دانلود و خرید کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران نعمت الله اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران اثر نعمت الله اسدی

کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران

امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران

کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران نوشتهٔ نعمت الله اسدی است. انتشارات مولفین طلایی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاصل تحقیق چندین‌ساله دربارۀ خصوصیات و ویژگی‌های دام‌های در خطر انقراض ایران و جمع‌آوری آمارهای مربوط به آن است.

درباره کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران

بقای کرهٔ زمین در گرو حفظ تنوع زیستی آن است. حتی ناچیزترین گونه‌ها در اکوسیستمی که به آن تعلق دارند، نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ بنابراین حفاظت از ذخایر ژنتیکی یک گام استراتژیک در برنامهٔ توسعهٔ پایدار برای هر کشور محسوب می‌شود. انقراض و یا کاهش نسل یک گونه هیچ تاریخ و نظام مشخصی ندارد که بتوان آن را تعیین کرد. ایران یکی از مناطق اصلی اهلی‌شدن دام در جهان بوده و به‌همین‌جهت به‌عنوان سرزمینی با ذخایر ژنتیکی ارزشمند شناخته شده است. این ذخایر، سرمایۀ گران‌بهایی است که طی گذشت قرن‌های طولانی پدیده آمده و حاصل تجربه‌ای بسیار طولانی از برهم‌کنش ژنوتیپ و محیط است که از زمان‌های گذشته به نسل کنونی به ارث رسیده است؛ بنابراین از بهترین زمینهٔ ژنتیکی برای سازگاری با زیست‌بوم‌های کشور و تحمل شرایط نامساعد محیطی، اقلیمی و زیستی برخوردار هستند. تنوع موجود در دام‌های بومی یک امر کاملاً منحصربه‌فرد و بسیار ارزشمند است و به‌هیچ‌وجه قابل جایگزین‌شدن نیست.

کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران ابتدا ضمن معرفی ذخایر در خطر انقراض، به ارائهٔ آمار پراکنش آن‌ها، اقدامات انجام‌شده جهت حفظ این منابع و چالش‌های موجود اشاره کرده است. باتوجه‌به تجربیات موجود، راهکارهای مؤثر در حفظ و توسعهٔ این ذخایر ارزشمند نیز ارائه شده است.

خواندن کتاب ذخایر ژنتیکی دامی در خطر انقراض ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب حاضر را به پژوهشگران، متخصصان، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران بخش کشاورزی و دامپروری ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۹۰۰
تومان