دانلود و خرید کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط عباس معمارنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط اثر عباس معمارنژاد

کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط

معرفی کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط

کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط نوشتهٔ علیرضا سلامت بخش و علی پهلوانی و عباس معمارنژاد در انتشارات نور علم چاپ شده است.

درباره کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط

در فصل اول کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط سعی می‌شود تمایزهایی که بنگاه‌های کوچک و متوسط از سایر شرکت‌ها یا کسب‌وکارها دارند، برای خواننده شفاف‌سازی گردد. به تعاریف بنگاه‌های کوچک و متوسط از نگاه نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلف پرداخته می‌شود.

فصل دوم با تشریح چالش تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در جهان و ایران به زبان آماری شروع می‌شود و در ادامه این فصل، سابقه اقدامات قبلی صورت پذیرفته دررابطه‌با تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران طی سال‌های گذشته به طور اجمالی مرور می‌شود.

در فصل سوم کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط، نهادها و ابزارهای مالی که در تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط قابل‌بهره‌برداری هستند، معرفی می‌شوند. به نمونه‌هایی از بانک‌های تخصصی تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط که در کشورهای مختلف عمدتاً توسط دولت‌ها تأسیس شده‌اند، اشاره می‌شود.

باور عمومی در بانک‌ها نسبت به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط این است که تأمین مالی این واحدهای اقتصادی، صرفه اقتصادی کم همراه با ریسک بالایی دارد. این اعتقاد به عدم کفایت پشتوانه مالی و وثایق این بنگاه‌ها، فقدان اطمینان از اطلاعات مالی و غیرمالی و مدیریت غیرحرفه‌ای آنها بر می‌گردد. استراتژی‌های کاهش این ریسک‌ها از جمله نحوهٔ تنظیم صورت‌های مالی با استفاده از اطلاعات گردش حساب و میانگین صنعت بخشی از روشی است که به‌صورت الگو در فصل چهارم کتاب ارائه می‌شود.

فصل پنجم کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط، "الگوی اجرایی فرایند درخواست، تجزیه‌وتحلیل و تصویب اعتبار" بنگاه‌های کوچک و متوسط را برای بانک‌ها پیشنهاد می‌دهد. نحوه محاسبات و نکات مهم در فرایند تجزیه‌وتحلیل اعتباری به‌گونه‌ای که هم تأمین مالی کننده و هم تأمین مالی شونده از مزایای آن بهره‌مند شوند، در این فصل با جزئیات لازم بررسی می‌شود. روش‌هایی که در این فصل توضیح داده می‌شود، استانداردهای اساسی اعتبارسنجی را حفظ میکند و بر ارتقای توان کارشناسی مؤسسات اعتباری در بهبود کیفیت قضاوت‌های اعتباری آنها تأکید می‌کند.

در فصل ششم به موضوع خدمات نوآورانه بنگاه‌های کوچک و متوسط که خدمات مالی جایگزین وام‌های بانکی را ارائه می‌دهند، پرداخته می‌شود. مباحثی که این فصل از کتاب پوشش داده است، موضوع روز محافل علمی و اجرایی در حوزه‌های مالی و فناوری اطلاعات است. این فصل سعی در ارائه کلیات و اصول اساسی فعالیت فین تک‌های تأمین مالی دارد و مباحث پیچیده فنی و اجرایی را به منابع مختص این موضوعات ارجاع می‌دهد.

در فصل هفتم کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط، الگوی مطلوب مدیریت مشتریان کوچک و متوسط برای بانک‌ها ارائه می‌شود و نقش نهادهای مالی در ارائه خدمات غیرمالی و حمایتی و نحوه حمایت آنها از بنگاه‌های کوچک و متوسط بررسی می‌شود.

باتوجه‌به مطالب پوشش داده شده در فصول کتاب، مخاطب آن می‌تواند مدیران و کارشناسان نهادهای تأمین مالی (بانک‌ها و مؤسسات غیربانکی)، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط متقاضی دریافت خدمات مالی و غیرمالی و نهادهای رگولاتور باشد.

کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط

«نگاهی کوتاه به ساختار نظام اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته، اهمیت و جایگاه بنگاه‌های کوچک و متوسط را بیشتر مشخص می‌سازد. این بنگاه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، امروزه مرکز ثقل سیاست‌های اقتصادی بسیاری از کشورهای موفق و توسعه‌یافته هستند. کشورهای موفق توانسته‌اند با سازماندهی ساختار حمایتی مناسب از این واحدها و نهادینه‌کردن جایگاه این واحدها در چارچوب نظام صنعتی به موفقیت‌های چشمگیری در جهت نیل به اهداف توسعه صنعتی و اقتصادی خود دست یابند.

نقطهٔ تمرکز این کتاب، موضوع تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط است. بدین منظور جوانب اساسی این مسئله مورد تحلیل قرار گرفته و سعی شده است اهداف زیر دنبال گردد: الف) تشویق بانکها برای درگیرشدن فعالانه در تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، نه به این دلیل که از لحاظ اجتماعی ارزشمند است، بلکه به این دلیل که سودآور و پایدار است، ب) ارائه یک نقشهٔ راه برای توسعه یک برنامهٔ موفق تأمین مالی و تأکید بر روابط بلندمدت با مشتریان برای ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات مالی و غیرمالی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان