دانلود و خرید کتاب طب فشار امیر قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طب فشار اثر امیر قاسمی

کتاب طب فشار

نویسنده:امیر قاسمی
ویراستار:بهناز قرآنی
انتشارات:نشر آرسس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طب فشار

کتاب طب فشار نوشتهٔ امیر قاسمی و ویراستهٔ بهناز قرآنی است و نشر آرسس آن را منتشر کرده است. طب فشار رشته‌ای از طب سوزنی است که با آن می‌توانید تنها با فشار ساده یک انگشت از تغییر شکل اعضای بدن خود جلوگیری و بیماری‌های سخت و مزمن را معالجه کنید.

درباره کتاب طب فشار

کتاب طب فشار دهمین کتاب از استاد و پژوهشگر طب سنتی، امیر قاسمی است.

در توضیح طب فشار اینگونه آمده: فشار درمانی در واقع استفاده از تکنیک لمس جهت بالانس جریان انرژی بدن یا Qi یا چیزی شبیه انرژی بدن انسان است.

طب فشاری یکی از شاخه‌های علوم درمانی جامع نگر (holistic therapy) بوده و در واقع یکی از درمان‌های کامل کننده طبابت پزشکی و پرستاری است در واقع مکمل (complementary) آنهاست. در واقع در حین انجام طراحی برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و رهایی از درد و نیز بیماری‌های مزمن کل وجودی انسان را از نظر جسمی روحی روانی در نظر گرفته می‌شود و امروزه در جوامع پیشرفته کاربرد وسیعی پیدا کرده است؛ بخصوص از سال ۱۹۸۱ که بیماری ایدز شناخته شد، جهت اجتناب از انتقال بیماری توسط سوزن به طور گسترده‌ای در بعضی موارد جانشین طب سوزنی شد. اساسا طب فشاری، ماساژ نقاط طب سوزنی است. از این روش معمولا در اختلالات و بیماری‌های خفیف استفاده می‌شود. از زمان‌های قدیم این روش درمانی به عنوان روشی برای مراقبت از خود، توسط بیماران مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

طب فشاری مجموعه‌ای است از طب سنتی چینی و تئوری طب شرقی و طب سوزنی با بیش از چهار هزار سال قدمت به اضافهٔ علم روانشناسی غربی. این روش شفابخشی از هند و چین به ژاپن و سپس به شمال امریکا رفته و نسبت به شرایط و نیازهای جوامع غربی تغییر کرده تا اینکه از سال ۱۹۷۲ توسط خانم ایونامارشا تی گارون به صورت امروزی پایه‌گذاری شده است. طب فشاری یا طب چینی بدون سوزن جزئی از فرهنگ پزشکی چین است که در سال‌های اخیر مورد استقبال محافل علمی جهان قرار گرفته است. اهمیت این روش در آن است که فقط از سر انگشتان دست‌ها کمک گرفته می‌شود.

خواندن کتاب طب فشار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید دربارهٔ فشار درمانی بدانید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب طب فشار

«پس از گذشت ۲۰ سال که در کار درمان طب سوزنی و سنتی بودم با توجه به علاقه فروان عزیزان مراجعه کننده و سوال‌های زیادی که درباره طب فشار داشتند بعد از نوشتن کتاب طب سوزنی و همچنین کتاب‌های: «شرط درمان، تغذیه بر اساس گروه‌های خونی، عنبیه شناسی، اعجاز درمان با مواد معدنی، پوست و مو و زیبایی، نسخه پیچی با گیاهان داروئی، اوتیسم، چاکراه‌ها» بر آن شدم که کتابی را که حاصل تحقیق و پژوهش چند ساله و تجربیات خودم بود به رشته تحریر درآورم تا عزیزان با نحوه صحیح طب فشار و نقاط آن آشنایی کامل پیدا کنند.

مکانیسم اثر:

امروزه متوجه این نکته شده‌اند که عامل یا متخصص طب سوزنی یا طب فشاری با انتخاب صحیح و مناسب نقاط طب سوزنی (acupoint) و طراحی دقیق برای درمان موجب می‌شود که عکس العمل‌های دفاعی شفابخش و سودمندی را از راه انعکاس، تحریک نمایند. تحریک فیزیکی نقاط منتخب که غنی از استطاله‌های عصبی و با قدرت هدایت بسیار بالای جریان انرژی حیاتی می‌باشد، مکانیسم تاثیر طب فشاری را روی اعضایی که وابسته به این نقاط هستند، تشریح و توجیه می‌نماید. در مورد مکانیسم اثر طب فشاری تحقیقات فراوانی صورت گرفته است.

فرضیه الکترونیک: در طب سنتی چینی اعتقاد بر این است که گردش انرژی حیاتی در بدن از طریق مریدین‌هاست.

کوهل و لانگ (kohel & long) اثر طب فشاری را به شرح زیر می‌دانند:

فشار یا تحریک توسط سوزن، خود استرس است لذا موجب شدت قوه محرک الکترونیک می‌گردد. تاثیر عصبی حاصل از فشار الکترونیک نه تنها به وسیله اعصاب پاراسمپاتیک بلکه توسط رشته‌های سیستم عصبی سمپاتیک نیز انتقال پیدا می‌کند.

دکتر لانوبیه معتقد است طب فشاری با پدیده‌های الکترونیک و خصوصیات پنهانی (شناخته شده‌ای) که جانشین خواص مولکول‌ها شده‌اند مشخص می‌گردند که تمام آنها از قانون (کوآنتا) پیروی می‌نماید مثلا تحریک برخی نقاط بدن درجه حرارت بدن را حدود ۲ تا ۳ درجه پایین می‌آورد. انجام همین عمل در نقاطی دیگر سبب تقلیل فشارخون یا حداقل فشار شریانی می‌گردد. همین جا بهتر است ذکر نماییم تحقیقات نشان داده است که درجه حرارت پوست در نقاط طب سوزنی متفاوت از نقاط مجاور است و حدود نیم تا ۱ درجه سانتی گراد بیشتر است. با تحریک این نقاط درجه حرارت پوست تغییر کرده و ممکن است کم یا زیاد شده و این تغییر حتی تا ده دقیقه طول می‌کشد همچنین تحقیقات نشان داده است که افت قابل توجه مقاومت الکتریکی در این نقاط در حدود یک صدم کمتر از نقاط اطراف آن است. همواره این مسئله که چگونه طب فشاری یا سوزنی با تحریک دستی یا حرارتی که در نقطه‌ای خاص انجام می‌گیرد قادر خواهد بود مثلا درد دندان را تسکین بخشد؟ عده‌ای معتقدند که این امر از طریق اثر پلاسبو و تلقین امکان پذیر است همان طوری که تزریق مورفین در یک مطالعه ۷۰درصد و تزریق آب قند ۳۵درصد، درد بیماران را کاهش داده است اما این نظریه قادر به توجیه تاثیرگذاری ضد درد طب فشاری یا طب سوزنی در حیوانات نمی‌باشد زیرا حیوانات قادر به تلقین پذیری نبوده و از طرفی اثر طب سوزنی و سایر شغل‌های وابسته به آن در کودکان تقریبا همیشه صد در صد است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان