دانلود و خرید کتاب معجزه عسل پنی استن وی ترجمه میرمجید خلخالی زاویه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معجزه عسل اثر پنی استن وی

کتاب معجزه عسل

نویسنده:پنی استن وی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معجزه عسل

کتاب معجزه عسل نوشتهٔ پنی استن وی است و با ترجمهٔ میرمجید خلخالی زاویه در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

درباره کتاب معجزه عسل

در کتاب معجزه عسل نویسنده کوشیده است تا خواننده را با ویژگی‌ها، کاربردها و خواص دارویی این معجزهٔ عسل آشنا کند. در فصل اول، نویسنده به معرفی زنبورعسل، ساختار کلنی‌های زنبورعسل و تشریح فرایند تولید عسل پرداخته است. فصل دوم، به‌تفصیل به بیان مواد تشکیل‌دهندهٔ عسل پرداخته است. فصل سوم به معرفی انواع عسل‌ها و خصوصیات آن‌ها اختصاص داده شده است. در فصل چهارم، مؤلف به‌طور جداگانه، به بیان خواص درمانی عسل و کاربردهای آن در درمان بیماری‌ها پرداخته است. فصل پنجم، دربارهٔ کاربردهای عسل برای کمک به زیبایی پوست و مو و ناخن است و بالاخره در فصل ششم دستور تهیهٔ چند غذای مفید ارائه شده است که از عسل تهیه می‌شوند.

خواندن کتاب معجزه عسل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سلامت خود پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پنی استن وی

دکتر پنی اِستن وِی چندین سال به‌عنوان پزشک خانواده و اطفال فعالیت کرده است. درعین‌حال، او آشپزی ماهر است. پنی تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زمینهٔ سلامت، غذا و ارتباط بین این ۲ تألیف کرده است.

از کتاب‌های دیگر این مؤلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معجزهٔ لیمو

معجزهٔ سرکه سیب

معجزهٔ بی‌کربنات سودا (جوش شیرین)

معجزهٔ روغن زیتون

معجزهٔ سیر

راهنمای طبیعی برای سلامت زنان

غذاهای شفابخش برای بیماری‌های شایع

غذای خوب برای کودکان

بخشی از کتاب معجزه عسل

«فقط تعداد کمی از ۲۵۰۰۰ گونهٔ زنبور موجود در طبیعت، عسل تولید می‌کند، و بخش اعظم گونه‌های مولد عسل هم فقط مقدار اندکی عسل تولید می‌کنند.

زنبورهای عسل در تمام قاره‌ها به‌جز قطب جنوب زندگی می‌کنند. رایج‌ترین گونهٔ زنبور عسل در اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، آپیس ملیفرا۵ است. زنبورهای عسل در کلنی‌های بزرگ زندگی می‌کنند و مقدار زیادی عسل ذخیره می‌کنند. در مقابل، زنبور مخملی در کلنی‌های کوچک زندگی می‌کند و ذخیرهٔ عسل آن‌ها حداکثر یک قاشق غذاخوری است.

واریته‌های مختلف زنبور عسل از نظر توانایی تولید عسل، رنگ و ساختمانِ شان عسل، مراقبت از کندو، ایمنی، تمایل به بچه‌دهی (تشکیل یک کلنی جدید)، تولید مثل، اشتها و شخصیت با یکدیگر تفاوت دارند. محبوب‌ترین واریته‌ها عبارتند از: واریتهٔ ایتالیایی (قهوه‌ای و زرد راه راه)، کارنیولان (سیاه یا خاکستری) و قفقازی (خاکستری). هر چند به دلیل مهاجرت و واردات زنبور عسل، امروزه بسیاری از زنبورهای عسل دورگه شده‌اند.

بچه‌دهی یک کلنی زنبور عسل که به تشکیل یک کلنی جدید می‌انجامد

از این‌جا به بعد، در بیشتر موارد برای سهولت امر «زنبور عسل» خلاصه‌وار «زنبور» نامیده شده است.

یک کلنی زنبور عسل

یک کلنی یا خانوادهٔ زنبور عسل از اجزای زیر تشکیل شده است:

- ملکهٔ زنبور عسل: تنها زنبور ماده‌ای است که قابلیت باروری دارد. ملکه تخم می‌گذارد، کلنی را سر حال نگه می‌دارد، بزرگ‌ترین زنبور موجود در کندو است و به‌طور متوسط هجده‌ماه عمر می‌کند، اگرچه می‌تواند تا شش‌سال هم زندگی کند.

- از ۳۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ زنبور کارگر، زنبورهای مادهٔ نابارور کوچکی که از زنبورهای دیگر مراقبت و آن‌ها را غذا می‌دهند، از کندو نگهداری می‌کنند، و جمع‌آوری شهد، گردهٔ گل‌ها، بره‌موم و آب و تولید عسل را برعهده دارند. یک زنبور کارگر متولدشده در بهار یا تابستان حداکثر شش هفته، و یک زنبور کارگر متولدشده در پاییز، تا شش‌ماه عمر می‌کند.

- چند صد یا چند هزار زنبور نر بارور، که کوتاه‌تر و چاق‌تر از ملکه هستند و چشم‌های بزرگ دارند؛ اما نیش و غدد موم یا سبد گردهٔ گل ندارند، و حداکثر هشت هفته عمر می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۸۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان