دانلود و خرید کتاب زندگی عاقلانه: بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی رامین کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی عاقلانه: بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی اثر رامین کریمی

کتاب زندگی عاقلانه: بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی

نویسنده:رامین کریمی
انتشارات:بهار سبز
امتیاز:
۴.۱از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی عاقلانه: بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی

رامین کریمی (۱۳۵۶- ) ، روانشناس است.

در «زندگی عاقلانه: بازنویسی دیدگاه آلبرت الیس برای جامعه ایرانی»، بر اساس رویکرد رفتار درمانی عقلانی ـ هیجانی، بر شناسایی باورهایی که در پس احساسات و هیجان‌های افراد هست و نیز در لحظه زندگی کردن، تاکید شده و در واقع راهکاری عملی برای بهتر زیستن است.

نویسنده با تبیین و پیاده‌سازی این شیوه درمانی با شرایط زیستی در ایران کمک بسیاری در فهم و کاربردی‌تر شدن این رویه درمان کرده است.

رویکرد «رفتار درمانی عقلانی ـ هیجانی» نوعی شیوه درمانی در روان‌شناسی شناختی ـ رفتاری است که از سوی آلبرت الیس(۱۹۱۳-۲۰۰۷)، روانکاو امریکایی، ابداع شد.

نخستین و مهم‌ترین هدف این رویکرد، ایجاد بینش است. یعنی مراجعه کننده باید مشکلات خویش را نه از منظر هیجان‌ها بلکه از دیدگاه واقعیت‌ها درک کند.

زیرا این رویدادها نیستند که می‌توانند افراد را دچار خشم یا استرس یا افسردگی کنند، بلکه برداشت آنها از رویدادهاست که باعث هیجان‌های منفی می‌شود.

رفتار درمانی عقلانی-هیجانی یک رویکرد جامع درمانی است که علاوه بر جنبه‌های هیجانی و رفتاری اختلالات انسان، مؤلفه‌ فکری آنها را نیز مد نظر دارد.

رفتار درمانی عقلانی-هیجانی ریشه‌های فلسفی دارد. مبانی فلسفی رفتار درمانی عقلانی-هیجانی را لذت‌طلبی مسئولانه، عقاید بنیادی انسان‌گرایانه و خردمند بودن انسان‌ها تشکیل می‌دهد.

معنای لذت طلبی مسئولانه این است که انسان‌ها از لذایذ کوتاه مدت رنج آور، مثل سوء مصرف مواد مخدر و الکل، به نفع لذایذ بلند مدت و طولانی تر خود چشم بپوشند. انسان‌ها در این روش در می‌یابند که با عاقل بودن می‌توانند چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه