم مربوط به سال ۲۰۱۵ هستند. پس از گذشت ۶ سال و در سال ۲۰۲۱، من صدها کتاب و مقاله را نگارش کرده‌ام و اجتماع گسترده‌ای از افراد اهل مطالعه را تشکیل داده‌ام. مهم‌تر از هر چیز، به آزادی مالی کامل رسیده‌ام.

اگر مسیر پر پیچ و خم تغییر را شروع نمی‌کردم، اکنون دستاورد قابل توجهی کسب نکرده بودم و همچنان در محل کار قدیمی‌ام زندانی بودم. علاوه بر این مورد، هیچ‌گونه دارایی خاصی به من تعلق نداشت. به همین دلیل است که شما باید درباره هدف نهایی خودتان بیاندیشید و عادت‌هایی را ایجاد کنید که با اهداف‌تان همسو هستند. نکته مهم‌تر این است که عادت‌های تعیین شده را از «امروز» شروع کنید. برای اینکه انگیزه لازم را داشته باشید، من در ادامه مهم‌ترین عادت‌های خودم را با شما به اشتراک می‌گذارم. علاوه بر این، به شما می‌گویم که چگونه آن‌هارا شروع کردم و هرکدام به چه هدفی ختم خواهد شد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱۱۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان