دانلود و خرید کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات وحید ناصحی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات اثر وحید ناصحی فر

کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

معرفی کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات نوشتهٔ وحید ناصحی فر و سعید عسکری ماسوله و مهناز لاری است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

مدیریت زنجیره تأمین بین‌الملل و واردات از مباحث مدیریتی قابل توجه در کسب و کارهای تولیدی و صنعتی است. به همین منظور این کتاب با هدف کاربرد آن در کسب و کار و به عنوان منبع درسی مستقل برای دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب وکار، MBA و DBA به رشتهٔ تحریر درآمده است. چهارچوب کتاب شامل دو قسمت بوده که درقسمت اول مفاهیم مرتبط با مدیریت زنجیره تأمین بین‌الملل ارائه شده و در قسمت دوم مباحث مرتبط با مدیریت واردات ارائه شده است. خوانندگان برای خواندن کتاب باید با مباحث پایه‌ای بازاریابی و کسب و کار آشنا باشند. 

خواندن کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه و بررسی این کتاب مدیران اجرایی و دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی مناسب است. همچنین این کتاب برای دانشجویان دورهٔ کارشناسی ارشد و دانش‌پذیران دوره‌های MBA و DBA و کارشناسان و مدیران اجرایی، می‌تواند مفید واقع شود.

بخشی از کتاب مدیریت زنجیره تامین بین الملل و واردات

در دهه‌های اخیر گسترش فناوری اطلاعات، تمامی جنبه‌های زندگی و به‌خصوص کسب‌وکارها را تحت‌تأثیر قرار داده است. به‌گونه‌ای که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک در تمامی بخش‌های سازمان بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گیرد. مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک به معنای استفاده از کامپیوترها و پایگاه‌های داده به‌منظور انتقال الکترونیک داده‌ها در سراسر زنجیره‌تأمین و میان تمامی واحدهاست که در این فصل، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اصول مدیریت زنجیره‌تأمین الکترونیک

مدیریت زنجیره‌تأمین الکترونیک به معنای انتقال الکترونیکی داده‌ها و بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و استفاده از کامپیوترها در طول زنجیره تأمین است. مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک در تعریف دیگری به عنوان برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های ابتدایی و نهایی در یک زنجیره تأمین شامل تهیه مواد اولیه تا تولید و تحویل محصول به مشتریان بوده که با استفاده از اینترنت مدیریت و اجرا می‌شود.

به عبارتی زنجیره‌تأمین الکترونیکی نشان‌دهنده یک شبکه تولیدی است که مشتریان و تأمین‌کنندگان را به نحوی اثربخش به یکدیگر مرتبط ساخته تا افزایش ارزش‌افزوده و تأمین رضایت مشتریان حاصل گردد. امروزه مفهوم مدیریت زنجیره‌تأمین الکترونیکی به مدیریت کلیه فعالیت‌های درون زنجیره‌تأمین از طریق فن‌آوری اطلاعات و شبکه‌های اینترنتی اطلاق می‌شود. به‌عبارت‌دیگر این امر تلاشی در جهت تسهیل جریان اطلاعات درون زنجیره‌تأمین و افزایش هماهنگی میان کلیه واحدها بوده تا ضمن افزایش هماهنگی و دقت، موجب کاهش زمان پاسخگویی و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان شده و ارائه محصولات و خدمات مطابق انتظارات مشتریان را بدنبال داشته باشد.

مدیریت زنجیره‌تأمین الکترونیک مزایای متعددی به همراه داشته که یکی از مهم‌ترین مزایای آن ایجاد ارزش‌افزوده از طریق افزایش کارایی و چابکی فرآیند زنجیره‌تأمین است. همچنین از طریق اقداماتی مانند برون‌سپاری و سازمان‌های مجازی، بر شایستگی‌های محوری و فعالیت‌های اصلی تمرکز بیشتری ایجاد شده و افزایش هماهنگی در طول زنجیره‌تأمین را ممکن می‌سازد. ایجاد هماهنگی از طریق واکنش سریع به تغییرات محیطی، دستیابی به اطلاعات به‌روز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیل نموده و مدیران را در جهت بهبود تصمیمات یاری می‌دهد. مجموعه‌ای از شواهد واقعی، مانند موفقیت‌های شرکت‌های آمازون، دل و لنوو نشان می‌دهد که کاربرد فناوری اطلاعات در حال حاضر کارایی در زنجیره‌تأمین را افزایش داده و با بهبود اتصال الکترونیکی واحدها فراتر از مرزها و ادغام منابع و توانایی‌های مختلف سازمانی، بازده اقتصادی قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. از طریق فناوری اطلاعات، یک شرکت مرکزی می‌تواند به‌طور مؤثر مجموعه منابع سازمانی را مدیریت و هماهنگ کند.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۸۳,۲۰۰
تومان