دانلود و خرید کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش سارا شریفی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش اثر سارا شریفی‌فر

کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش

امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش

کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش نوشته سارا شریفی‌فر، مجموعه‌ای از جستارهای مختلف درباره آموزش و پرورش کودکان و آموختن مهارت‌های مختلف به آنان است.

در یکی از مقالاتی که در وبلاگ طاقچه آمده است، جستار چنین تعریفی دارد:

«جستار متنی است که با مقاله و داستان و جزوه و رساله متفاوت است و در عین حال با همه ی این ها اشتراکاتی دارد. جستار نتیجه دیده شدن یک موضوع از نقطه نظر منحصر به فرد نویسنده است. اما لزوما نتیجه‌‌ای که از موضوع گرفته باعث نوشته ‌شدن جستار نمی‌شود. نویسنده در جستارنویسی آزادی مطلق دارد و می تواند ارزش‌گذاری کند. جستار ایده‌ای را بیان یا کاوش می کند که نظر خاص نویسنده است. ایده می‌تواند برگرفته از جزئی‌ترین اتفاقات روزانه باشد. فرق جستار با مقاله و داستان در این است که در جستار می‌توانیم هم‌زمان روایتی را تعریف کنیم، قصه‌ای تخیلی بگوییم یا مسئله‌ای را تحلیل منطقی کنیم.»

در کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش، مجموعه یادداشت‌ها و جستارهایی را می‌خوانیم که با نگاهی نو به مساله تعلیم و تربیت کودکان نوشته شده‌اند. این کتاب‌، تمام جنبه‌های تربیتی را دربرمی‌گیرد. از آموزش ارزش‌های زندگی و آداب اجتماعی تا آموزش مهارت‌های مختلف و پرورش هوش‌های چندگانه.

کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش را به تمام والدین و مربیان و معلمان پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب می‌تواند تاثیر عمیقی بر دیدگاه شما درباره روش‌های آموزش و پرورش بگذارد.

بخشی از کتاب جستارهایی از آموزش و پرورش

در بحث آموزش وپرورش هر یک از ما در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که باید نسبت به تعهدات خودآگاهی لازم داشته و مسئولیت پذیر باشیم. همراه و همگام بودن با یکدیگر می‌تواند مسیر اهداف را هموارتر کند و سطح سواد و دانش جامعه را به مراتب ارتقاء دهد. سرعت تغییرات در جهان به گونه‌ای است که انسان نیازمند آموزش‌های پی درپی و کسب اطلاعات است. مسئولیت پذیر باشیم و در جهت آگاهی از رسالت خویش قدم برداریم. راهی که ما، فرزندانمان و حتی پیش از ما پدران و مادرانمان پیموده‌اند راهی جز این نبوده که تمام توجه ما معطوف به این شود که شغل آینده ما چیست، بدون توجه به استعدادها که چه مشاغل به اشتباه انتخاب و چه انسان ها که دیر به اهدافشان رسیدند. کشف استعداد مهم است. به علایق یکدیگر احترام بگذاریم و انتخاب‌ها را حمایت کنیم تا در مسیر صحیح هدایت شوند. 

گاه میان تمام توانایی‌های انسان یک اثر می تواند دنیا را دگرگون کند و آن اثر چیزی نیست جز بر خواسته از نبوغ و استعداد. به کودکان بیاموزیم در سایه استعدادها، علایق و توانایی‌ها باید اراده و پشتکار داشت چراکه تنها شناخت استعداد بدون تلاش و کسب مهارت نتیجه‌ای جز عدم خودباوری در پی نخواهد داشت. بدانیم و آگاهی را توسعه دهیم. 

نفوسی که دارای کمال استعداد باشند، براثر سوء تربیت به پست ترین درجه ی فرومایگی، می‌رسند. افلاطون 

خانواده 

خانواده ابتدایی ترین و نخستین نهاد اجتماعی انسان است. هدف از پیوندزن و مرد برای زندگی مشترک تشکیل خانواده است. انسان در خانواده می تواند با آموزش وپرورش صحیح در یک مسیر مشخص به سوی هدف خویش حرکت کند و در دنیایی با وجود تنوع فرهنگ ها و تضادها دچار سردرگمی نشود. مهم ترین و ارزشمندترین نهاد آموزشی و پرورشی، خانواده است. کودک از بدو تولد تحت تأثیر گفتار، رفتار و اندیشه‌های والدین آموزش می‌بینند. ازاین رو پدر و مادری که کنترل صحیح اعمال و رفتار خود را دارند و شیوه های صحیح تربیتی را فرامی‌گیرند می‌توانند فرزندانی را پرورش دهند تا هم جهت با نظام خانواده و اجتماع به عنوان شهروندی مسئولیت پذیر در پیشرفت و تداوم نسلی توانمند مسمرثمر واقع شوند. 

وظایف 

بیایید کمی از محدودیت‌ها فاصله بگیریم. اینکه مادر تنها در خانه وظایف خانه داری و تربیت فرزندان را به عهده دارد و پدر تنها مسئول تأمین امرارمعاش و کار در خارج از منزل است. اگر کمی واقع بینانه به اطراف خود نگاه کنیم عصر حاضر به ما نشان داده پدرانی را که توانسته‌اند از عهده کارهای منزل و تربیت فرزندان به خوبی برآیند و راهنما و مشوق خوبی برای آن‌ها باشند. مادرانی که علاوه بر خانه‌داری، شاغل بوده و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام داده‌اند. اگر تقسیم وظایف نشأت گرفته از حس همدلی و هدف برقراری آرامش و آسایش خانواده باشد، تفکرات و باورهای غلط مبنی بر تبعیض جنسیتی وجود نخواهد داشت. 

به کودکان آموزش دهید که فعالیت‌های در منزل تفکیک جنسیتی ندارد و می‌توانند مشارکت کنند، یاد بگیرند و انجام دهند. دختران هم می‌توانند از مسائل فنی آگاه باشند و پسران آشپزی و سایر مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند. ارج نهادن به مسئولیت‌ها و توانایی انجام دادن کارها فارغ از مقام و جایگاه هر فرد، خانه دار بودن یا شاغل، زن یا مرد بودن علاوه بر اینکه قدردانی و محبت را به وجود می‌آورد بلکه هر فرد تلاش می‌کند تا برای موفقیت و پیشرفت نظام خانواده‌اش تلاش کند. عشق حدومرز نمی‌شناسد. مگذارید تمام مسئولیت‌ها بر عهده یک نفر باشد. حس ارزشمندی را در نوع گفتار و شیوه رفتار در یکدیگر تقویت کنید. 

نظرات کاربران

Sam85
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

کتابی که با بیان ساده در قالب جملات زیبا و دلنشین کمک می کند روابط بهتری با یکدیگر در بحث آموزش و پرورش داشته باشیم

ترانه
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

دقیقا تا ارتباط متقابل مدرسه و خانواده نباشه آموزش وپرورش کامل نیست. چه خوب توضیح دادن کاش همین مطالب به ظاهر ساده رو هم خانواده ها مطالعه کنن که فقط از بچه هاشون و مدارس انتظار یکطرفه نباشه

علیرضا
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

کتابی ضعیف و بسیار ابتدایی در حد کتاب های درسی تربیت معلم قدیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

حجم

۴۸۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۳ صفحه

قیمت:
۱۳,۵۰۰
تومان